Jag tror aldrig jag kommer förstÄ mig pÄ helt hur premiehöjningarna fungerar pÄ katternas försÀkringar. Men som du tÀnker sÄ vÄgar man ju inte byta nÀr katten har kronisk sjukdom.Det gjorde Folksam inte med Lillebror (som hade "samma" försÀkring).
Jag har aldrig (katter försÀkrade i Folksam sedan 2014) varit med om en sÄn höjning, trots att Lillebror var en hel del hos veterinÀren (nedsatt njurfunktion, TR, en del annat/tillfÀlligt, spondylos. TR gick inte pÄ försÀkringen dock.).
Lillan har TR men det gÄr inte pÄ försÀkringen (plus att de inte behövt ta bort nÄgra tÀnder de sista Ären). Förutom det sÄ har hon bara varit hos veterinÀren för kastration, öroninflammation (en gÄng, ett gÀng Är sen nu) och njurarna (det enda försÀkringen anvÀnts till hittills Àr att stÀlla diagnos - ultraljud och blodprov) - inga veterinÀrbesök som gick pÄ försÀkringen under det nuvarande försÀkringsÄret (försÀkringen förnyas i början av februari).
Oh well, det Àr vad det Àr. Det var bara betydligt mer Àn vad jag tÀnkt mig.
Sune, som fyller 13 i Är Àr nog den som ökat minst per Är. Och nÀr Trygg-Hansa tog över moderna sÄ höjde de frÄn 60 000 till 80 000, samma sjÀlvrisker, utan att höja premien, jag klagar inte men som sagt förstÄr inte hur det funkar höjdes ovanligt mycket förra Äret med 140kr, alltsÄ inte sÀrskilt mycket för hans Älder och massor med problem och stora operationer genom Ären.