Katt = katthår överallt?

Sv: Katt = katthår överallt?

Alla raser hårar/fäller olika mycket. Min egna gammel-gubbe som är av rasen exotic (korthårig perser) fäller nåt enormt... Jämt!

De perser jag haft fäller inte lika mycket men har ett stort behov av borstning då de annars tovar ihop snabbt.

Mvh Domino_s
 
Sv: Katt = katthår överallt?

Haha, inte en chans, hon är MIN!!!!

Men hon har en massa fina bäbisar som för hennes stam vidare. :D
 
Sv: Katt = katthår överallt?

Som sagt, hur mycket katter fäller beror delvis på ras. Sedan beror det ju på vad de får för mat och hur pälsen sköts. Jag har två stycken devon rex/brittiskt korthår och de fäller mindre än min devon rex, trots att britter brukar anses fälla väldigt mycket päls.

Men visst, det går ju inte att undvika att få lite päls här och där när man har pälsdjur men det behöver inte bli mycket.

Annars finns ju nakenkatter.;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 353
Senast: Dopy
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 480
Senast: Killaloe
·
Katthälsa Har en honkatt på 1,5 år sedan innan och för en månad sedan flyttade 2st ungkatter på ca 5 månader till oss. En hane och en hona, inte...
Svar
8
· Visningar
6 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp