Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Nu gÄr Megara pÄ lÄdan hela tiden igen. Vet inte om jag borde ta henne till vet direkt. Det har hÀnt nÄgra gÄnger tidigare men dÄ slutade hon gÄ efter ett tag. Min stackars Àlskling. Undrar om hon fÄtt uvi igen. Eller att hennes mage Àr dÄlig. Hon rumpar sig inte eller det hÀnger kluttar sÄ antingen Àr hon helt förstoppad eller sÄ Àr det inte magen.

Megara har inte varit pÄ lÄdan pÄ ett tag, nu vill hon ha mat - ger henne RC torrisar för magen. VÄgar jag ge henne mat? TÀnker att hon kommer gÄ och dricka mer.

Megara har inte varit pÄ lÄdan pÄ ett tag, nu vill hon ha mat - ger henne RC torrisar för magen. VÄgar jag ge henne mat? TÀnker att hon kommer gÄ och dricka mer.
Oavsett UVI eller förstoppning sÄ Àr vÀl dricka bra? Och inget som ska begrÀnsas. Och sÄ lÀnge hon inte krÀks bör hon vÀl fÄ Àta som vanligt. SÄ hade iaf jag tÀnkt.

Kommer det kiss nÀr hon Àr pÄ lÄdan varje gÄng och ser hon ut att kÀmpa?
Eller krystar hon ngt för att bajsa utan att det kommer ut?
Hade jag försökt lÀgga mÀrke till för att komma fram till vad det kan vara.

Oavsett UVI eller förstoppning sÄ Àr vÀl dricka bra? Och inget som ska begrÀnsas. Och sÄ lÀnge hon inte krÀks bör hon vÀl fÄ Àta som vanligt. SÄ hade iaf jag tÀnkt.

Kommer det kiss nÀr hon Àr pÄ lÄdan varje gÄng och ser hon ut att kÀmpa?
Eller krystar hon ngt för att bajsa utan att det kommer ut?
Hade jag försökt lÀgga mÀrke till för att komma fram till vad det kan vara.

NÀr jag tittar pÄ henne sÄ bÄde krystar hon och försöker kissa upplever jag det som. I lÄdan Àr det mest normala klumpar men Àven mindre. Bara tvÄ tvÄ korvar sedan jag rensade senaast i gÄr, iofs brukar hon bara bajsa högst en gÄng om dagen. Spontant kÀnns det som kisset Àr problemet och att hon kanske ser ut som hon 'krystar'. Nu har hon fÄtt mat och varit och druckit och inte varit pÄ lÄdan ett tag. SÄ vi fÄr se tiden ann lite tÀnker jag.

NÀr jag tittar pÄ henne sÄ bÄde krystar hon och försöker kissa upplever jag det som. I lÄdan Àr det mest normala klumpar men Àven mindre. Bara tvÄ tvÄ korvar sedan jag rensade senaast i gÄr, iofs brukar hon bara bajsa högst en gÄng om dagen. Spontant kÀnns det som kisset Àr problemet och att hon kanske ser ut som hon 'krystar'. Nu har hon fÄtt mat och varit och druckit och inte varit pÄ lÄdan ett tag. SÄ vi fÄr se tiden ann lite tÀnker jag.
ja dÄ lÄter det kanske mer som kisseriet krÄnglar lite om hon ÀndÄ gjort tvÄ korvar sen igÄr. Men sÄ lÀnge hon iaf fÄr ut kiss Àr det vÀl inte akut men om det fortsÀtter se ut som hon krystar/har ont kontakta first vet till en början.

Ska till veterinÀren imorgon dÄ lilleman har eksem/ utslag i nacke och pÄ skulderblad. Kliar inte, vÀtskar inte, och stÀmmer inte in pÄ nÄgot?
Har rakat och tvĂ€ttat med klorhexidin. Det blir vĂ€l uteslutningsmetoden som med de flesta hudproblem. 😿

Vi var pÄ konsert i kyrkan. Husse fick samtal frÄn larmbolaget nÀr han jobbade. Larmet gick hemma och de sÄg tydligt minst 1 kisse i kameran. Det förklarar varför de gick pÄ tÄrna nÀr vi kom hem.

JÀkla katt att skrÀmma mig. Nu sover hon och har slutat springa pÄ lÄdan, peppar, peppar, ta i trÀ. Har Àtit tvÄ gÄnger sedan senast - fÄr sista mÄltiden vid tio.

Katt surar, jag hade frÀckheten att flytta henne frÄn kontorsstolen nÀr jag behövde byta sd kort i min platta och hon stoppade upp en tass och sopade her bÄde kort och hÄllare. Klor och tÀnder visade vad hon tyckte om det.

Katternas vagn har kommit! :bump: Jag har hittills bara satt ihop den och öppnat burarna sÄ att tjejerna kan fÄ utforska den i lugn och ro innan premiÀrturen. Den kÀnns bra och stabil!

IMG_20241213_190317.webp

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 886
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 104
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 705
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka