Jag fick dra fram henne till slut, men då fick hon ligga i mitt knä utan tratten och verkar ha börjat förstå att i mitt knä får hon vara utan tratten
detta när hon försökt med att jama ynkligt, sedan lägga sig i mitt knä och när hon fått av den gå undan
men den gick inte
jag provade med att låta henne vara utan men så fort hon närmade sig därbak så fick hon tratten igen så det funkar inte.
Maten får hon i stängt badrum utan tratt och med mig
Hon åt just en påse blötmat och slickade tallriken ren, plus lite torrfoder
Det enda jag tänker på nu är vatten, hon får inte så bra tillgång till den i skålen även om hon får mera blötmat än vanligt (plus tvättat sig lite efter duschen imorse) - men tror att jag kan fixa det genom att ta med vattenskålen in till badrummet också.
Har fått hem koksaltlösning och kompresser så de håller jag på med nu när jag rengör, jag vågar inte gnugga för hårt utan tar det lite försiktigt även om jag lägger en blöt kompress rakt på. Det ser ganska rent ut men när jag tar bort kompresserna så är de lite blodiga så någonting kommer ut iallafall. Så det är tillräckligt bra hoppas jag!
Och nyss kom hon lite olyckligt men jag såg att det hängde en liten bajsklutt där bak. Kollade genast, det var en väldigt liten och mest tre väldigt torra små kluttar men med tanke på att vetten sa när jag ringde imorse att det kunde ta ett par dagar innan det kom igång så är jag ändå nöjd! Hon kanske är lite hård i magen, men då bör den ökade mängden av blötfoder hjälpa åtminstone. Och just nu känns det ändå ganska bra, jag skulle ha mera panik om hon var lös i magen med tanke på närheten till operationssåret
Tackolov att jag jobbar hemifrån numera, hade inte kunnat ta hand om henne på det här sättet annars!