katthår överallt =(

T

Tunfull

Hej...:)
Har två urmysiga norska skoggskatter,så otroligt goa
och jättefina på alla sätt och vis. Bara ett stort problem det är att dom släpper så otroligt mycket hår!!!!
jag är inte allergisk,på så sätt funkar det bra.

jag har katthår överallt i min lägehet,borden,soffor,kläder,gardinerna
Tycker inte att jag gör något annat än att städa efter dem?? har stängt till sovrummet annars går det inte att sova där inne på nätterna. mina kläder är fulla av katthår,fått slägna många fina byxor p.g.a att det inte går att få bort håret??
önskade mig t.o.m en ny dammsugare i hjulklapp,kanske inte den roligaste julklappen att få med det var ett moste för mig!
Det är t.o.m jobbigt att ta hem vänner p.g.a att det känns så tråkigt att dom blir full av hår. svarta kläder går verklign bort hos mig "vita små hår som kryper in överallt.

Jag kammar och badar katterna regelbundet men iget vill hjälpa :cry:
Älsar dom små hårbollarna jättemycket,är mitt allt.
hjälp vad ska jag göra :bump:

Sv: katthår överallt =(

Tyvärr tror jag det kommer på köpet när man väljer långhår :p
//Emma- Rexägare :angel:

har ingen anning vad du ska göra jag har nämligen samma problem,

jag undviker att ta upp katten haha som tur är hatar hon att vara i famnen. dammsuger där hon har legat men hon är iofs en bondkatt/birma eller var det burma kommer inte ihåg haha så hon kanske inte fäller så extremt mycket som dina gör, kan tänka mig att det blir en hel del..

Erbjud dina vänner en gratis rouler (eller hur f-n det stavas) när dom kommer på besök. dom är oftast inte dyra

Tvätta kläderna med tjockare skumgummi.

va?

ska man lägga en skumgummibit i tvättmaskinen alltså?

Mina strumpor ser ut som luddbollar nämligen.

-lån-

Har samma problem jag med min hane. Han hårar nåt otroligt och har alltid gjort. Dessutom är han vit och jag föredrar svarta kläder. Härlig kombination ;) Storkonsument av klädroller :bow:

Hur som helst är det flera som sagt att man ska borsta katten regelbundet men jag tycker inte det gör någon skillnad för min pälsbomb.. Att slänga kläderna i torktumlaren en liten stund brukar reducera håren med iaf. :idea: Ska testa det där med skumgummibiten med!

Mammas kise är en Skogskatt och han släpper oxå av en massa hår överallt. Han älskar att sova på duken på vardagsrummsbordet, så den är alltis svart.
Min är oxå långhårig, men hon är inte en så "farlig pälssläppare"

va?

ska man lägga en skumgummibit i tvättmaskinen alltså?

Mina strumpor ser ut som luddbollar nämligen.

Jag har alltid en tvättsvamp (modell badsvamp) i tvätten, reducerar mängden hår till ett minimum :)
Det finns även en speciell svamp man kan köpa på djuraffärer, som man "borstar" av soffor och dyl med, superbra! Själv har jag skinnsoffa, som jag torkar av med trasa lite då och då. Min hårar lite i perioder.

Jag köpte skumgimmitvättlappar och använde två st i tvättmaskinen, då fastnade det endel iaf men det var fortfarande kvar på kläderna. Så en tjockare bit med skumgummi är bättre tror jag.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag och min familj funderar lite smått på att skaffa katt. Har själv aldrig haft katt tidigare men tycker det verkar mysigt. Det som gör...
2
Svar
23
· Visningar
10 634
Senast: Sol
·
Övr. Katt Mitt hem består mest av katthår, på mattor, möbler och i mängder på kläder. Hur gör ni för att sanera? Jag dammsuger och torkar golv...
Svar
11
· Visningar
2 644
Senast: Piglet
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 853
Senast: Texaz
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama