Tydligen slÀkt med smulan precis sÄ Àr hon. NÀra benen i sÀngen. Hatar att bÀras eller hÄllas fast.Megara ska alltid vara nÀra, gÀrna ligga mellan benen eller mot mina fötter, men hon avskyr att bli buren eller att nÄgon hÄller fast.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tydligen slÀkt med smulan precis sÄ Àr hon. NÀra benen i sÀngen. Hatar att bÀras eller hÄllas fast.Megara ska alltid vara nÀra, gÀrna ligga mellan benen eller mot mina fötter, men hon avskyr att bli buren eller att nÄgon hÄller fast.
Usch, det dĂ€r Ă€r verkligen jĂ€ttejobbigt!Juno kĂ€nner inte igen Ălva och Ă€r lite rĂ€dd för henne. Ălva Ă€r hög som ett hus och sitter pĂ„ platsen dĂ€r hon brukar serveras mat och vĂ€ntar. Jag ska hĂ„lla dem separerade inatt för sĂ€kerhets skull.
SĂ„ mysigt det skulle vara alldeles för tomt jag hade kĂ€nt mig trasig utan katterna.Jag Ă€r trött och vill gĂ„ och lĂ€gga mig, men Ălva har lagt sig och somnat i mitt knĂ€. Juno ligger i andra Ă€nden av soffan. Myskatter.
(FörstÄr Àrligt talat inte mÀnniskor som kan leva utan katter/djur? Det mÄste vara sÄ tomt?)
SÄ mysigt det skulle vara alldeles för tomt jag hade kÀnt mig trasig utan katterna.
Jag Ă€r trött och vill gĂ„ och lĂ€gga mig, men Ălva har lagt sig och somnat i mitt knĂ€. Juno ligger i andra Ă€nden av soffan. Myskatter.
(FörstÄr Àrligt talat inte mÀnniskor som kan leva utan katter/djur? Det mÄste vara sÄ tomt?)
Svara, yes det Ă€r riktigt tomt utan pĂ€ls i hemmetJag Ă€r trött och vill gĂ„ och lĂ€gga mig, men Ălva har lagt sig och somnat i mitt knĂ€. Juno ligger i andra Ă€nden av soffan. Myskatter.
Jag bor pÄ i en 2.5 och Megara Àr helt borta Àven om jag letar överallt. Som tur Àr sÄ behöver jag bara prassla/skaka pÄ kattgodis sÄ dyker hon upp frÄn sin teleportionsport
Jag tror faktiskt att du mÀrker skillnaden.Har funderat lite, pratade med en kompis vars katt Àr skadad och tydligt visar att den har ont genom att frÀsa, slÄ, bita osv. Hur ska jag kunna veta nÀr Megara har pÄ riktigt ont eller bara Àr Megara eftersom hon vÀser (nÀr jag hÄller fast henne), slÄr och biter Àven nÀr hon inte har ont alls
Jag tror faktiskt att du mÀrker skillnaden.
Jag har ocksĂ„ haft djur med mycket temperament och Ă„tminstone jag har mĂ€rkt skillnad pĂ„ smĂ€rta och det âvanligaâ bitchiga.
HÀsten mÀrkte jag det pÄ nÀr han tappade gnistan, nÀr humöret inte fanns dÀr. SÄ lÀnge han var sitt arga, vanliga, jag och bet mot allt och alla (utom mig och hans Àgare) var allt frid och fröjd. Men nÀr han slutade bitas, nÀr han mer blev hÄglös insÄg vi att nÄgot var fel. Vilket (tyvÀrr) stÀmde.
Jag tÀnker ocksÄ att du mÀrker om nÄgot Àr fel. NÀr Juno skadade svansen i somras sÄ mÀrkte jag ju fort att nÄgot var fel (men ifrÄgasatte mig sjÀlv flera gÄnger vilket jag Ängrat med facit i hand). Dels var inte svansen i vÀdret hela tiden, vilket den vanligtvis alltid Àr, och dels blev hon tyst, sÄ tyst. Hon som vanligtvis snackar öronen av en sade plötsligt inte ett pip. NÄgon som inte kÀnner henne vÀl skulle inte misstÀnka att nÄgot var fel. PÄ samma vis tÀnker jag att du ocksÄ kÀnner Megara, och skulle nÄgon beteendeförÀndring ske skulle du mÀrka det fort.Har funderat lite, pratade med en kompis vars katt Àr skadad och tydligt visar att den har ont genom att frÀsa, slÄ, bita osv. Hur ska jag kunna veta nÀr Megara har pÄ riktigt ont eller bara Àr Megara eftersom hon vÀser (nÀr jag hÄller fast henne), slÄr och biter Àven nÀr hon inte har ont alls