Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Megara Àr för rolig. Jag försov mig grov trots att hon idogt försökte vÀcka mig med att slicka mig i ansiktet och sitta pÄ mig.

Fast hon fick mat extremt sent sÄ började hon klaga att hon var hungrig igen halv fem. Ville ge henne lite senare pga sen frukost och hon var hopplös tills hon fick sin middag.
Mina katter fÄr mat samtidigt som hundarna. Det har de stenkoll pÄ. Ibland fÄr de en annan tid, men dÄ ska de ÀndÄ ha mat nÀr hunden fÄr mat :rofl:

Den som pÄstÄr att katter inte kan klockan har fel.
Har hört flertalet kattÀgare vars katter vÀcker de varje morgon exakt klockan 06.00.

Min egen kan inte klockan, men det kan i och för sig bero pÄ att hon aldrig fÄtt mat pÄ regelbundna tider. Hon fÄr mat morgon och kvÀll, men det varierar mycket vilken tid hon fÄr. Allt mellan 06.00-09.00 morgon till 16.00-22.00 pÄ kvÀllen. Hon bryr sig sÀllan och har nÀstan alltid lite mat kvar.

Mina vet vilken tid olika familjemedlemmar brukar komma hem, och börjar vÀnta i hallen nÄgon kvart innan om man Àr ivÀg.

Kan man sÀga generellt hur mÄnga gram en deciliter torrfoder Àr?
Jag anvÀnder Pure Natural.
Jag har ingen vÄg

Kyra ska prompt ut pÄ balkongen pÄ morgonen trots minusgrader. Sen sitter hon dÀr tills jag ropar in henne.
Skillnad mot Ija som hade trott att matte blivit tokig om jag hade frÄgat om hon ville ut
Och pÄ kvÀllarna ska vi borsta, dÄ kommer hon som ett skott och sÀtter sig pÄ sÀngen för borstning

Somnade i soffan förut, nör jag vaknade hade Oscar rullat ihop sig hos mig och sov han med đŸ„°
Har aldrig kĂ€nt mig sĂ„ Ă€lskad av en katt tidigare. Han Ă€r sĂ„ himla go, glad och social ❀

Han kan inte klockan, som tur Ă€r 😅
För frukost mellan 05 och 10, kvÀllsmat mellan 20 och 01.
Men de har ju fri tillgĂ„ng pĂ„ torrfoder emellan sĂ„ dĂ„ blir det inte sĂ„ noga antar jag 😄

Jag ska köra till huset inatt, om en stund, men föga anar Wilma att hon ska Ă„ka med dĂ€r hon ligger med brorsan under tĂ€cket. 🙀 Jag tĂ€nkte skrĂ€mma upp alla gnagare som levt loppan under hennes frĂ„nvaro och plugga igen rĂ„tthĂ„len jag upptĂ€ckt tidigare nu nĂ€r jag mĂ„ste köra ner och hĂ€mta slĂ€pet i helgen. đŸ˜Ÿ

Wilma blev mycket riktigt vĂ€ldigt upprörd av mattes svek, att fĂ„nga henne nĂ€r vi lagt oss under tĂ€cket. đŸ˜Ÿ Hon och Skrutt har talat om flera gĂ„nger vad hon tycker om mattes behandling av dem, men som tur Ă€r sĂ„ Ă€r de vĂ€ldigt förlĂ„tande och nu ligger vi alla tre under tĂ€cket igen. đŸ˜ș

Wilma blev mycket riktigt vĂ€ldigt upprörd av mattes svek, att fĂ„nga henne nĂ€r vi lagt oss under tĂ€cket. đŸ˜Ÿ Hon och Skrutt har talat om flera gĂ„nger vad hon tycker om mattes behandling av dem, men som tur Ă€r sĂ„ Ă€r de vĂ€ldigt förlĂ„tande och nu ligger vi alla tre under tĂ€cket igen. đŸ˜ș
Vi förstÄr er. Kattbur Àr lika med terror. Vi har tvingats till skiten 3 ggr a fem minuter typ. Jag Queen 1 ggr extra pga kattplÄgare. Ni stackars vÀnner tvingas till timmar Äter timmar... .

Nu börjar jag bli rejĂ€lt orolig. Megara har sprungit pĂ„ toa mycket den senaste timmen. Klumparna Ă€r rejĂ€la men magen Ă€r hĂ„rd. TĂ€nker mata henne med bara RC just nu för att se om det gör hennes mage mjukare. Yumyum tycker Megara 😾

Hon har gÄtt frÄn att kissa kanske tvÄ gÄnger om dygnet till ca fem och just nu flera gÄnger pÄ en timme. Funderar pÄ ett telefonsamtal med FirstVet och ta det dÀrifrÄn. Hennes allmÀntillstÄnd Àr ok, hon vill ha mat och dricker ordentligt sÀrskilt nÀr hon Àtit torrisar.

Paisley var en mycket glad katt igĂ„r, hennes favoritmĂ€nniska som jag inte trĂ€ffat sen i somras var hĂ€r igĂ„r ❀
Han Àr verkligen den utvalda och mannen i hennes liv, hon som normalt Àr ganska kylig och bitchig blir helt till sig sÄ fort hon ser honom.
Hon Ă€r alltid social men pĂ„ avstĂ„nd, vid vissa utvalda tillfĂ€llen kan hon komma och krĂ€va uppmĂ€rksamhet av mig och vilja bli klappad men det dĂ€r Ă€r pĂ„ en helt annan nivĂ„ 😅
Det jamas, klÀttras pÄ ben, hon lÀgger sig pÄ golvet och rullar runt, se mig, klappa mig, Àlska mig!
Prada dÀremot Àr totalt ointresserad och Oscar Àr den totala förvirringen som alltid med noll kÀnsla för personligt space. RÀtt upp i ansiktet bara, hallÄ, hallÄ, trevligt att trÀffas, ingen aning om vi setts förut men du Àr vÀlkommen, alla Àr vÀlkomna.

Tror jag ska ringa och boka tid imorgon. Megara har ju haft uvi innan, i april i Ă„r. Är det nĂ„gon som vet om man kan fĂ„ ersĂ€ttning Ă€ven om vet konstaterat att katten Ă€r frisk? Eller Ă€r det bara vid en diagnos?

Suck. Orolig för Tuva. Bajsat pÄ golvet igen igÄr kvÀll, gömmer sig, kommer inte fram vid matning ens med torrfoder.
Vet inte vad jag ska göra.. Provat ge metacam men det Àr ju ingen bra lösning i lÀngden.
FĂ„r vĂ€l ringa veterinĂ€ren och boka in en tid. Är bara sĂ„ rĂ€dd att komma hem utan katt :heart

Tror jag ska ringa och boka tid imorgon. Megara har ju haft uvi innan, i april i Ă„r. Är det nĂ„gon som vet om man kan fĂ„ ersĂ€ttning Ă€ven om vet konstaterat att katten Ă€r frisk? Eller Ă€r det bara vid en diagnos?

Om symptomen Àr sÄdana att det faktiskt bör kollas upp brukar det inte vara nÄgra konstigheter att fÄ ersÀttning. Har du gÄtt via försÀkringen till nÄgon nÀtveterinÀr sÄ har du lite vÀgledning dÀr?

Jag har vÀldigt sÀllan begÀrt ersÀttning för nÄgot som visat sig inte vara nÄgot, men nÀr det varit lite tveksamt har försÀkringsbolaget (dÄ agria) Äterkommit till mig och bett om mer info för att kunna godkÀnna Àrendet. I nÄgot fall har min veterinÀr fÄtt komplettera ocksÄ. Har alltid fÄtt ersÀttning dÄ. Alla tvÄ gÄnger pÄ mina 23 Är som kattÀgare. :D

(Nu lÄter det nÀstan som att jag inte tar mina djur till veterinÀren, men jag har lyckligtvis varit vÀldigt förskonad frÄn sjukdom med mina. De gÄnger det varit nÄgot har det alltid funnits nÄgot i tex blodprov att kolla vidare. Och sÄ har jag en veterinÀr som Àr noggrann och inte ger sig förrÀn han hittar en rimlig orsak om han ocksÄ tycker att katten verkar nedsatt.)

Senast Àndrad:

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 482
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 296
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 415
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 538

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka