Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Ja det Àr förhoppningsvis sÄ. Bara sÄ svÄrt se framstegen istÀllet för den jagade rÀdda hjÀrtskÀrande blicken och uppburrade kroppen. En timme i taget.
Du kan ge honom Bonqat nÄgra dagar för att han snabbare ska vÀnja sig vid dig igen och vara mindre rÀdd.
Men jag tror absolut att det kommer att bli bra igen, det krÀvs bara tid.

Du kan ge honom Bonqat nÄgra dagar för att han snabbare ska vÀnja sig vid dig igen och vara mindre rÀdd.
Men jag tror absolut att det kommer att bli bra igen, det krÀvs bara tid.
Har funderat pÄ hur jag ska fÄ i honom det dÄ han Àr vÀldigt krÀsen med maten sÄ svÄrt veta om han fÄr i sig om jag blandar om han ens kan tÀnka sig Àta dÄ. Men Ä andra sidan skadar det inte att försöka.
Om man spiller lite pÄ frambenet nÀr han Àr nÀra kan det lilla som kanske blir avslickat ge effekt?

Har funderat pÄ hur jag ska fÄ i honom det dÄ han Àr vÀldigt krÀsen med maten sÄ svÄrt veta om han fÄr i sig om jag blandar om han ens kan tÀnka sig Àta dÄ. Men Ä andra sidan skadar det inte att försöka.
Om man spiller lite pÄ frambenet nÀr han Àr nÀra kan det lilla som kanske blir avslickat ge effekt?
Jag har blandat Bonqat med Churus och gett i matskÄlen.
Den blev renslickad!

Han har gjort stora framsteg under natten. GÄtt kanske 10 varv upp i sÀngen och nosat mig pÄ huvudet. NÀr jag fick ut i köket vid 5 kom han efter och började stÄngas, fick en churu. NÀr jag reste mig frÄn golvet blev han rÀdd, satte mig igen och han stÄngades och sÄ höll vi pÄ sÄ ett tag och vild bli klappad pÄ ryggen. Gick till badrummet och han följde efter sÄ gjorde vi samma sak, varje gÄng han burra upp sig och sÄg rÀdd ut satte jag NHL och han kom och stÄngades. Tillslut in till sovrummet nÀr han hade fri flyktvÀg och sen satt han i dörröppningen och tittade mer Ät det nyfikna hÄller pÄ mig.
Sen började han hoppa upp och ner pÄ allt i lÀgenheten och nosa högt. Gick pÄ lÄdan. Kom och la sig ovanpÄ tÀcket nÀra Sune och tvÀttade sig ett tag. Och sen gick han och drack ur glaset pÄ sÀngbordet och ut i vardagsrummet och Ät!

Sen upp i hÀngmattan och lÄg och titta pÄ mig, jag försökte att inte titta upp alls. Och sÄg i ögonvrÄn att han slutligen lagt sig som kringla. Imorse lÄg och blinkade lite.
Sen kom han ner nÀr jag var i köket och vi har haft massor kel. Först sittandes pÄ golvet och nÄgra vÀndor rÀdd nÀr jag stÀllde mig. Men ser slÀppte det och han satt pÄ köksbÀnken medan jag fixade frukost. BÀttre vara samma höjd som matte!
Och sen lÄg han och rullade och flÀkte upp magen pÄ golvet flera gÄnger!
Och nu nÀr jag tog undan tallriken sÄ kom han direkt upp för sitt vanliga gos efter jag Àtit. Ligga och rulla och trampa med tassarna mot mitt bröst och sen la han huvudet i min hand och stÀngde ögonen :love:

Nu ser tom jag en möjlighet att detta kan bli hyfsat som vanligt. Gissar ytterdörren kommer vara det som blir svÄrast att komma över.

Med tanke pÄ att det fortfarande flashar förbi galen katt pÄ min nÀthinnor, sÄ lÀr han vara Ànnu mer traumatiserad och svÄrt för mig att veta hur jag ser ut pÄ hans nÀthinnor.

IMG_1755.webp

Bonqat i churu verkar inte va intressant alls att ens smaka pÄ. Han Àr ju inte matmotiverad alls.
SÄ enda alternativet Àr nog fÄ pÄ benet och slicka upp.

bonqat i fÀrdiggrillad kyckling? ;) Nikita var inte ett dugg matmotiverad förutom RC torrisar som jag inte kunde ha hemma eftersom hon kÀnde lukten och dÄ vÀgrade att Àta nÄgot annat förutom Dreamies. All mÀnniskomat var gift förutom köpt grillad kyckling, entrecote och lammstek. Man anvÀnder ju ocksÄ ofta grillad kyckling nÀr man ska locka in en förvildad eller vilsen katt i buren.

bonqat i fÀrdiggrillad kyckling? ;) Nikita var inte ett dugg matmotiverad förutom RC torrisar som jag inte kunde ha hemma eftersom hon kÀnde lukten och dÄ vÀgrade att Àta nÄgot annat förutom Dreamies. All mÀnniskomat var gift förutom köpt grillad kyckling, entrecote och lammstek. Man anvÀnder ju ocksÄ ofta grillad kyckling nÀr man ska locka in en förvildad eller vilsen katt i buren.
Han har aldrig varit intresserad av grillad kyckling men kan prova. Han Àr verkligen krÀsen och extra skeptisk om det smakar/luktar ngt annat i ocksÄ .

Sune tycker livet Àr perfekt nu nÀr det finns RC ageing pÄ fri tillgÄng. Men just nu tÀnker jag inte brÄka med honom heller. Han erbjuds blötmat vill han hellre ha torrisar sÄ visst. Bara ni Àter.

Har erbjudit bonqat i churu ett par gÄnger till men totalvÀgrar att en lukta pÄ det. Han var och Ät annat innan men skippade churun.
Men nu fick han lite pÄ benet och lyckades fÄ i sig större delen av dosen skulle jag tro. Sen började vi leka direkt efter.
Tidigare har han bÄde fÄtt lite aptit och blivit keligare av bonqat sÄ hoppas pÄ lite effekt nu ocksÄ .

Annars sÄ kom han inatt ner i sÀngen och kröp ner hos Sune som lÄg i kattsÀngen som stÄr i min sÀng :love: SÄ den tvÄ mellan Àr det inga som helst problem.

Det Àr nÀr jag reser mig som han blir orolig. Men nu kommer han ganska snabbt ner igen frÄn sin safe place nÀr han inser att jag inte gör ngt och sÄ kan han komma och stÄngas en stund.

Har erbjudit bonqat i churu ett par gÄnger till men totalvÀgrar att en lukta pÄ det. Han var och Ät annat innan men skippade churun.
Men nu fick han lite pÄ benet och lyckades fÄ i sig större delen av dosen skulle jag tro. Sen började vi leka direkt efter.
Tidigare har han bÄde fÄtt lite aptit och blivit keligare av bonqat sÄ hoppas pÄ lite effekt nu ocksÄ .

Annars sÄ kom han inatt ner i sÀngen och kröp ner hos Sune som lÄg i kattsÀngen som stÄr i min sÀng :love: SÄ den tvÄ mellan Àr det inga som helst problem.

Det Àr nÀr jag reser mig som han blir orolig. Men nu kommer han ganska snabbt ner igen frÄn sin safe place nÀr han inser att jag inte gör ngt och sÄ kan han komma och stÄngas en stund.
Kan du inte resa och sÀtta dig typ hundra gÄnger om dagen och varje gÄng du gör det kasta ut dreamies omkring dig eller annat godis han gillar? Till slut kommer det bli supertrevligt varje gÄng du reser dig och hans reaktioner mattas av.

Kan du inte resa och sÀtta dig typ hundra gÄnger om dagen och varje gÄng du gör det kasta ut dreamies omkring dig eller annat godis han gillar? Till slut kommer det bli supertrevligt varje gÄng du reser dig och hans reaktioner mattas av.
Ska köpa mer godis nÀr jag gÄr ut idag. Churus brukar vara det enda intressanta men ska prova lite olika varianter.
Och ska absolut testa det du sÀger! Tack!

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 934
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 635
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 695
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka