Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Jag tror jag har kommit pÄ varför Megara gick pÄ lÄdan hela tiden. Hon fick bara ut smÄ hÄrda kulor och nÀr jag bytte till RC Àven till kvÀllsmat sÄ lÄg det en korv och hon gÄr inte. Suck, jag vill ju att hon ska Àta blötmat men hennes mage verkar sÀga RC. FÄr nog dra in pÄ RC dessutom eftersom hon börjar fÄ lite mage. Vilket hon inte hade innan jag började med torrisarna.

Freja har börjat vĂ€cka mig nĂ€stan varje natt för att kela och det Ă€r verkligen inte hĂ„llbart nĂ€r jag ska jobba förmiddag. Det förstör för mycket för min sömn sĂ„ jag hoppas att det bara Ă€r nĂ„gon tillfĂ€llig fas hon har. NĂ€r jag senast försökte stĂ€nga dem ute frĂ„n sovrummet fick jag istĂ€llet utstĂ„ vrĂ„lande och krafsande och det gĂ„r inte heller. Ska prova att byta sida med sambon för att se om hon blir förvirrad nog att sluta 😅

Jag tror jag har kommit pÄ varför Megara gick pÄ lÄdan hela tiden. Hon fick bara ut smÄ hÄrda kulor och nÀr jag bytte till RC Àven till kvÀllsmat sÄ lÄg det en korv och hon gÄr inte. Suck, jag vill ju att hon ska Àta blötmat men hennes mage verkar sÀga RC. FÄr nog dra in pÄ RC dessutom eftersom hon börjar fÄ lite mage. Vilket hon inte hade innan jag började med torrisarna.
Har du provat RC blötmat?
Den Àr svindyr, men mÄr Magera bra Àr det kanske vÀrt det?

Även om du enbart fodrar med RC blötmat blir det inte sĂ„ dyrt i och med att det ”bara” Ă€r en katt. Det blir i alla fall billigare Ă€n ett veterinĂ€rbesök
. LĂ€nge sedan jag kollade upp mĂ€ngden, men i och med att Megara inte Ă€r sĂ„ stor tror jag att 1 pĂ„se blötmat morgon och kvĂ€ll + kanske lite torrfoder torde bli lagom.

Googlar du kan du ocksÄ hitta RC blötmat billigare.

Sen Àr det kanske sÄ att du mÄste börja acceptera att hon Àr rundare Àn hon borde vara? Ja, jag vet att det inte Àr bra. Men, om katten mÄr bra och Àr tillfreds med livet kanske det Àr bÀttre Àn att kÀmpa med vikten hela tiden? Hellre en lite rund katt, Àn en katt som Àr sur hela tiden?

Det kan ju ocksÄ vara sÄ att hon sjÀlv kÀnner av att magen inte Àr bra och att det Àr en bidragande orsak till humöret och fixeringen med maten?

Du kan ju kanske prova en mÄnad att enbart ge RC blötmat + lite RC torrfoder? Blir hon bra Àr det bÀsta kanske att fortsÀtta med det livet ut och acceptera att maten kostar lite mer?

Har du försökt ge henne ben och kycklingvingar? Kyckling Ă€r ju magert och snĂ€llt mot magen. Även om du inte kan/vill ger vingar kan du kanske försöka med kokt kyckling och dryga ut kosten med det?

Tuva Ă€r borta nu. Är pĂ„ vĂ€g till veterinĂ€ren för att hĂ€mta buren och betala. Hon fick somna in direkt. De erbjöd att ge mer morfin och vĂ€nta pĂ„ mig. Men det kĂ€ndes inte bra..

Mitt hjÀrta gÄr sönder
Beklagar din förlust! Fina Tuva. đŸ©·

Tuva Ă€r borta nu. Är pĂ„ vĂ€g till veterinĂ€ren för att hĂ€mta buren och betala. Hon fick somna in direkt. De erbjöd att ge mer morfin och vĂ€nta pĂ„ mig. Men det kĂ€ndes inte bra..

Mitt hjÀrta gÄr sönder
Beklagar! Det Àr alltid sÄ ledsamt nÀr ens djur gÄr bort.

Mitt hjÀrta gÄr sönder
Beklagar sÄ mycket. Men skönt för henne.

💔

7f1c665957166b155747e5df67f8b6f5.gif

@sthu

Mitt hjÀrta gÄr sönder

SÄ ledsen för din (er) skull. :cry::heart

Har du provat RC blötmat?
Den Àr svindyr, men mÄr Magera bra Àr det kanske vÀrt det?

Även om du enbart fodrar med RC blötmat blir det inte sĂ„ dyrt i och med att det ”bara” Ă€r en katt. Det blir i alla fall billigare Ă€n ett veterinĂ€rbesök
. LĂ€nge sedan jag kollade upp mĂ€ngden, men i och med att Megara inte Ă€r sĂ„ stor tror jag att 1 pĂ„se blötmat morgon och kvĂ€ll + kanske lite torrfoder torde bli lagom.

Googlar du kan du ocksÄ hitta RC blötmat billigare.

Sen Àr det kanske sÄ att du mÄste börja acceptera att hon Àr rundare Àn hon borde vara? Ja, jag vet att det inte Àr bra. Men, om katten mÄr bra och Àr tillfreds med livet kanske det Àr bÀttre Àn att kÀmpa med vikten hela tiden? Hellre en lite rund katt, Àn en katt som Àr sur hela tiden?

Det kan ju ocksÄ vara sÄ att hon sjÀlv kÀnner av att magen inte Àr bra och att det Àr en bidragande orsak till humöret och fixeringen med maten?

Du kan ju kanske prova en mÄnad att enbart ge RC blötmat + lite RC torrfoder? Blir hon bra Àr det bÀsta kanske att fortsÀtta med det livet ut och acceptera att maten kostar lite mer?

Har du försökt ge henne ben och kycklingvingar? Kyckling Ă€r ju magert och snĂ€llt mot magen. Även om du inte kan/vill ger vingar kan du kanske försöka med kokt kyckling och dryga ut kosten med det?

Det Àr alltsÄ ett speciellt RC foder som kostar 200 för 12 pÄsar. Eeek. Om det inte var nÄgot annat val sÄ skulle hon fÄ det, no question. Hon har alltid varit hÄrd i magen (hon brukade fÄ psylliumfrön) men hon blev riktigt förstoppad nÀr hon sövdes. Messmör blev senap och veterinÀren rekommenderade de speciella RC torrisarna. Funderar pÄ att ge henne tvÄ blöt och en torrisar, och sedan tvÄ torrisar och en blöt varannan dag. Problemet Àr att RC Àr sÄ mycket mer energirikt att hon fÄr mindre Àn blötmaten och dÀrför Àr hungrigare. Ofta Àr hon inte sÄ hÄrd att hon inte fÄr ut det som ska ut.

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
5 439
Senast: Tranan
·
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 296
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 415
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 382

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka