Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Den hĂ€r fina hĂ€nger i min hall 😁
1000024302.jpg
 
Jag Àr ju sÄ van att lilleman har svart tandkött sÄ tÀnker inget pÄ de. Enligt nÄgra som var hemma hÀr idag Àr det vÀldigt ovanligt? Vad sÀger buke?
 
Köp en ragdoll sa de, de blir helt slappa i famnen sa de...
:meh:

Kan jag reklamera tro? De glömde att installera viktig en detalj i min ragdoll, den lilla detaljen som gjorde att rasen fick sitt namn liksom :cautious:
Jag brukar frÄga detsamma om min dvÀrgpudel. Jag Àr fullstÀndigt övertygad om att hon inte Àr renrasig. Hon mÄste ha bÄde hare och krokodil i sitt dna.
 
Jag brukar frÄga detsamma om min dvÀrgpudel. Jag Àr fullstÀndigt övertygad om att hon inte Àr renrasig. Hon mÄste ha bÄde hare och krokodil i sitt dna.
Ah, hare kĂ€nner jag igen pĂ„ kromisen hĂ€r hemma, fast jag kallar det hennes studsboll-gen 😅
 
1718879121119.png

Äntligen hittat ett foder, som tillför mycket vĂ€tska, som Urax verkligen tycker om!
Han dricker som det Àr och blandat i mat.
SÄ skönt att inte vara sÄ orolig för uttorkning nÀr det Àr varmt :)
 
NÄgon som har tips pÄ flytande godis i större förpackning?
Jag blandar Tuvas cystophan med flytande godis sÄ slinker den ner lÀtt och hon fÄr lite extra kalorier pÄ köpet.

Hittade pÄ tub pÄ Arken Zoo, men den Àr lite för trögflytande för att vara perfekt.

Annars Àr Churu en favorit hos henne. Men det blir ju ganska dyrt i lÀngden..
 
IkvĂ€ll hade Juno och jag en hĂ€ndelserik utevistelse. Det började med att vi direkt stötte pĂ„ igelkotten. 🩔 BĂ„de Juno och jag tyckte att den var fin, men den tyckte inte att vi var ditto.

Sedan ville Juno ta en svÀng om grannhuset. Sagt och gjort. Juno fick syn pÄ en fiskmÄs pÄ en lyktstolpe. "Den vill jag döda," meddelade Juno omedelbart och började smyga innan hon klumpigt rusade fram. I ren förvÄning flög fiskmÄsen ner till grÀsmattan, och Juno började smyga igen. DÄ kom EN ANNAN fiskmÄs och svepte hotfullt nÀra i luften, vilket gjorde Juno bÄde platt och storögd. Hon sneglade igen pÄ den första fiskmÄsen och gjorde lite kacklande ljud, men nÀr fiskmÄs nummer tvÄ Äterigen svepte förbi tog vi till flykt.

Tillbaka vid vĂ„rt hus sĂ„g vi att Älva hade placerat sig pĂ„ balkongen. Av misstag fick vi ögonkontakt, och dĂ„ började den. KlagosĂ„ngen. "Ack och ve, stackars mig som Ă€r övergiven och ensam," ljöd Älva. Juno ignorerade kallhjĂ€rtat sin systers vĂ€djan om sĂ€llskap och drog ivĂ€g en runda till.

Kort dÀrpÄ började Juno göra utfall mot grÀsmattan. Jag misstÀnkte omedelbart orsaken, och en snabb blick ner i grÀset bekrÀftade min farhÄga - ollonborrar. "Hell to the no," sade jag och lyfte upp Juno i famnen och tog med henne in under högljudda protester.
 
Lina har börjat krÀkas sÄ mycket efter tandsaneringen.. vet inte om det finns ett samband.
Eller om det beror pÄ att vi dragit in lite pÄ torrfodret pga övervikt. SÄ nÀr hon vÀl fÄr torrfoder hetsar hon i sig det. Fri tillgÄng pÄ blötmat.

Jobbigt Àr det i varje fall. BÄde för henne och oss
 
BestĂ€llde tillbehör till Surefeed-automaterna frĂ„n Etsy. En metallskĂ„l till Malla (ordinarie Ă€r sĂ„ dyr!) för att se om vi kan fĂ„ bukt med svarthakan hon fĂ„r av Solensiainjektionerna och lock till ordinarie skĂ„lar. Tog sin lilla tid att fĂ„ hem frĂ„n Tyskland, men hur gulligt đŸ„°
IMG_20240624_155618.jpg
 
All forskning visar att det Àr avkopplande att sova med katt.
Att sova i sĂ€ngen med tvĂ„ Birmor (kattungar), Ă€r lite som att sova med tvĂ„ boaormar. Alla ska ligga i en hög, helst runt halsen eller nĂ€ra ansiktet, och om man rör sig bĂ€ddar bĂ„da om sĂ„ att vi ligger Ă€nnu nĂ€rmre varandra.. đŸ€”
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 354
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 661
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 348
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 234
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-trĂ„den
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp