Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Det Àr alltsÄ ett speciellt RC foder som kostar 200 för 12 pÄsar. Eeek. Om det inte var nÄgot annat val sÄ skulle hon fÄ det, no question. Hon har alltid varit hÄrd i magen (hon brukade fÄ psylliumfrön) men hon blev riktigt förstoppad nÀr hon sövdes. Messmör blev senap och veterinÀren rekommenderade de speciella RC torrisarna. Funderar pÄ att ge henne tvÄ blöt och en torrisar, och sedan tvÄ torrisar och en blöt varannan dag. Problemet Àr att RC Àr sÄ mycket mer energirikt att hon fÄr mindre Àn blötmaten och dÀrför Àr hungrigare. Ofta Àr hon inte sÄ hÄrd att hon inte fÄr ut det som ska ut.
Jag vet att RC blötmat pÄ riktigt Àr svindyr.
Min kattvakt frÄgade mig halvt pÄ skÀmt och halvt pÄ allvar om det Àr guld i pÄsarna

Jag Ă€r fortfarande inte helt övertygad om att hon skĂ€mtade

NĂ„gon som vill ha en halv burk cystophan?
IMG20241113081823.webp

Det Àr alltsÄ ett speciellt RC foder som kostar 200 för 12 pÄsar. Eeek. Om det inte var nÄgot annat val sÄ skulle hon fÄ det, no question. Hon har alltid varit hÄrd i magen (hon brukade fÄ psylliumfrön) men hon blev riktigt förstoppad nÀr hon sövdes. Messmör blev senap och veterinÀren rekommenderade de speciella RC torrisarna. Funderar pÄ att ge henne tvÄ blöt och en torrisar, och sedan tvÄ torrisar och en blöt varannan dag. Problemet Àr att RC Àr sÄ mycket mer energirikt att hon fÄr mindre Àn blötmaten och dÀrför Àr hungrigare. Ofta Àr hon inte sÄ hÄrd att hon inte fÄr ut det som ska ut.
Är det gastrointestinal hon fĂ„r? I sĂ„ fall, har du sett att det finns en "moderate calories" för bpde torrisar och blötmaten?

Visst brukar man kÀnna lymfkörtlarna under hakan pÄ katter? helt plötsligt börjar jag nojja över att jag kÀnner dom, men jag vet inte riktigt? dom Àr inte stora men man kÀnner dom, det gör man ju pÄ mÀnniskor ocksÄ.. (katten mÄr som vanligt)

hur stora Àr dom normalt liksom?

Hatar verkligen att va sÄhÀr nojjig med alla djur :cry:

Tuva Ă€r borta nu. Är pĂ„ vĂ€g till veterinĂ€ren för att hĂ€mta buren och betala. Hon fick somna in direkt. De erbjöd att ge mer morfin och vĂ€nta pĂ„ mig. Men det kĂ€ndes inte bra..

Mitt hjÀrta gÄr sönder
SÄ ledsamt och tufft! Fina Àlskade Tuva :heart

Man kan lugnt sÀga att Kyra inte vill ha andra katter pÄ sitt territorium
GÄr en rödvit katt utanför den inhÀgnade uteplatsen och jÀklar vad arg hon blir
Morrar och vrÄlar haha

Tycker jag ser och hör Tuva överallt. Åt vaniljsĂ„s igĂ„r och höll pĂ„ att bryta ihop, ingen som kom och tiggde vid bordet. Tyckte hon satt pĂ„ sin pall i köket nĂ€r jag kom ut i morse.
Jag vet ju att det gÄr över, blir lÀttare, men just nu gör det ont i bröstet bara jag tÀnker pÄ henne..

Man kan lugnt sÀga att Kyra inte vill ha andra katter pÄ sitt territorium
GÄr en rödvit katt utanför den inhÀgnade uteplatsen och jÀklar vad arg hon blir
Morrar och vrÄlar haha
Det vill inte smulan heller. Tom om Queen Àr ute och smulan inne. Jo men det Àr din syster.

Är det gastrointestinal hon fĂ„r? I sĂ„ fall, har du sett att det finns en "moderate calories" för bpde torrisar och blötmaten?

Det visste jag inte! Hittade det pÄ bitiba och det ska inköpas nÀr nuvarande pÄsen Àr slut (yep sÄ snÄl Àr jag ;) )

Just nu blandar jag RC och blötmat och det fungerar bra Àven om hon dricker mer nÀr hon Àter torrisar vilket Àr helt normalt. TyvÀrr har hon ocksÄ blivit en RC junkie och tittar besviket pÄ mig nÀr hon fÄr Bozita. Men hon Àter det och det fÄr hon tÄla. Jag tÀnker fortsÀtta blanda.

Nikita fick ju njurproblem och efter det Àr jag sÄ rÀdd att ge torrisar. TyvÀrr gick det ju inte att ge henne enbart blötmat trots idogt försök. Men min lilla allÀtare till glufsflufs fÄr sÄ mycket blötmat jag kan ge henne. Funderade ett tag pÄ att barfa henne men mtp hennes mage sÄ vÄgar jag inte göra det.

Juno Ă€r sĂ„ himla söt och rar... men jĂ€klar vad hon dreglar nĂ€r vi gosar. MĂ„ttligt mysigt nĂ€r hon kommer och trampar i knĂ€t och rĂ„kar hĂ„lla huvudet ovanför min hand. 😅
Isis Àr ocksÄ en riktig drÀgglis nÀr hon mÄr gott :laugh:
Har inga dreglissar nu.
Lucifer dreglade en del nÀr han myste efter att han blev av med de flesta av sina tÀnder.
Han var desto mer för att tvÀtta hela mitt ansikte pÄ nÀtterna, vÀldigt noggrant. :p

Jag har gömt undan Junos leksaker som fĂ„r henne att vrĂ„la... 🙈 Orkade inte bli vĂ€ckt mitt i natten, varje natt. Kanske fĂ„r plocka fram en av dem en stund ikvĂ€ll
Juno hittade snabbt fisken och började inom kort att bĂ€ra runt pĂ„ den och yla. Jag kan verkligen inte förstĂ„ vad det Ă€r med denna fisk som fĂ„r henne att gĂ„ igĂ„ng sĂ„. 😂 Om jag plockar undan den sĂ„ fĂ„r istĂ€llet en rosa fisk jag virkat vara det utvalda bytet... tills jag inte stĂ„r ut och gömmer undan den ocksĂ„. 🙈

Älskade lilla gumman, sĂ„ fruktansvĂ€rt söt... och jobbig... men söt. đŸ„° Nu ska hon fĂ„ sig en puss innan jag gĂ„r och lĂ€gger mig.

Juno hittade snabbt fisken och började inom kort att bĂ€ra runt pĂ„ den och yla. Jag kan verkligen inte förstĂ„ vad det Ă€r med denna fisk som fĂ„r henne att gĂ„ igĂ„ng sĂ„. 😂 Om jag plockar undan den sĂ„ fĂ„r istĂ€llet en rosa fisk jag virkat vara det utvalda bytet... tills jag inte stĂ„r ut och gömmer undan den ocksĂ„. 🙈

Älskade lilla gumman, sĂ„ fruktansvĂ€rt söt... och jobbig... men söt. đŸ„° Nu ska hon fĂ„ sig en puss innan jag gĂ„r och lĂ€gger mig.
Queen har fjÀdervippa. Den kam hon komma söÀpandes mitt i natten och yla om.

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
5 361
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 294
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 415
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 378

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka