Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Funderar pĂ„ att ge Iza en ny frisyr i form av lejonklippning. Det hĂ€nde nĂ„got med bĂ„da katternas pĂ€ls över tid nĂ€r vi flyttade hit förra Ă„ret och jag förstĂ„r inte varför. Rakade Freja i vĂ„ras och nu har den vĂ€xt ut rĂ€tt bra Ă€ndĂ„ och Ă€r jĂ€ttefin igen. Enda jag Ă€r lite osĂ€ker över Ă€r om det Ă€r taskigt att göra det precis innan vintern. Å andra sidan Ă€r bĂ„da tvĂ„ innekatter sĂ„ det Ă€r kanske inte ett problem egentligen? 😅

Funderar pĂ„ att ge Iza en ny frisyr i form av lejonklippning. Det hĂ€nde nĂ„got med bĂ„da katternas pĂ€ls över tid nĂ€r vi flyttade hit förra Ă„ret och jag förstĂ„r inte varför. Rakade Freja i vĂ„ras och nu har den vĂ€xt ut rĂ€tt bra Ă€ndĂ„ och Ă€r jĂ€ttefin igen. Enda jag Ă€r lite osĂ€ker över Ă€r om det Ă€r taskigt att göra det precis innan vintern. Å andra sidan Ă€r bĂ„da tvĂ„ innekatter sĂ„ det Ă€r kanske inte ett problem egentligen? 😅

Det finns ju rÀtt mÄnga katter som har mycket mindre pÀls Àn en lejonklippt. :D

(Fast vissa av dem gnÀller förstÄs om kalla golv. :angel:)

Det finns ju rÀtt mÄnga katter som har mycket mindre pÀls Àn en lejonklippt. :D

(Fast vissa av dem gnÀller förstÄs om kalla golv. :angel:)
Haha ja det Ă€r sant!! TĂ€nker mer att hon Ă€r van sin tjocka ragdollpĂ€lsoch aldrig frusit mer Ă€n den gĂ„ngen jag tvingade ut henne i snön i en halv minut 😂

Badade Prada igĂ„r och nu Ă€r hon sĂ„ fin 😍
Innan jag badade henne tyckte jag Oscars pĂ€ls kĂ€ndes helt okej men nu nĂ€r jag jĂ€mför med Pradas sĂ„ inser jag att jag behöver bada honom ocksĂ„. Han var jĂ€tteavis igĂ„r sĂ„ det kommer gĂ„ jĂ€ttebra men det kommer ta sĂ„ lĂ„ng tid att föna honom 😅

Maja, Maja, Maja.
En underbar liten katt, men ack sÄ intensiv! Hon vill bli klappad hela tiden. Vara nÀra, helst i ansiktet, hela tiden. Jag Àr inte van vid att katten Àr sÄn! Men det Àr mysigt (och lite jobbigt irriterande ibland)

Maja, Maja, Maja.
En underbar liten katt, men ack sÄ intensiv! Hon vill bli klappad hela tiden. Vara nÀra, helst i ansiktet, hela tiden. Jag Àr inte van vid att katten Àr sÄn! Men det Àr mysigt (och lite jobbigt irriterande ibland)
Åh hade en Maja en gĂ„ng som var likadan đŸ„Č tyvĂ€rr trivdes hon inte som innekatt och fick flytta tillbaks ut pĂ„ landet till min mamma och hennes dĂ„varande sambo

Kastar mig in i denna trÄd, okunnig som fÄ, men ÀndÄ vÀldigt stolt och tacksam kattÀgare sedan ett Är tillbaka.

Bilden förestÀller vÄr kastrerade hankatt, en pratsam och mycket social herre, som inte rÀds att ligga pÄ hÀstens rygg.

Men sÄ gör han detta beteende och drar lÄngsamt rÀtt manen pÄ hÀsten, och sÄ trampar han lite.

Ni som vet mycket om katter. Varför gör han sÄ?

VideoCapture_20241120-105109.webp

Kastar mig in i denna trÄd, okunnig som fÄ, men ÀndÄ vÀldigt stolt och tacksam kattÀgare sedan ett Är tillbaka.

Bilden förestÀller vÄr kastrerade hankatt, en pratsam och mycket social herre, som inte rÀds att ligga pÄ hÀstens rygg.

Men sÄ gör han detta beteende och drar lÄngsamt rÀtt manen pÄ hÀsten, och sÄ trampar han lite.

Visa bifogad fil 157041
Han har det mysigt och putsar lite pÄ hÀsten. Jag antar att du menar mjölktramp? Olika katter mjölktrampar olika mycket, en del inte alls och andra vÀldigt mycket nÀr de myser.

Visa bifogad fil 157041

Katter gör sÄ nÀr de gosar och myser, 'groomar'. Nikita hade pippi pÄ att tugga pÄ mitt hÄr nÀr hon lÄg och gosade med mig. Det Àr fascinerande hur lugna hÀstar kan bli av katter. Min systers arab som var en ganska hispig individ lÄg vÄr ena katt och sov pÄ i boxen.

Precis som @Mia_R sÀger Àr det mycket vanligt att katter mjölktrampar (frÄn början beteendet för att trampa ut mjölken nÀr de diade mammakatt) och de flesta katter fortsÀtter med det beteendet nÀr de blir vuxna.

Oscar har bott hĂ€r i lite över ett Ă„r och nu Ă€r han helt accepterad av Paisley. Det tog tid 😅
Även om hon inte varit dum sĂ„ har hon alltid blivit sur och dragit ivĂ€g direkt om jag klappat henne och han kommer. Sen Ă€r han fortfarande vĂ€ldigt dĂ„lig pĂ„ det hĂ€r med personligt space och integritet. Jag ligger i sĂ€ngen med Paisley bredvid, Oscar kommer och det mest naturliga borde vara att gĂ„ runt Paisley.
Men kortaste vĂ€gen var över henne sĂ„ han tog den, kommer över med frambenen, fastnar sĂ„ han hamnar med magen pĂ„ hennes rygg innan han till slut lyckas sparka sig över och förbi 😂
Hon lÄg kvar! SÄg inte glad ut men stannade.
Kan ju vara sĂ„ att hon bara gett upp och insett att han kommer aldrig lĂ€ra sig, bli smidig och agera som en gentleman 😁

Kanske en dum frĂ„ga, men kan jag ta ut min innekatt (i sele) sĂ„hĂ€r hux flux nĂ€r det Ă€r minusgrader? Fryser han? đŸ„ș
Han Ă€r fluffig 😅
Och inte sÄ van att vara ute alls.

Kanske en dum frĂ„ga, men kan jag ta ut min innekatt (i sele) sĂ„hĂ€r hux flux nĂ€r det Ă€r minusgrader? Fryser han? đŸ„ș
Han Ă€r fluffig 😅
Och inte sÄ van att vara ute alls.

Pröva! Jag skulle tro att det kanske Ă€r tassarna han börjar frysa. Är det snö pĂ„ marken? Katten kommer tala om mycket tydligt om den vill vara ute eller gĂ„ in igen!

Jag var pÄ landet för en del Är sedan, svinkallt och mycket snö. Megara ville UT (hon fÄr ibland det eftersom det inte Àr nÄgon trafik och hon bara gÄr runt huset men under uppsikt). Jag klÀdde pÄ mig varma byxor sockar, tvÄ tröjor, jacka, halsduk, mössa, vinterskor. Vi gick ut, hon tvÀrstannade, tittade anklagande pÄ mig eftersom det uppenbarligen var mitt fel. Stack in igen som en brun blixt. Jag följde efter. Tog av mig varma byxor, sockar, en tröja, jackan, halsduken, mössan och vinterskorna. Under tiden satt hon vid dörren och krÀvde att fÄ gÄ ut NU! Nu Àr hon burma och en fryslort.

Min kompis som har birmor och bor norrut lÄter dem gÄ ut i trÀdgÄrden och de leker och rullar i djup snö och en del minusgrader.

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
5 343
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 293
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 415
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 378

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka