Fy för vilken dag det varit idag! Inte ens i min vildaste fantasi, trodde jag detta skulle hÀnda.
Tyckte att min ena brittisk korthÄr hona var lite trött natten mellan onsdag-torsdag. Men hon Ät, drack och gick pÄ lÄdan.
SÄ inget direkt alarmerande, utan bara en kÀnsla jag fick. Gav henne sockervatten, för tÀnkte om hon hade druckit lite dÄligt.
Ringde veterinÀren för rÄd igÄr. Men Äterigen, hon drack, Ät, gick pÄ lÄdan och kom nÀr man gav godis osv.
Tog tempen och dÄ hade hon 39.3. SÄ lite hög men inte direkt nÄgot sÄdÀr farligt.
VeterinÀren tÀnkte jag kunde avvakta eftersom hennes allmÀntillstÄnd var bra. Förutom att hon var lite slö.
Men min magkÀnsla var orolig. SÄ bokade en tid idag, tÀnkte om de va urinvÀgsinfektion eller nÄt.
Alla prov var katastrof och hon hade ont i magen.
De gjorde ultraljud och alla organen va förstorade, inflammation I hela buken och vÀtska i hela buken.
De sa antingen cancer eller FIP.
Mitt hjÀrta gick i tusen bitar
.
Hade verkligen inte rÄd med nÄgon lÄngvarig behandling och bÄda tvÄ var sjukt dyra.
FIP behandlingen skulle kosta minst 30k i bara medicinen och hÄlla pÄ i 3 mÄnader. Plus en massa Äterbesök osv.
Sen ville jag inte utsÀtta en 8 mÄnaders katt för cellgifter
.
SĂ„ hon fick somna in idag
.
Ă
tta mÄnader gammal.
Fy för! Trodde aldrig hon var sÄ sjuk
. Trodde max en vanlig liten infektion..
Sov gott Dimma
. Kommer aldrig glömma dig
.