Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Jag Àr hopplös. I gÄr morse sÄ la jag upp frukost till Megara. Hon nosade lite och tittade sedan upp och gick dÀrifrÄn. Jag = fÄr spader. Sedan gick hon tillbaka till fatet och Ät upp. Hmm.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag Àr hopplös. I gÄr morse sÄ la jag upp frukost till Megara. Hon nosade lite och tittade sedan upp och gick dÀrifrÄn. Jag = fÄr spader. Sedan gick hon tillbaka till fatet och Ät upp. Hmm.
SÄ gör vÄra med ibland. NÀsta dag lastar de i sig maten.
 
Tillbaka frĂ„n vetten med laxermedel. Han lyckades dessutom klĂ€mma ut tvĂ„ stenhĂ„rda pluttar just innan vi gick sĂ„ vi hoppas att det ska rĂ€cka. Jag köpte dessutom hem vanlig burkmat, det brukar sĂ€tta fart pĂ„ magen! 😅
 
Tillbaka frĂ„n vetten med laxermedel. Han lyckades dessutom klĂ€mma ut tvĂ„ stenhĂ„rda pluttar just innan vi gick sĂ„ vi hoppas att det ska rĂ€cka. Jag köpte dessutom hem vanlig burkmat, det brukar sĂ€tta fart pĂ„ magen! 😅

Megara fÄr RC Gastrointestinal torrisar för att hÄlla ordning pÄ magen + laktolus och psylliumfrön. Vill ju egentligen att hon bara ska fÄ blötmat men det gör hennes mage lite mer stabil.
 
  • HjĂ€rta
Reactions: Sel
Megara fÄr RC Gastrointestinal torrisar för att hÄlla ordning pÄ magen + laktolus och psylliumfrön. Vill ju egentligen att hon bara ska fÄ blötmat men det gör hennes mage lite mer stabil.
Det Àr jobigt att oroa sig!
Kim har aldrig haft problem förut och Àter ju barf/fÀrskfoder... sÄ det var vÀl nÄgon extra benbit för mycket eller nÄgot kanske, eller ocksÄ har han bara inte busat runt tillrÀckligt. :) Jag hoppas att det ska rÀcka med den hÀr kuren. Hon kÀnde en del bajs i tarmen men ingenting som oroar Àn sÄ lÀnge, och han Ät glatt sin burkmatsmiddag med laxeringskrydda nyss.
 
Postnord har varit hÀr med paket, tacksamt att köpa nya grejor till herrarna :rofl:
20240711_184249.jpg
 
Hoppas era missar mÄr bÀttre snabbt @Liten och @Sel :heart

HĂ€r har Sune mĂ„tt lite tjorvigt idag. Han Ă„t ingen mat pĂ„ hela kvĂ€llen igĂ„r. Åt nĂ„gra RC Aroma inatt som han aldrig kan motstĂ„ i vanliga fall och imorse fick jag i honom lite purina gold mousse men genom matning frĂ„n fingret. Och sĂ„ har han varit tröttare Ă€n vanligt. NĂ„gon hade krĂ€kts imorse nĂ€r jag var ivĂ€g bara 15 min, vet ej vem.
Men det verkar vÀnda för han har Àtit flera gÄnger nu under kvÀllen lite Ät gÄngen. Inte sett honom dricka sen igÄr. Men han har ju fÄtt i sig blötmat och varit och kissat.

Jag har dessutom kompis med son pÄ besök som kom idag och Äker nÀsta fredag, bor sÄn tur va i gÀstlÀgenheten men Àr ju mycket hos mig sÄklart. DÄlig tajming, messade Sunes husse som Àr hemma till lör lunch och kan Äka till vet om det blir sÀmre igen.
Men jag hinner tÀnka flera rundor om dÄ han ju Àr 12, varit mycket sjuk som ungkatt och har nÄgot förhöjda njurvÀrden som Àr stabila. Men man vet ju aldrig
Lucifer mÄdde hyfsat bra i sin njursvikt sen sa det pjoff och sÄ var han jÀttesjuk i aggressiv cancer och fick 9 veckor.
Det Àr sÄnt som gör mig sÄ orolig vid minsta lilla tapp i matlust. SÄ jag hoppas Sune mÄr Ànnu bÀttre imorgon.
 
Kim har försökt gÄ pÄ lÄdan igen men ingenting hÀnder sÄ han ligger hos mig i soffan igen. SÄ olycklig. :(
Chika har tvÀrbusat och rusat runt en stund och hoppade ocksÄ upp i soffan - i vanliga fall skulle hon buffla pÄ kisse men ikvÀll la hon sig bara ned pÄ puffen som var ledig och lÀt honom vara ifred. Djur Àr ljuvliga. :heart
 
Sune Àr ett matvrak igen :D
Det kom ut en korv med en lÀngre (15 cm) vÀxtdel, inte grÀsstrÄ utan nÄgot tjockare.
SÄ förhoppningsvis var det det som stÀllde till det i den lilla magen.

har inga giftiga vÀxter hemma sÄ lugnt sÄ sÀtt.
 
Vi fick Ă„ka tillbaka till vetten nu pĂ„ morgonen. Han har bajsat men slutade helt Ă€ta och var apatisk och nere hela natten och morgonen, sĂ„ jag ringde och fick komma över pĂ„ en gĂ„ng. Älskar att bo granne med den hĂ€r kliniken, de Ă€r sĂ„ himla bra!
Visar sig han har över 39 i feber. :( Fick en injektion med loxicom och komma hem, men om han inte kÀnner sig bÀttre i eftermiddag kan jag komma tillbaka med honom sÄ fÄr han sova dÀr med dropp och övervakning. Annars har vi bara Äterbesök imorgon för att ta tempen och kolla igenom honom igen.
Jag har flaggat pÄ jobbet att jag kommer att bli sen, alternativt inte kan komma in alls beroende pÄ hur det gÄr.
 
Han har Àtit tvÄ ostbitar sedan jag kom hem frÄn fÄglarna, och klev dessutom upp frÄn soffan för att hÀlsa. Det bÄdar ÀndÄ ganska gott. Han har ocksÄ klÀttrat upp i sitt trÀd och tvÀttat sig lite. IgÄrkvÀll gjorde han inte ens det sÄ han mÄste kÀnna sig lite bÀttre. :heart .
 
Jag har varit orolig för Juno de senaste par dagarna. Hon som alltid snackar och har svansen rÀtt upp i vÀdret har varit knÀpptyst och med lÄg svans. Vi Àr ju pÄ besök hos mamma, och sÄ rutinerna Àr ju lite ruckade. Jag har velat fram och tillbaka om jag borde ta henne till veterinÀren (vill inte vara en av de som Äker in i onödan och leder till högre priser) eller om hon "bara" har varit lite nedstÀmd. Hon har ÀndÄ haft aptit, och vid ett par tillfÀllen har svansen Äkt upp i luften, sÄ dÄ boooorde det vara okej, tÀnkte jag.

Imorse nÀr jag igen kÀnde pÄ svansen sÄ reagerade Juno. Faaaaan. Ringde veterinÀr som tog emot oss trots att de egentligen inte hade tid. Hon klÀmde och kÀnde pÄ svansen, och Juno verkade knappt ha kÀnsel i svansen, förrÀn ett par centimeter frÄn svansroten. Röntgade svansen - tack och lov ingen fraktur! Under 10-15 minuter var jag sÀker pÄ att hon skulle bli Juno Svanslös.

Nu Ă€r svansen rakad en bit pĂ„ undersidan. Ett ordentligt blĂ„mĂ€rke och en svullnad. Jag har absolut ingen aning om vad som har hĂ€nt. 😔 Inga bitmĂ€rken eller sĂ„ i övrigt, sĂ„ teorin Ă€r att hon har fĂ„tt ett hĂ„rt slag - men HUR?

TvÄ veckors metacam ordinerat för att ta bort smÀrta och dÀmpa inflammationen. Hoppas att det ska rÀcka för att fÄ tillbaka min pratglada, ljuvliga lilla tjej med svansen upp i vÀdret.
 
Senast Àndrad:
Jag har varit orolig för Juno de senaste par dagarna. Hon som alltid snackar och har svansen rÀtt upp i vÀdret har varit knÀpptyst och med lÄg svans. Vi Àr ju pÄ besök hos mamma, och sÄ rutinerna Àr ju lite ruckade. Jag har velat fram och tillbaka om jag borde ta henne till veterinÀren (vill inte vara en av de som Äker in i onödan och leder till högre priser) eller om hon "bara" har varit lite nedstÀmd. Hon har ÀndÄ haft aptit, och vid ett par tillfÀllen har svansen Äkt upp i luften, sÄ dÄ boooorde det vara okej, tÀnkte jag.

Imorse nÀr jag igen kÀnde pÄ svansen sÄ reagerade Juno. Faaaaan. Ringde veterinÀr som tog emot oss trots att de egentligen inte hade tid. Hon klÀmde och kÀnde pÄ svansen, och Juno verkade knappt ha kÀnsel i svansen, förrÀn ett par centimeter frÄn svansroten. Röntgade svansen - tack och lov ingen fraktur! Under 10-15 minuter var jag sÀker pÄ att hon skulle bli Juno Svanslös.

Nu Ă€r svansen rakad en bit pĂ„ undersidan. Ett ordentligt blĂ„mĂ€rke och en svullnad. Jag har absolut ingen aning om vad som har hĂ€nt. 😔 Inga bitmĂ€rken eller sĂ„ i övrigt, sĂ„ teorin Ă€r att hon har fĂ„tt ett hĂ„rt slag - men HUR?

TvÄ veckors metacam ordinerat för att ta bort smÀrta och dÀmpa inflammationen. Hoppas att det ska rÀcka för att fÄ tillbaka min pratglada, ljuvliga lilla tjej med svansen upp i vÀdret.
Man ska verkligen lita pÄ magkÀnslan. SÄ skönt att de ÀndÄ hittade NÄgot som förhoppningsvis Àr behandlingsbart. :heart

Jag tog in shiban nÀr jag mÀrkte att hon inte blev glad av att fÄ rumpan kliad lÀngre. Ingen smÀrtreaktion, hon blev bara inte glad.
En injektion med smÀrtstillande senare och hon dansar igen, sÄ uppenbarligen var det ju nÄgot ÀndÄ.
 
Jag har varit orolig för Juno de senaste par dagarna. Hon som alltid snackar och har svansen rÀtt upp i vÀdret har varit knÀpptyst och med lÄg svans. Vi Àr ju pÄ besök hos mamma, och sÄ rutinerna Àr ju lite ruckade. Jag har velat fram och tillbaka om jag borde ta henne till veterinÀren (vill inte vara en av de som Äker in i onödan och leder till högre priser) eller om hon "bara" har varit lite nedstÀmd. Hon har ÀndÄ haft aptit, och vid ett par tillfÀllen har svansen Äkt upp i luften, sÄ dÄ boooorde det vara okej, tÀnkte jag.

Imorse nÀr jag igen kÀnde pÄ svansen sÄ reagerade Juno. Faaaaan. Ringde veterinÀr som tog emot oss trots att de egentligen inte hade tid. Hon klÀmde och kÀnde pÄ svansen, och Juno verkade knappt ha kÀnsel i svansen, förrÀn ett par centimeter frÄn svansroten. Röntgade svansen - tack och lov ingen fraktur! Under 10-15 minuter var jag sÀker pÄ att hon skulle bli Juno Svanslös.

Nu Ă€r svansen rakad en bit pĂ„ undersidan. Ett ordentligt blĂ„mĂ€rke och en svullnad. Jag har absolut ingen aning om vad som har hĂ€nt. 😔 Inga bitmĂ€rken eller sĂ„ i övrigt, sĂ„ teorin Ă€r att hon har fĂ„tt ett hĂ„rt slag - men HUR?

TvÄ veckors metacam ordinerat för att ta bort smÀrta och dÀmpa inflammationen. Hoppas att det ska rÀcka för att fÄ tillbaka min pratglada, ljuvliga lilla tjej med svansen upp i vÀdret.
Lilla Juno :heart
Kan hon ha ramlat ner frÄn nÄgon lite högre höjd eller i trappa? Lucifer ramlade i trappan som ungkatt och typ stukade svansen, inte fraktur, svullen och vid svansroten och hade inte svanen uppÄt alls pÄ nÄgon vecka.

Hoppas svullnad och smÀrta snabbt gÄr ner med metacamet.
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 167
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 611
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 113
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 220
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp