Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Katt har 45644 leksaker. Den bÀsta? Pappersbit i sytrÄd :rofl:
Fullt rimligt. Katterna har typ 1 miljard leksaker. Smulan hĂ€lsar att det bĂ€sta Ă€r garn frĂ„n nĂ„n pysselsak lillmatte fick för 100 Ă„r sedan som inte var vad stormatte trodde sĂ„ blev liggandes. Det garnet Ă€r sĂ„ himla roligt att leker queen med det sĂ„ prejar jag undan henne. DET ÄR MITT.

Stormatte har börjat tagit en garnbit till henne nÀr husse leker med mig.
 
Peewee, nÄgon som testat? LÄter ju hemskt bra pÄ deras hemsida (sÄ klart).
Funderar pÄ om det skulle vara nÄt. Tvek pÄ om Tuva accepterar det, men man kan ju ha flera olika system.
 
Peewee, nÄgon som testat? LÄter ju hemskt bra pÄ deras hemsida (sÄ klart).
Funderar pÄ om det skulle vara nÄt. Tvek pÄ om Tuva accepterar det, men man kan ju ha flera olika system.
Ja, jag hade det ett tag, tyckte det var meckigt bara... Och luktade bra mycket fortare Ă€n annat jag testat. Har en bekant som har det, som tycker det Ă€r sĂ„ smidigt och luktfritt. Passade deras katter en gĂ„ng och det luktade absolut kattpiss runt lĂ„dan hos dom, tyckte jag 😅
 
Ja, jag hade det ett tag, tyckte det var meckigt bara... Och luktade bra mycket fortare Ă€n annat jag testat. Har en bekant som har det, som tycker det Ă€r sĂ„ smidigt och luktfritt. Passade deras katter en gĂ„ng och det luktade absolut kattpiss runt lĂ„dan hos dom, tyckte jag 😅
Men typiskt. Jag som hoppades att det skulle vara sÄ bra som tillverkaren sÀger
 
Jag Àr kattvakt Ät min dotters katter. De första dagarna sov jag dÀr eftersom jag tÀnkte att katterna behövde sÀllskap. Men de Àr totalt ointresserade av mig sÄ i natt sover jag hemma. Jag har försökt att leka med dem men de leker inte med mig.
 
Det Àr just lukten jag vill komma bort frÄn. Och dammet! Om det luktar kiss Àr det inte sÄ frÀscht.
Lite för dyrt för att testa tycker jag.. Fast jag kanske gör det ÀndÄ av ren nyfikenhet.

Pröva Greenwood, det Àr den jag har haft som luktat minst. SÀrskilt med ett rejÀlt lager. En pÄse kostar inte sÄ mycket sÄ du kan pröva det. Om de gÄr pÄ lite grövre fiber.
 
Det Àr just lukten jag vill komma bort frÄn. Och dammet! Om det luktar kiss Àr det inte sÄ frÀscht.
Lite för dyrt för att testa tycker jag.. Fast jag kanske gör det ÀndÄ av ren nyfikenhet.
FörstÄr det! Tycker ÀndÄ sÄna smÄ.. kattsandsliknande klumpsbildande trÀmojs har varit bra gÀllande lukt, för oss iaf, men blev bös i halva huset typ! Gett upp och gÄtt tillbaks till vanlig kattsand nu... Och han som kunde kissa utanför ibland har slutat helt med det, trots upvuxen pÄ sÄnt i trÀ
 
Jag hade Cats best tidigare, men tyckte det luktade lika mycket. Är Greenwood bĂ€ttre kanske @MJLee ?

Vill Àven komma bort frÄn problemet med sand överallt. Trots hög tröskel Àr det sand precis överallt.. sopar inne pÄ toaletten flera gÄnger per dag men det hjÀlper inte.
 
Jag hade Cats best tidigare, men tyckte det luktade lika mycket. Är Greenwood bĂ€ttre kanske @MJLee ?

Vill Àven komma bort frÄn problemet med sand överallt. Trots hög tröskel Àr det sand precis överallt.. sopar inne pÄ toaletten flera gÄnger per dag men det hjÀlper inte.

Jag tycker det, men det Àr naturligtvis subjektivt. Sedan spelar det naturligtvis om katten (Megara gör det inte) skrapar över i lÄdan.
 
ÖvervĂ€ger att testa. Upplever du att det blir skrĂ€pigt? MisstĂ€nker att det Ă€r ganska grovt?

Nja, just för att det Àr grovt tycker inte jag att det sprider sig sÄ lÀtt som finkornig sand. Och det Àr absolut enklare att sopa upp. NÀr Megara kratsar utanför sÄ stannar det runt lÄdan.
 
ÖvervĂ€ger att testa. Upplever du att det blir skrĂ€pigt? MisstĂ€nker att det Ă€r ganska grovt?
IMG_4600.jpeg

Sopade för typ 12 h sen, Disa Ă€r en grĂ€vare😅
 
Hej!

Har nu i vÄras/somras köpt tvÄ stycken Brittisk korthÄrs tjejer som förhoppningsvis ska vara basen till min framtida avel :D. Har huskatter sedan innan men detta Àr mina första raskatter och de Àr verkligen underbara.
Ska försöka komma ut pÄ lite utstÀllningar och sÄ medans de fortfarande Àr unga och funderar pÄ att stÀlla ut i Malmö nu den 23-24 november. Skulle stÀllt ut min ena hona i VÀstra Frölunda men opererade min fot veckan innan sÄ blev inget dÀr.
Men Àr vÀldigt stor skillnad pÄ priset för anmÀlning mellan de vÄ utstÀllningarna :o.
VÀstra Frölunda kostade 425/katt/dag medans den i Malmö kostar 850/katt/dag. Det va en riktigt stor skillnad. Vet dock inte om Malmö Àr större och bÀttre?

Men var en liten chock för mig som tÀnkt stÀlla ut bÄda mina tjejer i Malmö :angel:.
 
Hej!

Har nu i vÄras/somras köpt tvÄ stycken Brittisk korthÄrs tjejer som förhoppningsvis ska vara basen till min framtida avel :D. Har huskatter sedan innan men detta Àr mina första raskatter och de Àr verkligen underbara.
Ska försöka komma ut pÄ lite utstÀllningar och sÄ medans de fortfarande Àr unga och funderar pÄ att stÀlla ut i Malmö nu den 23-24 november. Skulle stÀllt ut min ena hona i VÀstra Frölunda men opererade min fot veckan innan sÄ blev inget dÀr.
Men Àr vÀldigt stor skillnad pÄ priset för anmÀlning mellan de vÄ utstÀllningarna :o.
VÀstra Frölunda kostade 425/katt/dag medans den i Malmö kostar 850/katt/dag. Det va en riktigt stor skillnad. Vet dock inte om Malmö Àr större och bÀttre?

Men var en liten chock för mig som tÀnkt stÀlla ut bÄda mina tjejer i Malmö :angel:.

Det Àr tvÄ olika upplÀgg. I Malmö kör de tvÄ bedömningar per dag, sÄ för den som vill ha cert motsvarar det ju att stÀlla tvÄ dagar pÄ en vanlig utstÀllning. Jag hade undvikit det upplÀgget med orutinerade katter, framförallt om man inte har stenkoll pÄ procedurerna sjÀlv. Med ungdjur Àr man ju mest dÀr för att ge dem en bra upplevelse, bÀttre att ta en mindre utstÀllning med lÀgre tempo.
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 878
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 864
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 761
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 275
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp