Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Juno kĂ€nner inte igen Älva och Ă€r lite rĂ€dd för henne. Älva Ă€r hög som ett hus och sitter pĂ„ platsen dĂ€r hon brukar serveras mat och vĂ€ntar. Jag ska hĂ„lla dem separerade inatt för sĂ€kerhets skull.

Juno kĂ€nner inte igen Älva och Ă€r lite rĂ€dd för henne. Älva Ă€r hög som ett hus och sitter pĂ„ platsen dĂ€r hon brukar serveras mat och vĂ€ntar. Jag ska hĂ„lla dem separerade inatt för sĂ€kerhets skull.
Jag tycker det Ă€r vanligt att den andra katten Ă€r reserverad och avstĂ„ndstagande, de luktar konstigt nĂ€r de kommer hem och Älva Ă€r ju tydligen fortfarande kraftigt pĂ„verkad.

Jag tycker det Ă€r vanligt att den andra katten Ă€r reserverad och avstĂ„ndstagande, de luktar konstigt nĂ€r de kommer hem och Älva Ă€r ju tydligen fortfarande kraftigt pĂ„verkad.
Egentligen Ă€r det ju inte konstigt att Juno reagerar, och jag vet att det Ă€r normalt i sammanhanget, men det gör Ă€ndĂ„ ont i hjĂ€rtat att se dem bĂ„da sĂ„hĂ€r. đŸ„ș Mina fina tjejer. Vi Ă€r nog omskakade alla tre.

Ja det Àr inget konstigt alls.
Mina busar har alltid försökt tvÀtta rent den andra ganska snabbt och sen sovit ihop. Men jag har alltid blivit upplyst om att de kan reagera och kan behöva vara separerade.
Kan du stryka Älva med en filt som luktar hemma?

I övrigt sÄ har jag inte lyckats skölja jÀttebra nÀr det dragits ut tÀnder men det som funkat bÀst har varit stomodine som de förslog till Sune nÀr det krÄnglade med lÀkning. Hexarinse jag fick första gÄngen var totalt omöjligt. Lucifer var i princip tandlös sina sista Är och just att de inte har tÀnder kvar Àr inga problem upplever jag. Sune har inte heller sÄ mÄnga kvar.

Gissar det Àr vetergesic eller liknande hon fÄtt. Det smakar jÀtteÀckligt.

Det Àr aldrig roligt nÀr man ska utsÀtta de smÄ för mediciner och annat stup i kvarten :heart

Första dagen efter operation avklarad. Älva Ă€r sĂ„ duktig. đŸ©· Eftersom operationen Ă€gde rum igĂ„r kvĂ€ll sĂ„ har hon varit ganska pĂ„verkad större delen av dagen. Det har Ă€ndĂ„ gĂ„tt förvĂ„nansvĂ€rt bra idag. Antibiotikapillren Ă€r ENORMA. Hon ska fĂ„ en halv pĂ„ morgonen och en halv pĂ„ kvĂ€llen. Jag fĂ„r dela dem igen och ge henne kvartar istĂ€llet. Hon Ă€r en van tablettsvĂ€ljare, sĂ„ Ă€ven om det inte Ă€r kul sĂ„ Ă€r det över snabbt Ă€ndĂ„. VĂ€rst Ă€r vĂ€l munsköljet, men hon har hittills Ă„terhĂ€mtat sig fort efter det ocksĂ„!

Hon visar att hon Ă€r hungrig men Ă€ter inte alls mycket nĂ€r jag lĂ€gger upp. Mest slickar hon bara av vĂ€tskan. Nu testade jag att handmata henne, och dĂ„ slickade hon i sig med god aptit. đŸ©·

Tratten Ă€r inga problem alls, bara jag som lider av den. 😅

Juno har varit osĂ€ker och rĂ€dd idag ocksĂ„, men det verkar lite bĂ€ttre nu ikvĂ€ll. Hon har varit och gosat i knĂ€t, sĂ„ hon Ă€r inte bortglömd i allt kaos. đŸ©·

TvÄ av tre katter har försvunnit in i den andra dimensionen. Lina Àr den enda som stannat hÀr. De andra tvÄ Àr puts vÀck. Jaja, de dyker vÀl upp nÀr det Àr dags för lunch.
AlltsÄ helt sjukt hur de bara kan försvinna? Jag tycker att vi bor sÄ litet att en katt inte ska kunna försvinna, men ibland???

Sedan igĂ„r kĂ€nner Juno igen sin syster igen och allt Ă€r som vanligt pĂ„ den fronten. đŸ©·

Jag behöver inte heller oroa mig för att Älvas och min relation ska bli förstörd av det hĂ€r. Just nu Ă€r det en enorm utmaning att skriva det hĂ€r inlĂ€gget för att Älva gosar sĂ„ intensivt med mig/telefonen. đŸ©· Det enda som Ă€r jobbigt Ă€r munsköljen, men allt annat flyter pĂ„ fint!

Klippt tre klor đŸ’Ș. Envisa katten vet att hon fĂ„r godis efterĂ„t men surar Ă€ndĂ„ ihop. Nu ligger hon med halvöppna ögon och har koll pĂ„ mig.
Nicke kĂ€nns som en stretande blĂ€ckfisk nĂ€r vi ska klippa klor men han ger upp tillslut sĂ„ jag fĂ„r klippa alla. Sen fĂ„r han en churus efterĂ„t och gĂ„r sedan ofta till Sune för tröst đŸ˜»

Nicke kĂ€nns som en stretande blĂ€ckfisk nĂ€r vi ska klippa klor men han ger upp tillslut sĂ„ jag fĂ„r klippa alla. Sen fĂ„r han en churus efterĂ„t och gĂ„r sedan ofta till Sune för tröst đŸ˜»

Egentligen Àr det att bli fasthÄllen Megara vÀgrar. SÄ jag fÄr klippa medan jag bara trycker pÄ tassen, framifrÄn, vilket gör det hela mycket mer komplicerat.

Egentligen Àr det att bli fasthÄllen Megara vÀgrar. SÄ jag fÄr klippa medan jag bara trycker pÄ tassen, framifrÄn, vilket gör det hela mycket mer komplicerat.
Har försökt den tekniken pÄ Nicke nÀr han ligger och vilar. Men nÀ det Àr Ànnu svÄrare. Han Àr ju snÀll, kloar och bits inte men stark Àr han nÀr han stretar emot.

FasthÄllen Àr ju inte sÀrskilt kul. Jag tÀnker ofta hur jag skulle reagera i samma situation.

Har försökt den tekniken pÄ Nicke nÀr han ligger och vilar. Men nÀ det Àr Ànnu svÄrare. Han Àr ju snÀll, kloar och bits inte men stark Àr han nÀr han stretar emot.

FasthÄllen Àr ju inte sÀrskilt kul. Jag tÀnker ofta hur jag skulle reagera i samma situation.

Nikita var det bara att sÀtta i knÀt, hennes rygg mot min mage och klippa, gick pÄ tvÄ minuter. Men hon var ocksÄ en riktig klisterkatt som helst skulle bÀras runt av mig hela tiden. Megara ska alltid vara nÀra, gÀrna ligga mellan benen eller mot mina fötter, men hon avskyr att bli buren eller att nÄgon hÄller fast.

Megara Ă€r lite drama queen. Ibland behöver jag bara trycka lite för att hon ska pipa och bitas. Ingen klotĂ„ng inom synhĂ„ll đŸ˜Ÿ

Nikita var det bara att sÀtta i knÀt, hennes rygg mot min mage och klippa, gick pÄ tvÄ minuter. Men hon var ocksÄ en riktig klisterkatt som helst skulle bÀras runt av mig hela tiden. Megara ska alltid vara nÀra, gÀrna ligga mellan benen eller mot mina fötter, men hon avskyr att bli buren eller att nÄgon hÄller fast.

Megara Ă€r lite drama queen. Ibland behöver jag bara trycka lite för att hon ska pipa och bitas. Ingen klotĂ„ng inom synhĂ„ll đŸ˜Ÿ

Lucifer var ocksÄ ett plÄster. Det skulle bÀras runt, han skulle hoppa upp i famnen innan man ens hunnit in genom dörren. Och lÄg klistrad pÄ mig hela nÀtterna.
Klippa klor var mysstund.

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
501
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
46 47 48
Svar
945
· Visningar
29 569
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 298
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 560
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar