Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

1000010892.webp

VĂ€rldens bĂ€sta kisse har fĂ„tt en dĂ„lig prognos hos veterinĂ€ren. Har fĂ„tt smĂ€rtstillande nĂ„gra dagar, Ă€r hon okej efter det fĂ„r hon leva ett tag till, annars Ă€r det bara att boka tid. Men annars handlar det nog Ă€ndĂ„ om bara nĂ„gra mĂ„nader, tills hon fĂ„r ont nĂ€sta gĂ„ng. DĂ„liga tĂ€nder och inte lĂ€mplig för sövning och att börja dra tĂ€nder. Fina, fina tq. 💔

Min stackars katt tycker livet Àr djupt orÀttvist.

Hon börjar bli lite vÀl rund om magen sÄ tiden med fri tillgÄng pÄ torrfoder Àr slut. Dessutom har husse köpt en annan sort (som i och för sig Àr god).

Men, jag fĂ„r ju bara 1/2 dl torrfoder morgon och kvĂ€ll + 1 burk blötmat morgon och kvĂ€ll. Livet Ă€r djupt orĂ€ttvist đŸ˜©

Varit med Nicke hos veterinÀren idag sÄ han hade lite svÄrare skov av att inte vilja Àta eller dricka. Tyckte han blivit extra kinkig med maten igen och gÄtt ner i vikt sen senaste tvÄ mÄnaderna. I torsdags extra kinkig. I fredags krÀktes han och sen matvÀgrade han 18 h, fick i honom churus och gav spruta med vatten och sen efter 18 h gav jag Àven hills i/d i spruta. Sen kom han igÄng litegrann. Satt och funderade pÄ ska jag Äka akut idag (fredags), I helgen eller avvakta. SÄ jag bokade iaf en tid till idag pÄ helt ny veterinÀrklinik nÀra mig. Han fick massor med churus under helgen och Ät en del torrfoder men inte som vanligt.

Idag ville han inte ta blodprov. Han frĂ€ste för första gĂ„ngen (förutom en gĂ„ng mot Sune samma kvĂ€ll som han kom hem som kattunge) och Ă„lade sig sĂ„ de tvĂ„ veterinĂ€ren inte fick kontroll pĂ„ honom. Stark liten krabat. Han var mest intresserad av att kolla runt i rummet đŸ˜Ÿ
SÄ fick bli lugnande. Blodprov togs basprofil och mage/tarm, b12 och bukspottkörteln. Och sÄ gjorde buk-ultraljud och allt sÄg bra ut förutom lindrigt med sediment i gallblÄsan.

Men de höll med mig om att det inte Àr bra att han matvÀgrar upp mot 18-20 h dÄ och dÄ. SÄ fÄtt mirataz och cerenia utskrivet att ge om han inte Àter för att slippa tvÄngsmata.
Och sÄ avvaktar vi blodprovsvaren innan vidare planering.
Men troligen blir det tandröntgen för att kolla att han inte har FORL. Har lite rött tandkött lÀngst in.
Tur han Àr vÀlförsÀkrad den lille pojken.

Sedering har onekligen satt igÄng aptiten iaf för han gÄr och smÄÀter hela tiden. Hoppas han fÄr för sig att dricka vatten snart ocksÄ.

KĂ€ndes som tvĂ„ bra veterinĂ€rer som öppnat kliniken och planen Ă€r nytt djursjukhus nĂ€sta Ă„r. Jag uppskattar att fĂ„ Ă€nnu fler hĂ€r i nĂ€rheten 🙃

Idag nĂ€r jag kom hem frĂ„n stallet lĂ„g Oscar och Paisley bredvid varandra i soffan 😍
Paisley var dock vĂ€ldigt snabb upp och satte sig i hörnet pĂ„ andra sidan đŸ€Ł
Ville absolut inte att jag skulle tro att hon faktiskt gillar den dĂ€r Ă€ckliga klumpedunsen đŸ˜Ÿ

Det skramlade i köket. Porslin skrammel. En misstÀnkt kisse fanns i nÀrheten av brottsplatsen. TvÄ flaskor must hade ramlat omkull pÄ bÀnken. I fallet hade de dragit ner en tekopp som hamnade pÄ golvet.

Jag tror kisse ville fÄ fram att det Àr dags att byta temuggar. Tebutiken har jÀttefina muggar med kissar pÄ bla. Men man behöver inte kasta ner det pÄ golvet det gÄr att köpa ÀndÄ sa jag.

Det Àr synd om en stackars liten kissekatt.

Idag kom det in vÀrldens bÀsta leksak i huset (en levande mus) som katten hade skitkul med, tills den dumma och elaka hussen lyckades jaga ut den.

Katten gick ut samtidigt som musen och kort dĂ€rpĂ„ ville hon in igen - med musen i munnen đŸ€Ź

Nej, katten fick INTE komma in.
En stund senare tog jag in henne, men kollade mycket noga om hon hade nÄgot i munnen

Nu sitter hon vid dörren och vill ut till musen, men det Ă€r kvĂ€ll och dags för sĂ€ngen, sĂ„ hon fĂ„r faktiskt stanna kvar inne

Det Àr synd om en stackars liten kissekatt.

Idag kom det in vÀrldens bÀsta leksak i huset (en levande mus) som katten hade skitkul med, tills den dumma och elaka hussen lyckades jaga ut den.

Katten gick ut samtidigt som musen och kort dĂ€rpĂ„ ville hon in igen - med musen i munnen đŸ€Ź

Nej, katten fick INTE komma in.
En stund senare tog jag in henne, men kollade mycket noga om hon hade nÄgot i munnen

Nu sitter hon vid dörren och vill ut till musen, men det Ă€r kvĂ€ll och dags för sĂ€ngen, sĂ„ hon fĂ„r faktiskt stanna kvar inne

Dumma, dumma och stackars liten katt. Wilma vet exakt hur det kĂ€nns! đŸ˜żđŸ˜Ÿ

IgÄr satt jag i ett viktigt möte med bla. vÄr produktexpert och vi diskuterade olika lösningsförslag.
Mitt i hör jag hemska ljud frÄn köket och blev rÀdd för att nÄgon av katterna gjort sig illa och smög ut dit medan jag lyssnade.
Hade glömt bort att det dĂ€r ju Ă€r Eskos trofĂ©meddelande; han hade ÄNTLIGEN fĂ„tt tag pĂ„ en mus igen... (Vi har full vinter)
Glad över klinkergolvet i köket drog jag igen dörren och lĂ€t honom hĂ„llas. 😇😅

Dumma, dumma och stackars liten katt. Wilma vet exakt hur det kĂ€nns! đŸ˜żđŸ˜Ÿ
Hur gÄr det förresten med Wilma nu nÀr hon blivit lÀgenhetskatt?

Varför jag frÄgar Àr för att jag sjÀlv flyttar till lÀgenhet om drygt en mÄnad.

Min katt Àr i grunden en innekatt som nu under de mÄnader vi bott i hus har fÄtt vara ute litegrann pÄ egen tass. Hon Àr sÀllan ute lÀnge och hÄller sig runt huset.

Nu blir det ju lÀgenhet igen (stor balkong finns som ska nÀtas in). Sele Àr inte att tÀnka pÄ - katten avskyr sele, sÄ annan utevistelse Àn balkong Àr inte möjligt att erbjuda.

Jag kommer att köpa hus igen, men det ligger minst ett Är in i framtiden.

LĂ€genheten Ă€r stor (nĂ€stan dubbelt sĂ„ stor som huset). KlöstrĂ€d (stort) finns ocksĂ„. SĂ„ jag tror inte det ska gĂ„ nĂ„gon större nöd pĂ„ henne 

Hur gÄr det förresten med Wilma nu nÀr hon blivit lÀgenhetskatt?

Varför jag frÄgar Àr för att jag sjÀlv flyttar till lÀgenhet om drygt en mÄnad.

Min katt Àr i grunden en innekatt som nu under de mÄnader vi bott i hus har fÄtt vara ute litegrann pÄ egen tass. Hon Àr sÀllan ute lÀnge och hÄller sig runt huset.

Nu blir det ju lÀgenhet igen (stor balkong finns som ska nÀtas in). Sele Àr inte att tÀnka pÄ - katten avskyr sele, sÄ annan utevistelse Àn balkong Àr inte möjligt att erbjuda.

Jag kommer att köpa hus igen, men det ligger minst ett Är in i framtiden.

LĂ€genheten Ă€r stor (nĂ€stan dubbelt sĂ„ stor som huset). KlöstrĂ€d (stort) finns ocksĂ„. SĂ„ jag tror inte det ska gĂ„ nĂ„gon större nöd pĂ„ henne 

Hon Ă€r nog inte helt nöjd med att flyttat frĂ„n huset dĂ€r hon hade vilt och egna jaktmarker inne, fast det Ă€r varmare i lĂ€genheten. Hon har inte fĂ„tt hĂ€rja fritt ute utan bara hĂ€rjat vilt inomhus. đŸ˜Œ

Nicke har plötsligt gÄtt frÄn att han knappt Ät i fredags till att Àta 5 ggr per dygn och det Àr hyfsat mycket per gÄng. Dricker Àven sjÀlvmant igen.
Är sedering aptitstimulerande?! För han satte igĂ„ng efter han kom hem frĂ„n veterinĂ€rbesöket i mĂ„ndags dĂ„ han halvsov över maten hela kvĂ€llen och har Ă€tit, druckit, gjort bra korvar och lagom kisshögar varje dag sen dess och blivit mer busig :nailbiting:

Inte fÄr reda pÄ provsvar Àn. Men just nu mÄr han ju vÀldigt bra.

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 862
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 598
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 687
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka