Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Paddeluskan!!Min raskatt kallas för Lilla loŽs Altaria i stamtavlan, hemma kallas hon Alice. De andra tvÄ har jag döpt sjÀlv, (huskatter) Paddeluskan och Boris.
Ska erkÀnna att grinden vi skaffade med kattlucka inte hade dom siffrorna, det var en hundgrind med kattlucka. Den satt pÄ en plats barnet inte var sÄ ofta, men utan att betala för och lÀsa standarden vet jag sÄklart inte vad de kollar efter som den grinden kanske inte uppfyller (eller om de uppfyller dem, men inte brytt sig om att betala för en standard och söka godkÀnnande, eftersom de inte riktar sig mot att sÀlja för barn). Men kattluckan var smal nog att det var inte en chans att bebis skulle komma igenom.Sitter och googlar barngrindar. MÄste ha en med kattlucka. Tuva kan ju inte hoppa. Men jag hittar ingen grind med "rÀtt mÀrkning" (ENvaddetnuvarförsiffror) som Àr tillrÀckligt bred och har kattlucka.
Sen slog det mig att ungen kanske försöker krypa igenom kattluckan. Det kanske inte heller Àr sÄ bra förstÄs. Jaja, jag googlar vidare.
Ska erkÀnna att grinden vi skaffade med kattlucka inte hade dom siffrorna, det var en hundgrind med kattlucka. Den satt pÄ en plats barnet inte var sÄ ofta, men utan att betala för och lÀsa standarden vet jag sÄklart inte vad de kollar efter som den grinden kanske inte uppfyller (eller om de uppfyller dem, men inte brytt sig om att betala för en standard och söka godkÀnnande, eftersom de inte riktar sig mot att sÀlja för barn). Men kattluckan var smal nog att det var inte en chans att bebis skulle komma igenom.
Ett annat alternativ om Tuva kryper kan vara en tyggrind som man har pÄ rulle och drar ut, vi hade en sÄdan ocksÄ, bÄda katterna kröp under (det gjorde visserligen barnet ocksÄ efter 3-4 mÄnader nÀr hon lÀrt sig genom att titta pÄ katterna, men hon var ocksÄ vÀldigt motiverad att komma till andra sidan, sÄ kanske funkar lÀngre om det Àr ett "trÄkigt" rum pÄ andra sidan. Och Àven efter hon började ta sig under tog det henne sÄ mycket lÀngre tid att vi hann se och stoppa henne).
Dom gick ju pĂ„ fyra ben alla tre, hon sĂ„g att katterna la frambenen och sköt pĂ„ med baken för att sen dra med rumpan nĂ€r frambenen var pĂ„ andra sidan och gjorde glatt likadantĂLSKAR att barnet lĂ€rde sig av katterna!
Paddeluskan blev sÄ himla bra till henne dÄ hon Àr sköldpaddsfÀrgad.Paddeluskan!!
SÄ fin!!Paddeluskan blev sÄ himla bra till henne dÄ hon Àr sköldpaddsfÀrgad.
VÄra katter ansÄg att inget var under ens vÀrdighet om det innebar att man slapp en krypande bebis (grinden var till rummet de hade ifred dÀr barnet inte fick vara. OcksÄ dÀrför barnet sÄ gÀrna vill dit, dÀr var ju katterna)@Madalitso nÀ, Tuva kryper inte. Under hennes vÀrdighet tror jag
Jag Àlskar nÀr jag fÄr göra pÀlsvÄrd pÄ mina sövda patienter! En gÄng trimmade jag en hel strÀvhÄrig dvÀrgtax
Var bor du? Jag har tvÄ som jag inte orkat lÀgga ut till försÀljning.Lina har blivit en total chonk Förmodligen har hon glufsat kattungetorrfoder i mÀngder och lagt pÄ sig rejÀlt. Faaan..
Vet inte hur jag ska göra. Lillan mÄste ju ha mer mat Àn de andra. Men jag har inte rÄd med en surefeed just nu. Hittar inget begagnat inom rimligt avstÄnd heller..
Jag fick precis en ny gĂ„va av Juni som jag otacksamt ignorerade.. DĂ€r var Ă€ven en imorse..Jaha dĂ„ har âgĂ„voutdelningenâ börjat med svansprydda gnagare utmed min fĂ€rdvĂ€g mellan sĂ€ngen och köket. TvĂ„ presenter vackert utplacerade pĂ„ golvet igĂ„r kvĂ€ll.
Sedan under natten hade nĂ„gon tappat tĂ„lamodet och mumsat i sig allt utom en svans och en bakdel. âDu hade chansen mĂ€nniskan, men de fina godbitarna kan ju inte bara ligga och förfarasâ.
Presentutdelarna har för övrigt bonusnamnen âBrorâ och âSysterâ, oftast typ âVar Ă€r Systerâ eller âNej nu var Bror dumâ nĂ€r han leker lite vĂ€l hĂ„rdhĂ€nt med Syster.
Jag fick i vintras in en mus i min lÀgenhet pÄ andra vÄningen med tvÄ katter.Jag har en mus hemma. En levande mus som pÄ nÄgot vis tagit sig in hÀr och springer runt (nÄja) pÄ golvet. Det har den gjort sen nÄn gÄng i natt och den lever fortfarande. Hade tydligen lite för höga förhoppningar pÄ att nÄn av mina 4(!!!) lustmördare hÀr hemma skulle lösa problemet. SÄ vad gör jag? SvÀlter katterna? Lever pÄ hoppet?