Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Jag mĂ„lade min hall och bar ut allt i vardagsrummet. Klockan 3 pĂ„ natten vaknade jag av att Prada gick runt i hallen och skrek 😆
Hon ville sova i sitt trĂ€d och det stod inte dĂ€r det skulle stĂ„ đŸ˜Ÿ
Ordning och reda ffs!
Men nu Ă€r Ă€r ordningen Ă„terstĂ€lld och trĂ€det Ă€r tillbaka i hallen đŸ˜»
20250115_113808.webp

Iza Ă€r sĂ„ intressant ibland. Hon har hög integritet och jag kan alltid lita pĂ„ att hon sĂ€ger ifrĂ„n om hon inte gillar nĂ„got eller tröttnar, vilket Ă€r bra. Generellt Ă€r hennes toleransgrĂ€ns rĂ€tt lĂ„g 😅 FĂ„r inte vara för nĂ€ra med ansiktet, fĂ„r inte pussa pĂ„ henne, inte lyfta, kli/kel Ă€r begrĂ€nsat efter humör. Men i sĂ€ngen hĂ€nder det nĂ„got. NĂ€r mitt larm gick lĂ„g hela min axel över hennes svans och bakdel och det var tydligen helt okej. Hon talade bara om att hon var dĂ€r nĂ€r jag försökte vĂ€nda mig Ă„t det hĂ„llet för att stĂ€nga av innan jag insĂ„g att det lĂ„g nĂ„got mjukt och hĂ„rigt dĂ€r. Sambon sĂ€ger samma sak. Han kan fĂ„ somna med handen vilande rakt pĂ„ hennes rygg men det skulle hon aldrig gĂ„ med pĂ„ annars. Älskade katt.

Sune var och kollade sitt blodtryck i tisdags och det har gÄtt ner :) i mitten av december var det 197 i övertryck och nu Àr det nere pÄ 154 vilket de ansÄg var ok, var nÄgot stressad dÀr trots bonqat som förövrigt gjorde honom helt utslagen denna gÄng efterÄt hÀr hemma, blev sig sjÀlv först efter 1,5 dygn. SÄ blir till att sÀnka dosen lite till nÀsta gÄng.

Inga blodprover denna gÄng och Äterbesök innan sommaren om inget hÀnt innan dess.

Han har sluppit sin trapptrÀning tvÄ dagar men idag har han fÄtt springa igen och gick en kort svÀng utomhus.
Försökte gÄ före ner i trappan idag men dÄ vart det inte intressant sÄ han satt kvar lÀngst upp tills jag kom dit igen och han sprang ner först :laugh:

Wilma sin vana trogen försöker bryta sig in i Ă„rets första pĂ„se med ostkrokar. Hon har ett öra för just det prasslet och kryper fram var hon Ă€n Ă€r nĂ„gonstans för att fĂ„ vara med. Jag kommer lĂ€gga pĂ„sen i ett skĂ„p, annars Ă€r det sjĂ€lvservering i natt. đŸ˜șđŸ˜Œ

Wilma sin vana trogen försöker bryta sig in i Ă„rets första pĂ„se med ostkrokar. Hon har ett öra för just det prasslet och kryper fram var hon Ă€n Ă€r nĂ„gonstans för att fĂ„ vara med. Jag kommer lĂ€gga pĂ„sen i ett skĂ„p, annars Ă€r det sjĂ€lvservering i natt. đŸ˜șđŸ˜Œ
Vi pratade hÀromdagen om nÀr hon gömde pÄsen under soffan.

Älva Ă€r alldeles, alldeles för bra pĂ„ manipulation. :nailbiting: Jag köpte en julskinka för halva priset och stod och strimlade upp den. Älva kĂ€nde doften och kom tassandes. Jag vet inte hur hon gör, men plötsligt var hennes ögon klotrunda, kolsvarta, och hon var ungefĂ€r 10 % fluffigare Ă€n vanligt och bara sĂ„ söt sĂ„ att jag aldrig sett nĂ„got sötare i mitt liv. Om jag dĂ„ har nĂ„got (ofarligt) Ă€tbart i hĂ€nderna, dĂ„ gĂ„r det ju inte att motstĂ„? đŸ˜­đŸ©·

Älva Ă€r alldeles, alldeles för bra pĂ„ manipulation. :nailbiting: Jag köpte en julskinka för halva priset och stod och strimlade upp den. Älva kĂ€nde doften och kom tassandes. Jag vet inte hur hon gör, men plötsligt var hennes ögon klotrunda, kolsvarta, och hon var ungefĂ€r 10 % fluffigare Ă€n vanligt och bara sĂ„ söt sĂ„ att jag aldrig sett nĂ„got sötare i mitt liv. Om jag dĂ„ har nĂ„got (ofarligt) Ă€tbart i hĂ€nderna, dĂ„ gĂ„r det ju inte att motstĂ„? đŸ˜­đŸ©·
IMG_6499.webp

I hear you sister! 😇
Min Esko Àr en skyggis som inte trÀffade mÀnniskor förrÀn han var minst fyra mÄnader och trots att han bott hÀr i fyra Är Àr det inte förrÀn sedan i somras som han verkat trygg mellan köksön och diskbÀnken.
Att han dĂ„ kommer till diskbĂ€nken och lĂ„ter lite (verkar inte fĂ„tt lĂ€rt sig att jama) trots att jag inte hĂ„ller pĂ„ med mat gĂ„r ju inte att motstĂ„! 😂

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 877
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 599
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 687
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata smĂ„fĂ„glarna
  • Klippa hund