Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Det Àr tvÄ olika upplÀgg. I Malmö kör de tvÄ bedömningar per dag, sÄ för den som vill ha cert motsvarar det ju att stÀlla tvÄ dagar pÄ en vanlig utstÀllning. Jag hade undvikit det upplÀgget med orutinerade katter, framförallt om man inte har stenkoll pÄ procedurerna sjÀlv. Med ungdjur Àr man ju mest dÀr för att ge dem en bra upplevelse, bÀttre att ta en mindre utstÀllning med lÀgre tempo.

Aha! Det förstod inte jag men en av mina kompisar berÀttade precis att britter bara ska gÄ pÄ söndagen.

Ja fÄr se om det finns fler detta Äret för missade som sagt den i VÀstra Frölunda och hade gÀrna velat gÄ pÄ en denna hösten med min ena iallafall.

Jag har en vildkatt som kommer och fÄr mat av mig. Min plan Àr att kunna fÄnga in och kastrera samt lÄta en veterinÀr se över den. Jag har som vanligt matat och lÄter katten vara pÄ avstÄnd, inte trÀngt mig pÄ eller lockat osv. Katten har sen dess sjÀlvmant nÀrmat sig och numera springer den före mig till maten, vÄgar vara nÀra om man Àr lugn och stilla i rörelserna men har börjat frÀsa/vÀsa nÀr den fÄr mat. Inte som att den Àr arg liksom men ÀndÄ som ett ganska sÄ tyst frÀs/vÀsande. Vad beror det pÄ? RÀdsla? Vi upplevde strax innan den började göra det att nÀr den kom en dag var den lite förÀndrad, tÀnkte om ngn varit dum mot den sÄ den blivit rÀddare igen men ÀndÄ vÄgar vara nÀra oss för den Àr hungrig?
Vad tror ni?

Jag har en vildkatt som kommer och fÄr mat av mig. Min plan Àr att kunna fÄnga in och kastrera samt lÄta en veterinÀr se över den. Jag har som vanligt matat och lÄter katten vara pÄ avstÄnd, inte trÀngt mig pÄ eller lockat osv. Katten har sen dess sjÀlvmant nÀrmat sig och numera springer den före mig till maten, vÄgar vara nÀra om man Àr lugn och stilla i rörelserna men har börjat frÀsa/vÀsa nÀr den fÄr mat. Inte som att den Àr arg liksom men ÀndÄ som ett ganska sÄ tyst frÀs/vÀsande. Vad beror det pÄ? RÀdsla? Vi upplevde strax innan den började göra det att nÀr den kom en dag var den lite förÀndrad, tÀnkte om ngn varit dum mot den sÄ den blivit rÀddare igen men ÀndÄ vÄgar vara nÀra oss för den Àr hungrig?
Vad tror ni?
Det kan vara rÀdsla, men att den ÀndÄ kÀnner sig sÄ pass trygg med er att den inte springer ivÀg utan visar missnöje och vill fÄ ha maten ifred.

Grabbarna Ă€r helnöjda! Jag har massa hantverkare som kommer Ă„ gĂ„r. Alla gillar katter Ă„ klappar Ă„ kliar!! Sen inser dom att stora herrn klĂ€ttrar överallt pĂ„ dom Ă„ pĂ„ det dom gör. StĂ€nger bort dom i perioder men vissa sĂ€ger till att slĂ€pp ut dom dom stör inte! 😍

Min chokladnalle Bonnie var in pÄ munkontroll idag. Eller kontroll, de skulle rensa tandsten och röntga. Hon har tappat tÀnder av TR förr, sÄ risken fanns ju. Och mycket riktigt, 3 av 4 hörntÀnder var drabbade. SÄ nu har hon en huggis kvar :heart
Hennes pĂ€ls Ă€r lite av ett monstrum, hon kan inte fĂ„r bort allt sjĂ€lv nĂ€r hon fĂ€ller och jag fĂ„r inte röra för mycket runt höfterna. Fullt förstĂ„eligt, hon har ju opererat bort lĂ„rbenskulorna pĂ„ bĂ„da sidor. Jag hade fĂ„tt bort det mesta, men nĂ€r hon Ă€ndĂ„ skulle sövas sĂ„ pĂ„pekade jag lite försynt att om de hade trĂ„kigt, sĂ„ fick de gĂ€rna plocka sĂ„ mycket de kunde medan hon sov. Hon hade lite lĂ€ttare tovor pĂ„ sina stĂ€llen med, de tĂ€nkte jag ta hemma sen. De hade tagit mig pĂ„ orden mĂ„ jag sĂ€ga, hem fick jag en renkammad kisse, varken lös ull eller tovor fanns kvar. Det var lite mer Ă€n jag förvĂ€ntat mig och nu sitter jag hĂ€r och Ă€r sĂ„ glad över min klinik :love: Nog för att jag i princip alltid Ă€r det, men nu kĂ€nns det lite extra i hjĂ€rtat đŸ„°

Min chokladnalle Bonnie var in pÄ munkontroll idag. Eller kontroll, de skulle rensa tandsten och röntga. Hon har tappat tÀnder av TR förr, sÄ risken fanns ju. Och mycket riktigt, 3 av 4 hörntÀnder var drabbade. SÄ nu har hon en huggis kvar :heart
Hennes pĂ€ls Ă€r lite av ett monstrum, hon kan inte fĂ„r bort allt sjĂ€lv nĂ€r hon fĂ€ller och jag fĂ„r inte röra för mycket runt höfterna. Fullt förstĂ„eligt, hon har ju opererat bort lĂ„rbenskulorna pĂ„ bĂ„da sidor. Jag hade fĂ„tt bort det mesta, men nĂ€r hon Ă€ndĂ„ skulle sövas sĂ„ pĂ„pekade jag lite försynt att om de hade trĂ„kigt, sĂ„ fick de gĂ€rna plocka sĂ„ mycket de kunde medan hon sov. Hon hade lite lĂ€ttare tovor pĂ„ sina stĂ€llen med, de tĂ€nkte jag ta hemma sen. De hade tagit mig pĂ„ orden mĂ„ jag sĂ€ga, hem fick jag en renkammad kisse, varken lös ull eller tovor fanns kvar. Det var lite mer Ă€n jag förvĂ€ntat mig och nu sitter jag hĂ€r och Ă€r sĂ„ glad över min klinik :love: Nog för att jag i princip alltid Ă€r det, men nu kĂ€nns det lite extra i hjĂ€rtat đŸ„°
Jag Ă€lskar nĂ€r jag fĂ„r göra pĂ€lsvĂ„rd pĂ„ mina sövda patienter! En gĂ„ng trimmade jag en hel strĂ€vhĂ„rig dvĂ€rgtax 😁

Vilket öde att vara döpt till Kattgudens Elton men bli kallad för Nudel, Snudel eller Nudel-Snudel :laugh:

Jag vet inte ens hur det gick till, men nu Àr det vedertaget hÀr hemma. Ibland glömmer jag bort vad han heter pÄ riktigt :rofl:

Sune heter egentligen *MadAbout Cragganmore. Han gÄr under rÀtt mÄnga olika namn men frÀmst Mao, Max, Maximiliam, den stora, Mats (ehm vad just Mats kom ifrÄn vet jag inte var nog husse som började :rofl: ), Àr ju sÀllan jag sÀger Sune.

Nicke ja han heter ju faktiskt Nicke, uppfödarens barn döpte honom efter Nicke nyfiken. Men gÄr ofta under Mi. För han Àr ju minikatten jÀmfört med maximala Sune.

Pratar jag med/om bÄda blir det ofta maosen.

varför kan man inte bara sÀga det dem heter, inga direkt krÄngliga namn :D

Sune heter egentligen *MadAbout Cragganmore. Han gÄr under rÀtt mÄnga olika namn men frÀmst Mao, Max, Maximiliam, den stora, Mats (ehm vad just Mats kom ifrÄn vet jag inte var nog husse som började :rofl: ), Àr ju sÀllan jag sÀger Sune.

Nicke ja han heter ju faktiskt Nicke, uppfödarens barn döpte honom efter Nicke nyfiken. Men gÄr ofta under Mi. För han Àr ju minikatten jÀmfört med maximala Sune.

Oooh, hon som har det, har ju ett nÀra samarbete med Sara Mitzeus uppfödning. StjÀrnviks.

Edit: Hmm, Sara stÄr som Àgare Àven pÄ *Madabout men jag vet att det var en annan som ansvarade för det tidigare. En kompis köpte flera avelskatter frÄn henne.

Sitter och googlar barngrindar. MÄste ha en med kattlucka. Tuva kan ju inte hoppa. Men jag hittar ingen grind med "rÀtt mÀrkning" (ENvaddetnuvarförsiffror) som Àr tillrÀckligt bred och har kattlucka.
Sen slog det mig att ungen kanske försöker krypa igenom kattluckan. Det kanske inte heller Àr sÄ bra förstÄs. Jaja, jag googlar vidare.

Är Sune ocksĂ„ frĂ„n Piapizzi?

Du behöver inte svara men jag blev nyfiken. Jag tror att de Àr slÀktingar nÄgonstans. De har bÄda StjÀrnviks Cinderella i stamtavlan och jag tror att Àven Nikita hade det.

Är Sune ocksĂ„ frĂ„n Piapizzi?

Du behöver inte svara men jag blev nyfiken. Jag tror att de Àr slÀktingar nÄgonstans. De har bÄda StjÀrnviks Cinderella i stamtavlan och jag tror att Àven Nikita hade det.
Sune Àr frÄn MadAbout (Lucifer med)

stjÀrnviks Cinderella Àr Lucifers (MadAbout Lord Lucifer) mamma :love:
(Om jag inte helt förvirrat mig, men Cinderella hette hon iaf).

Och Sune och Lucifer Àr ganska nÀra slÀkt minns inte exakt hur just nu.

Vilket öde att vara döpt till Kattgudens Elton men bli kallad för Nudel, Snudel eller Nudel-Snudel :laugh:

Jag vet inte ens hur det gick till, men nu Àr det vedertaget hÀr hemma. Ibland glömmer jag bort vad han heter pÄ riktigt :rofl:

Min första hette ju EP IC Yang Chen Ma Hoo Who's, DM. Kallades tills jag skaffade katt nummer tvÄ för "katten". :rofl:

Mina egna uppfödningar har fÄtt namn som jag sjÀlv hade velat anvÀnda som tilltalsnamn, och mÄnga verkar ha behÄllit de namnen. Elise och Cotopaxi var ju egna uppfödningar. Maja hette (N)Lucky Chiang Mai, Frasse hette (N)Temm's Fraxinus.

Lilleman heter egentligen Silen Narak Lhor Morakot*PL, kallas Mjaustro.

Sune Àr frÄn MadAbout (Lucifer med)

stjÀrnviks Cinderella Àr Lucifers (MadAbout Lord Lucifer) mamma :love:
(Om jag inte helt förvirrat mig, men Cinderella hette hon iaf).

Och Sune och Lucifer Àr ganska nÀra slÀkt minns inte exakt hur just nu.

De har definitivt samma uppfödare, Sara Mitzeus. BÄda var omplaceringar. Nikita fick sova hos Sara innanför hennes blus i en vecka eftersom hennes mamma fick akutsnittas. Jag tror ibland att det Àr dÀrför hon var sÄ mÀnniska fokuserad. Hon avskydde ju andra katter och efter kastreringen fick Sara ha henne avskild i sitt sovrum för att hon inte skulle flyga pÄ sin mormor Louise som slogs hon ocksÄ.

Edit: Hon hade ett jack i örat, vilket skulle ge henne minuspoĂ€ng om jag skulle stĂ€llt ut henne. Megara blev ju stĂ€lld som unge, men hon har dess en massa vita hĂ„r över bogarna och Ă€ven om hon Ă€r fint typad förutom tassarna. Men hon skulle bli diskad direkt pga lynnesfel đŸ˜Œ :meh:

Senast Àndrad:
Älva har fĂ„tt behĂ„lla sitt namn. I stamtavlan heter hon S*Cederskogens Älva. đŸ„° Oftast fĂ„r hon dock stĂ„ ut med att jag kallar henne för Älvis, Älvisen eller... Älvis Pelvis. 🙈

Juno Ă€r den första raskatten som jag "döpt om." I stamtavlan Ă€r hon SE*Prana's Yoga. Juno passar henne vĂ€ldigt bra, tycker jag. â˜ș "TyvĂ€rr" Ă€r det ju inte sĂ„ lĂ€tt att rimma pĂ„. Juno-pluttan har hon fĂ„tt höra mĂ„nga gĂ„nger.

Sedan har de ju lagom pinsamma smeknamn som jag kallar dem bĂ„da tvĂ„. Tur att det bara Ă€r vi tre i hemmet sĂ„ att ingen annan hör fĂ„nigheterna. 🙈

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 608
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 338
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 416
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 583

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka