Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Jag lade in den hĂ€r bilden pĂ„ Juno i subredditen OneOrangeBraincell (dĂ€r vi alla Ă€r sĂ€kra pĂ„ att samtliga röda katter delar pĂ„ en enda hjĂ€rncell... 🙈). Algoritmen slog verkligen rĂ€tt, och hon Ă€r nu uppe i 9 400 uppduttar. đŸ˜±

IMG_20241223_100114.webp

Idag har vi varit pĂ„ fotografering, ska bli sĂ„ galet spĂ€nnande att se resultatet! Oscar var bĂ€st som vĂ€ntat, helt oberörd och poserade som han gjort sĂ„nt hela livet. De andra var lite mer svĂ„rmotiverade men förhoppningsvis kan hon lyckas redigera ihop nĂ„got med det vi fick till 😄

BÄde jag och Megara njuuuuter av att vara hemma. Hon fick RC torrisar - har bara fÄtt det nÀr vi varit borta eftersom det Àr mindre kladdigt, vilket ocksÄ gjorde att hennes mage fungerade perfekt. FÄr fundera lite om det Àr viktigare med riktiga korvar Àn faran för njurarna. Jag lutar ÀndÄ Ät att hon fÄr blötmat ocksÄ eftersom allt ÀndÄ fungerar ok.

Nu ligger hon och sover pÄ sin uppvÀrmda fleece kattsÀng bredvid mig. Hon Àr nog speciellt nöjd efter uppstÄndelsen nÀr en labrador trillade pÄ henne frÄn trappan nÀr hon fick ett epileptiskt anfall.

BÄde jag och Megara njuuuuter av att vara hemma. Hon fick RC torrisar - har bara fÄtt det nÀr vi varit borta eftersom det Àr mindre kladdigt, vilket ocksÄ gjorde att hennes mage fungerade perfekt. FÄr fundera lite om det Àr viktigare med riktiga korvar Àn faran för njurarna. Jag lutar ÀndÄ Ät att hon fÄr blötmat ocksÄ eftersom allt ÀndÄ fungerar ok.

Nu ligger hon och sover pÄ sin uppvÀrmda fleece kattsÀng bredvid mig. Hon Àr nog speciellt nöjd efter uppstÄndelsen nÀr en labrador trillade pÄ henne frÄn trappan nÀr hon fick ett epileptiskt anfall.
Provat denna blötmaten? Dyrt men kanske kan hjÀlpa henne med korvarna pÄ samma sÀtt som torrisarna? Om det Àr fibre response du anvÀnder förstÄs.

Har lyckats hÄlla Sune pÄ sin njurblötmat Ànda sen han var hos veterinÀren den 16e dec. Men det sket sig idag nÀr jag dammsög och Sune lÄg och sov. Jag tog inte bort Nickes mat helt utan den stod framme med tjock tidning över. Vem Àr det som kommer slickandes runt munnen, Sune har sÄklart smÀllt i sig av RC sterilised 37 torrisarna :banghead:
SÄ nu tillbaka till örnkoll pÄ Nickes mat och plocka bort Àven om jag bara ska gÄ snabbt pÄ toa.

đŸ˜ș

Malla gjorde sig illa i sin dĂ„liga höft idag. JĂ€tteont! Är hon inte bra pĂ„ mĂ„ndag morgon fĂ„r jag ringa veterinĂ€ren.
Kan hon inte bara bli gammal i huvudet och sluta med sina j*kla stunttrick sÄ matte fÄr en lugn period?

Sunetjuven igen :banghead:
MÄste köpa en bakhuv till surefeedern.
Tittade pÄ tv, hörde att Nicke gick och öppnade och tÀnkte ska han Àntligen Àta dÀrifrÄn men hörde inget krasande (han tuggar vÀl) men nÀr luckan stÀngs kommer Sune slickandes runt munnen. SÄ dÄ har frÄn baksidan ljudlöst snaskat torrisar. Denna gÄngen ageing 12+, sÄ var vÀl mer rÀtt gÀllande njurkost, men han ska ju inte Àta torrisar.

SÄ nytt försök igen dÄ :arghh:
Wish me luck!

Sunetjuven igen :banghead:
MÄste köpa en bakhuv till surefeedern.
Tittade pÄ tv, hörde att Nicke gick och öppnade och tÀnkte ska han Àntligen Àta dÀrifrÄn men hörde inget krasande (han tuggar vÀl) men nÀr luckan stÀngs kommer Sune slickandes runt munnen. SÄ dÄ har frÄn baksidan ljudlöst snaskat torrisar. Denna gÄngen ageing 12+, sÄ var vÀl mer rÀtt gÀllande njurkost, men han ska ju inte Àta torrisar.

SÄ nytt försök igen dÄ :arghh:
Wish me luck!

Det var det hĂ€r med envisa och listiga burmor... đŸ˜ș

• Gilla
Reactions: kma
Det var det hĂ€r med envisa och listiga burmor... đŸ˜ș
han har alltid varit en tjuv. Eller ja sen han blev av med alla sina besvÀr med tÀnder och analsÀckar.
Men nÀr Lucifer levde sÄ anvÀnde han helst aktivitetsbollar (gick nÀstan aldrig till skÄl med mat om bollen var pÄfylld) och Sune den rackaren stod ofta bredvid och Ät upp det Lucifer rullat ut :rofl: pÄ den tiden var Sune i bra hull och Lucifer lite tjock sÄ var helt ok. Men nu :meh:

2 rastlösa kissar. BlÄser halv orkan ute och det Àr sÄ lÀskigt. De har varit pÄ hatthyllan dÀr vidare lekt elektriker och klÀttrat vidare till luftvÀrmepumpen...

Katten surar över att inte ha varit ute idag.
Men jag har inte haft tid 😂
Imorgon vill hon sÀkert kolla fyrverkerierna

Vi Ă€r hemma i lĂ€genheten igen, och jag tror att vi alla Ă€r nöjda. đŸ©· Det Ă€r alltid lite Ă„ngest nĂ€r katterna har haft ett stort hus och fri tillgĂ„ng (förutom nattetid) till stor, mysig kattgĂ„rd, och sedan ska tillbaka till lilla lĂ€genheten med endast inglasad balkong... Men hemma Ă€r alltid hemma.

Älva mĂ€rks tydligast att hon Ă€r nöjd att vara hemma. Hon kan ju slappna av pĂ„ ett helt annat sĂ€tt nĂ€r vi Ă€r hĂ€r. Hon trivs bra i huset -och tycker till och med att det Ă€r kul att gĂ„ ut i selen nĂ€r vi Ă€r dĂ€r - men hon Ă€r en mattekatt och vill ha sin matte för sig sjĂ€lv. HĂ€r Ă€r det lugnt och tryggt och inte andra mĂ€nniskor som man behöver ha koll pĂ„.

Juno har varit vÀldigt glad för utegÄrden den hÀr vÀndan och har spenderat mÄnga timmar dÀr. I morse sÄg jag henne ute pÄ balkongen, och oj vad hon njöt av att blicka ut över "sina" marker. Hon har ocksÄ gosat en hel del i sin hammock idag. Och gosat med matte, sÄ klart.

Katten ville ut.
Försökte förklara för henne att det regnar och blÄser ute.
Hon ville inte lyssna pÄ det örat, sÄ jag slÀppte ut henne.

TvÄ minuter senare ville hon in.
Katten tittar surt pĂ„ mig och sĂ€ger; det Ă€r DITT FEL ATT DET REGNAR OCH BLÅSER đŸ€ŹđŸ€ŹđŸ€ŹđŸ€Ź

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 883
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 620
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 688
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • RetrievertrĂ„den