Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Megara njuter över att vara ute pĂ„ landet. Hon fĂ„r gĂ„ ut under uppsikt men hĂ„ller sig bara runt huset. Hon Ă€lskar att det Ă€r ett stort hus i tvĂ„ vĂ„ningar som hon kan kuta runt i som en brun blixt och halka i hörnen. Som vanligt Ă€r hon uppe pĂ„ diskbĂ€nken, slickar pĂ„ smöret och Ă€ter ost đŸ˜Œ Hemma lĂ€ger jag ju inte allt direkt men det kan man inte göra nĂ€r det Ă€r fler som Ă€ter frukost eller saker stĂ„r framme vid middagen. Hopplösa katt.

Hon jamar en hel del, lite oklart varför, och tydligen förde hon ett himla liv nĂ€r jag gick en promenad med hunden. Även nĂ€r jag kom hem fördes det lite liv och hon sprang runt med eld i baken och skrĂ€mde livet ur nĂ„gon annan genom att kasta sig upp pĂ„ armstödet till fĂ„töljen för att sedan hoppa upp pĂ„ hyllan pĂ„ den öppna spisen dĂ€r det stĂ„r en massa fotografier. Hon har haft ner en tidigare sĂ„ jag hojtar pĂ„ henne vilket hon som vanligt inte bryr sig om.

SjÀlv fryser jag trots tjock fleecetröja, att bo pÄ landet, sÀrskilt i ett Àlre 1800-tals hus Àr nog inte min melodi.

Megara njuter över att vara ute pĂ„ landet. Hon fĂ„r gĂ„ ut under uppsikt men hĂ„ller sig bara runt huset. Hon Ă€lskar att det Ă€r ett stort hus i tvĂ„ vĂ„ningar som hon kan kuta runt i som en brun blixt och halka i hörnen. Som vanligt Ă€r hon uppe pĂ„ diskbĂ€nken, slickar pĂ„ smöret och Ă€ter ost đŸ˜Œ Hemma lĂ€ger jag ju inte allt direkt men det kan man inte göra nĂ€r det Ă€r fler som Ă€ter frukost eller saker stĂ„r framme vid middagen. Hopplösa katt.

Hon jamar en hel del, lite oklart varför, och tydligen förde hon ett himla liv nĂ€r jag gick en promenad med hunden. Även nĂ€r jag kom hem fördes det lite liv och hon sprang runt med eld i baken och skrĂ€mde livet ur nĂ„gon annan genom att kasta sig upp pĂ„ armstödet till fĂ„töljen för att sedan hoppa upp pĂ„ hyllan pĂ„ den öppna spisen dĂ€r det stĂ„r en massa fotografier. Hon har haft ner en tidigare sĂ„ jag hojtar pĂ„ henne vilket hon som vanligt inte bryr sig om.

SjÀlv fryser jag trots tjock fleecetröja, att bo pÄ landet, sÀrskilt i ett Àlre 1800-tals hus Àr nog inte min melodi.
LĂ„ter som min grabbar lite! Dom Ă€r hos förĂ€ldrarna mina dĂ„ ja var borta i helgen. Å fĂ„r vara kvar nĂ„gra dagar extra sĂ„ snickarna kan arbeta ostört Ă„ jag slipper va livrĂ€dd att dom rĂ„kar slĂ€ppa ut dom.

Mamma rapporterar om tokrace genom alla vĂ„ningar. Pappa skickar bilder pĂ„ alla upptĂ„g, de har Ă„kt nĂ„n blomma mm 🙈. Dom sitter Ă€ven med vid bordet nĂ€r dom Ă€ter! :o

Ja tror en liten tackkorg med smÄtt Ä gott kan va bra nÀr jag ska hÀmta. :laugh:

NÀr man lagt sig i sÀngen och precis slÀckt lampan, det Àr dÄ man hör det vÀlbekanta jamandet som sÀger att ett byte fÄngats. Flög upp ur sÀngen illa kvickt, ville verkligen inte att hon skulle komma med nÄgon present till oss i sÀngen.
...hon satt bakom min fĂ„tölj och smaskade i sig bytet. Imorse fanns inga spĂ„r kvar efter dĂ„det. 🙄

Megara hÀlsar att det Àr ett brott mot kattliga rÀttigheter och att hon Àr beredd att stödja dom, dock inte med en sympati matstrejk.
HÀlsa Megara att de har bÄde fÄtt mat, har en ren lÄda, vatten och ligger i sÀngen.

Lite vet de att de ska in i buren igen om nĂ„gra timmar, för en sista resa neröver till Wilmas gamla jaktmarker. đŸ˜Œ

Jag har upptĂ€ckt att jag har en riktig katt. Är hon ute, vill hon vara inne. Är hon inne, vill hon ut. Regnar det Ă€r det definitivt mitt fel. Den sköna liggplatsen uppe pĂ„ ena bokhyllan Ă€r inte ens hĂ€lften sĂ„ skön som den obekvĂ€ma uppe pĂ„ den andra bokhyllan. FĂ„r hon inte vara inne i ett rum (nĂ€r jag mĂ„lat eller liknande) ska hon absolut vara dĂ€r inne. Är dörren öppen Ă€r rummet inte ens hĂ€lften sĂ„ intressant.
Kattlogik?

En gÄng Bukekatt, alltid Bukekatt tÀnker jag, sÄ hÀr Àr en trÄkig uppdatering om Inkan. Minns knappt vad jag skrivit om i trÄden men hon började fÄ mÀrkliga utvÀxter lite hÀr och dÀr i somras, och tillsammans med att hon Ät som en ponny men var tunn som en sticka blev det nÄgra svÀngar till klinik. VeterinÀren sÀger cancer. Hon har hÀngt i i nÄgra mÄnader till men nu gÄr det inte lÀngre sÄ ikvÀll fÄr hon vandra vidare. Lider med min bror och hans sambo som verkligen tog den lilla katt-tanten till hjÀrtat nÀr hon inte kunde bo kvar hos mig och Disa.
IMG_4042.webp

Medan matte var ivĂ€g och bastade sĂ„ inspekterade Wilma jaktmarkerna. TvĂ„ möss mötte sitt öde, varav den ena tappade huvudet! đŸ˜ș TĂ€nk om hon bara veta om det innan sĂ„ hade hon sluppit köpa mat, fanns ju varm mat hemma, snyggt serverade pĂ„ mattan. đŸ˜œ

Bifogade filer

• IMG_0013.webp
    IMG_0013.webp
    279,3 KB · Visningar: 32
Medan matte var ivĂ€g och bastade sĂ„ inspekterade Wilma jaktmarkerna. TvĂ„ möss mötte sitt öde, varav den ena tappade huvudet! đŸ˜ș TĂ€nk om hon bara veta om det innan sĂ„ hade hon sluppit köpa mat, fanns ju varm mat hemma, snyggt serverade pĂ„ mattan. đŸ˜œ

Aww, Wilma kommer sakna sina jaktmarker och fÀrskfoder.

SnÀll katt som sparar mat till dig :) Det gör inte min.

NĂ€r jag kom hem igĂ„r var katten instĂ€ngd i ett skĂ„p 😭 Ett sĂ„nt jalusiskĂ„p dĂ€r luckan dras uppifrĂ„n och ner, gĂ„r alltsĂ„ inte att putta upp. Han hade klöst dĂ€r inne sĂ„ mycket 💔

Lilla hjĂ€rtat! Hur lĂ€nge har han suttit dĂ€r?! Han var dock vid gott mod efterĂ„t och pratade och gick tillbaka som för att visa vilka hemskheter han varit med om ❀

Skrutt. Nu Àr skÄpet stÀngt!!

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 920
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama