Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hon fick dra sina övre hörntÀnder bara.
Hennes söta smÄ huggisar
Men jag tycker hon Àr lite mÀrklig idag
IgÄr var det bara mat som gÀllde
Idag kÀnns hon skygg och ligger i sin bur emellanÄt.
Hon lÀgger sig bredvid mig i sÀngen men gÄr efter ett tag.
Är det pga vĂ€rken kanske?
Hon har fÄtt metacam idag
 
Hon fick dra sina övre hörntÀnder bara.
Hennes söta smÄ huggisar
Men jag tycker hon Àr lite mÀrklig idag
IgÄr var det bara mat som gÀllde
Idag kÀnns hon skygg och ligger i sin bur emellanÄt.
Hon lÀgger sig bredvid mig i sÀngen men gÄr efter ett tag.
Är det pga vĂ€rken kanske?
Hon har fÄtt metacam idag
Det kan bli lite konstigt efter narkos tycker jag. Lina var ocksÄ lite, hur ska man sÀga, avstÄndstagande? efter narkos.
 
Dumma matte bryter rutinerna och förvirrar stackars smĂ„ katter. :mad: Blötmaten ska serveras i vardagsrummet sĂ„ att katterna kan springa i tĂ€ten och visa vĂ€gen och samtidigt agera snubbelrisk. Det Ă€r bara sĂ„ det Ă€r! Men de senaste par dagarna har jag stĂ€llt ner matskĂ„larna i köket istĂ€llet, vilket har resulterat i tvĂ„ vĂ€ldigt förvirrade tjejer som stĂ„r och vĂ€ntar i dörröppningen och undrar varför jag inte kommer. Trots att de SER mig stĂ€lla ner matskĂ„larna pĂ„ golvet sĂ„ klickar det inte att maten har blivit serverad. 😂😅
 
Oscar Ă€r sĂ„ himla gullig ❀
NÀr han Àr hungrig springer han efter mig och skriker, vill att jag ska följa med honom till köket.
Men ibland springer han efter mig och skriker av en annan anledning. Stannar jag stryker han sig mot mitt ben och vill att jag ska lyfta upp honom i famnen, sĂ„ spinner han massor och trycker sitt huvud mot mitt bröst 😍
 
Katten Àr mycket upprörd över att hon inte kan sitta högre upp ute
Ska bygga en bÀnk Ät henne men hon vill ju ha hela vÀgen.
Det vette fan om jag orkar.
Har reglarna men mÄste köpa nÄn skiva eller liknande med i sÄ fall
 
Borstade Maggan efter duschen
IMG20240705130229.jpg

Ca tre minuters borstning. Hade kunnat fÄ ihop minst lika mycket till..
 
Visst har nĂ„gon hĂ€r gett tips pĂ„ en borste/skrapa, (som hette nĂ„got specifikt) i typ metall med handtag i trĂ€, för att ta pĂ„ katthĂ„r pĂ„ textilier? đŸ€” Kan det ha varit @Bison? Jag hittar inte nĂ€r jag anvĂ€nder sökfunktionen 😒
 
Kyra mÄr bra.
Förutom att hundjÀveln jgar in henne frÄn uteplatsen
SÄ nu kommer hunden stÀngas in i hallen nÀr Kyra Àr ute.
Hon ruskar lite pÄ huvudet men det Àr stygnen som irriterar henne.
Hon ser bra ut i munnen

Men hon behöver gÄ ner i vikt sÄ nu kommer det bli en sur katt med minskat matintag
Hon har ju haft fri tillgÄng pÄ torrfoder men det verkar bli lite mycket
 
Tror gammtanten börjat höra sÀmre, hon har alltid jamat nÀr hon vill ha hjÀlp med nÄgot, men nu tar hon i frÄn tÄrna! 14 Är, Àr inte det lite tidigt för att börja höra sÀmre?
Killgissar men jag tycker att det lÄter möjligt, 14 Är Àr en ganska respektfull Älder trots allt!
 
Lillan har krÀkts en handfull gÄnger idag. NÄgra tomma, tvÄ med hÄrbollar, tvÄ efter att jag fick i henne lite lite mat och lite lite Àggula. Hon mÄr tydligt illa, och Àr tydligt hungrig - men tittar Àcklat pÄ sin mat. Efter mycket om och men, fick hon en ostskiva som lÀtt gick ner. SÄ jag gick ner till affÀren och köpte Dreamies, Gourmet-mousse och sÄn "gottismat". Först fick hon ett par Dreamies - gick lÀtt ner. Sen droppade jag nÄgra Dreamies i hennes vanliga mat - Àcklad min, men godiset ville hon ju ha..efter att godiset tog slut Ät hon upp det mesta av sin mat. Hoppas hoppas hoppas att den stannar i magen nu. Det blir sÄ lÀtt en loop av illamÄende - krÀks, vill inte Àta maten som "gjorde sÄ att jag krÀktes", blir mer illamÄende pga tom mage.. Min lilla tös :( .

(Lillan ska ju helst inte Àta vanlig kattmat. Men hennes njurvÀrden var bara nÄgot förhöjda sist - inom normalspannet men i överkant. Och prio Àr att hon Àter. Dels för njurarna. SÄ tÀnker att jag vill ha annan mat tillgÀnglig som backup, om hon fortsÀtter att rata sin vanliga mat men Àter annat. Lillan tenderar att krÀkas tomt nÀr magen Àr tom för lÀnge ocksÄ.. SjÀlvklart kommer jag att ringa veterinÀren och boka en tid om det inte ger sig snart! Lillan Àr en vÀldigt matglad katt, sÄ tar det pÄ stort allvar.)
 
Uppdatering: den vanliga maten blandad med gottismat gick ner imorse, om Àn lÄngsamt och motvilligt. En liten portion med bara gottismat slank lÀtt ner. Jag tolkar det som att aptiten finns, Ätminstone. Ingen mer krÀkning Ànnu. Sambon Äker hem tidigare frÄn jobbet idag för att komma hem till henne :heart .
 
Kim Àr inte riktigt sig sjÀlv och har svÄrt att bajsa. Han kom inte ens till sÀngen med mig igÄrkvÀll... sÄ vi har veterinÀrtid nu i eftermiddag. Hoppas lite laxermedel löser det. :heart
Det Àr mÀrkligt att inte ha en tokstolle i huset.
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 220
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 628
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 151
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 226
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp