Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Sitter och googlar barngrindar. MÄste ha en med kattlucka. Tuva kan ju inte hoppa. Men jag hittar ingen grind med "rÀtt mÀrkning" (ENvaddetnuvarförsiffror) som Àr tillrÀckligt bred och har kattlucka.
Sen slog det mig att ungen kanske försöker krypa igenom kattluckan. Det kanske inte heller Àr sÄ bra förstÄs. Jaja, jag googlar vidare.
Ska erkÀnna att grinden vi skaffade med kattlucka inte hade dom siffrorna, det var en hundgrind med kattlucka. Den satt pÄ en plats barnet inte var sÄ ofta, men utan att betala för och lÀsa standarden vet jag sÄklart inte vad de kollar efter som den grinden kanske inte uppfyller (eller om de uppfyller dem, men inte brytt sig om att betala för en standard och söka godkÀnnande, eftersom de inte riktar sig mot att sÀlja för barn). Men kattluckan var smal nog att det var inte en chans att bebis skulle komma igenom.

Ett annat alternativ om Tuva kryper kan vara en tyggrind som man har pÄ rulle och drar ut, vi hade en sÄdan ocksÄ, bÄda katterna kröp under (det gjorde visserligen barnet ocksÄ efter 3-4 mÄnader nÀr hon lÀrt sig genom att titta pÄ katterna, men hon var ocksÄ vÀldigt motiverad att komma till andra sidan, sÄ kanske funkar lÀngre om det Àr ett "trÄkigt" rum pÄ andra sidan. Och Àven efter hon började ta sig under tog det henne sÄ mycket lÀngre tid att vi hann se och stoppa henne).

Ska erkÀnna att grinden vi skaffade med kattlucka inte hade dom siffrorna, det var en hundgrind med kattlucka. Den satt pÄ en plats barnet inte var sÄ ofta, men utan att betala för och lÀsa standarden vet jag sÄklart inte vad de kollar efter som den grinden kanske inte uppfyller (eller om de uppfyller dem, men inte brytt sig om att betala för en standard och söka godkÀnnande, eftersom de inte riktar sig mot att sÀlja för barn). Men kattluckan var smal nog att det var inte en chans att bebis skulle komma igenom.

Ett annat alternativ om Tuva kryper kan vara en tyggrind som man har pÄ rulle och drar ut, vi hade en sÄdan ocksÄ, bÄda katterna kröp under (det gjorde visserligen barnet ocksÄ efter 3-4 mÄnader nÀr hon lÀrt sig genom att titta pÄ katterna, men hon var ocksÄ vÀldigt motiverad att komma till andra sidan, sÄ kanske funkar lÀngre om det Àr ett "trÄkigt" rum pÄ andra sidan. Och Àven efter hon började ta sig under tog det henne sÄ mycket lÀngre tid att vi hann se och stoppa henne).

ÄLSKAR att barnet lĂ€rde sig av katterna! :rofl:

Bifogade filer

• 420183893_10160428264703068_5235727331920759330_n.webp
    420183893_10160428264703068_5235727331920759330_n.webp
    76,9 KB · Visningar: 27
Jag Ă€lskar nĂ€r jag fĂ„r göra pĂ€lsvĂ„rd pĂ„ mina sövda patienter! En gĂ„ng trimmade jag en hel strĂ€vhĂ„rig dvĂ€rgtax 😁

Jag tycker det Ă€r nĂ€stan meditativt att plocka pĂ€lstussar pĂ„ Bonnie! TyvĂ€rr hinner det inte pĂ„gĂ„ mer Ă€n nĂ„gra sekunder eftersom katten Ă€r borta dĂ„, men den lilla tiden vi fĂ„r ihop Ă€r jĂ€ttemysig đŸ„°

Smeknamn
S*Palace&Main's Sparkle-icious, Malla. Eller Mallis, Ballis, Mallelito, Ballelito (?), blÄprick, tant.
S*Palace&Main's Bonnie by Lisuanto's, Bonnie.
Eller Bonsie, Bonsa, nallen min, sötaste.
S*Lisuanto's Chloe by Palace&Main's, Chloe.
Eller Chloesie, Chloesan, dockan.
S*British Dream's Seventh Heaven, Seven.
Eller Plito, Sevelito, Nummer 7.

Generella Àr tjejer, flickor, pÀlsklingar, knÀppskallar, galenpannor.

Jaha dĂ„ har ”gĂ„voutdelningen” börjat med svansprydda gnagare utmed min fĂ€rdvĂ€g mellan sĂ€ngen och köket. TvĂ„ presenter vackert utplacerade pĂ„ golvet igĂ„r kvĂ€ll.

Sedan under natten hade nĂ„gon tappat tĂ„lamodet och mumsat i sig allt utom en svans och en bakdel. ”Du hade chansen mĂ€nniskan, men de fina godbitarna kan ju inte bara ligga och förfaras”.

Presentutdelarna har för övrigt bonusnamnen ”Bror” och ”Syster”, oftast typ ”Var Ă€r Syster” eller ”Nej nu var Bror dum” nĂ€r han leker lite vĂ€l hĂ„rdhĂ€nt med Syster.

Lina har blivit en total chonk :nailbiting: Förmodligen har hon glufsat kattungetorrfoder i mÀngder och lagt pÄ sig rejÀlt. Faaan..
Vet inte hur jag ska göra. Lillan mÄste ju ha mer mat Àn de andra. Men jag har inte rÄd med en surefeed just nu. Hittar inget begagnat inom rimligt avstÄnd heller..

Lina har blivit en total chonk :nailbiting: Förmodligen har hon glufsat kattungetorrfoder i mÀngder och lagt pÄ sig rejÀlt. Faaan..
Vet inte hur jag ska göra. Lillan mÄste ju ha mer mat Àn de andra. Men jag har inte rÄd med en surefeed just nu. Hittar inget begagnat inom rimligt avstÄnd heller..
Var bor du? Jag har tvÄ som jag inte orkat lÀgga ut till försÀljning.

Jaha dĂ„ har ”gĂ„voutdelningen” börjat med svansprydda gnagare utmed min fĂ€rdvĂ€g mellan sĂ€ngen och köket. TvĂ„ presenter vackert utplacerade pĂ„ golvet igĂ„r kvĂ€ll.

Sedan under natten hade nĂ„gon tappat tĂ„lamodet och mumsat i sig allt utom en svans och en bakdel. ”Du hade chansen mĂ€nniskan, men de fina godbitarna kan ju inte bara ligga och förfaras”.

Presentutdelarna har för övrigt bonusnamnen ”Bror” och ”Syster”, oftast typ ”Var Ă€r Syster” eller ”Nej nu var Bror dum” nĂ€r han leker lite vĂ€l hĂ„rdhĂ€nt med Syster.
Jag fick precis en ny gÄva av Juni som jag otacksamt ignorerade.. :angel: DÀr var Àven en imorse..
Jag Àr ju sÄ extremt kÀnslig sÄ jag klarar ju nÀstan inte av att ta bort dom, det Àr bÀst nÀr de lÀmnat gÄvor under natten för dÄ fÄr hussen fixa..

Jag har en mus hemma. En levande mus som pÄ nÄgot vis tagit sig in hÀr och springer runt (nÄja) pÄ golvet. Det har den gjort sen nÄn gÄng i natt och den lever fortfarande. Hade tydligen lite för höga förhoppningar pÄ att nÄn av mina 4(!!!) lustmördare hÀr hemma skulle lösa problemet. SÄ vad gör jag? SvÀlter katterna? Lever pÄ hoppet?

Jag har en mus hemma. En levande mus som pÄ nÄgot vis tagit sig in hÀr och springer runt (nÄja) pÄ golvet. Det har den gjort sen nÄn gÄng i natt och den lever fortfarande. Hade tydligen lite för höga förhoppningar pÄ att nÄn av mina 4(!!!) lustmördare hÀr hemma skulle lösa problemet. SÄ vad gör jag? SvÀlter katterna? Lever pÄ hoppet?
Jag fick i vintras in en mus i min lÀgenhet pÄ andra vÄningen med tvÄ katter.

Katterna tyckte det var skitkul. Husse var inte lika entusiastisk

Om inte annat fick bÄde katterna och husse massor med stimulans och motion.

Det slutade med att jag efter mycket möda (och hjÀlp/skÀlp frÄn katterna ) fick in musen i en lÄda och kunde bÀra ut den.

Katterna var djupt besvikna. Musen var den bÀsta leksaken ever.

NĂ€sta vecka Ă„ker vi förhoppningsvis för sista gĂ„ngen och hĂ€mtar det sista i huset och lĂ€mnar det sedan. Wilma lĂ€r vĂ€l leva loppan först och sedan grĂ„ta bitter nĂ€r vi Ă„ker dĂ€rifrĂ„n, nĂ„gra möss fattigare. đŸ˜șđŸ˜žđŸ˜ŒđŸ˜żđŸ˜Ÿ

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 920
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama