Katterna har övergett mig!

Houdinie

Trådstartare
Mina katter har slutat sova i min säng! :cry: Jag trodde det skulle gå över, men nu har jag fått sova ensam i drygt två månader.

Det började med att jag fick ett duntäcke av mina föräldrar. Katterna tog ett skutt upp i sängen och kastade sig sedan ner igen och sätter nu inte tassen där frivilligt. Jag har provat att byta tillbaka till det gamla täcket, men det gör ingen skillnad! Mattes säng har blivit ett otäckt prasslande monster och om nätterna får matte sova där ensam och övergiven... :( :cry:

När jag sover över hos mina föräldrar tillsammans med katterna så sover de hos mig (läs PÅ mig), och då känner jag hur mycket jag saknar deras närvaro, den underbara trängseln och känslan av närhet. Så visar Moniq en sån här bild, och då vill jag bara skrika. :mad:

Jag vill ha tillbaka mina sängvämare! Jag vill vakna mitt i natten av sockertramp på ryggen, jag vill höra Spirit spinna i mit öra när jag somnar om och jag vill känna Singoallas lena päls mot mina fötter. Jag vill sova utan mardrömmar igen! JAG VILL HA MINA KATTER HOS MIG!!!

Vad ska jag göra!?

Mina övergav mig för någon månad. Då ställde jag in en tv i sovrummet, gick o la mig rätt tidigt och kollade på tv i sängen. Då helt plötsligt så var det intressant igen.

Allt ska vara med måtta ;) En av mina pälsbollar har fått dille på att han ska sova _under_ täcket mellan mina ben så jag måste alltid göra en liten "luft in gång" till honom så det blir kallt om baken :-p och sen ligger han där och trampar med sina klor rätt på insidan av låren på mig där han även stoppar in sina tassar för att värma dom ifall han är lite små frusen.. Den andra katten lägger sig nedan för mina ben och sträcker ut sig där så jag kan aldrig sträcka ut själv! Jag har kommit på en ny teknik nu som innebär att jag sover med fötterna utan för sängen på sidan.

Katterna verkar tycka det är jättemysigt, det gör jag också ifs, men nååågon gång kan de väl lägga sig på pojken sida också??! ;)

Min kattpojke ska alltid sova under täcket, helst mellan mig och sambon. Han går ner, trampar runt, går upp på kuddarna, ner igen, och bestämmer sig slutligen för att stanna där. Och så lägger han sig så nära mig han kan, och så spinner han så underbart :love:

Jag är ganska gnällig och tycker det mest blir varmt och luddigt, men jag ska nog sluta gnälla, för ack vad jag skulle bli ledsen om han bestämmer sig för att sluta sova hos mig. :crazy:

Äsch, ge dem tid - och locka tillbaka dem!

* skippa duntäcket helt. Antingen gillade de inte känslan eller så blev det för varmt för en liten katt.

* lägg en dubbelvikt pläd nånstans i sängen. Jag har en sån över mina fötter, för att inte katterna ska leka med mina tår när de sticker ut. De ÄLSKAR plädar och var jag än lägger en, så ligger det strax en katt där. På nätterna ligger de alltså varsin stund vid mina fötter.
Katter är ju roliga med det där. Lägger man ett A4-papper på ett tomt golv kan man ge sig katten på att just där katten lägger sig. Så funkar det inte med pläd - lägg nåt annat i sängen. Förr eller senare kommer de dit.

Men som sagt: ge dem tid. Mina katters favoritsovplatser växlar. Dina katter kommer nog tillbaka.

Funkar det inte?

* skaffa en karl om du absolut ska ha en sängvärmare. Men då får du vissa andra bekymmer på köpet :angel: ;)

mandalaki

Det känns bara så dumt, nu när mina föräldrar lagt massa pengar på ett duntäcke, som jag önskat mig... och så kan jag inte använda det för att KATTERNA inte gillar det... :crazy: :o Dessutom provade jag att gå tillbaka till det gamla täcket några veckor, men det hjälpte inte (och jag frös).

Just nu kom jag på en annan idé! :idea: Kanske jag kan spraya lite kattmynta på täcket! Tror ni det går!? :)

inatt sov honan i sängen själv för första gången, det brukar vara hanen som vill ligga där men när jag vaknade vid 5-tiden så var det trångt med 2 katter och jag
värre blir det nästa helg när pojkvän plus 2 katter ska sova i sängen
min lycka är att jag har små katter :D

Jag tror det är så himla enkelt som att täcket inte luktar DU!!! Katter är ju väldigt känsliga för sånt. Jag vet hur min kisse är när jag kommer hem med en ny tröja eller nåt. Det ska sniffas och donas.
Ett duntäcke luktar ganska mycket dun, så kattmynta tror jag bara gör saken värre. Särskilt för dig som ska sova där. Det kan ju även slå så illa så de pinkar på myntan :p

Testa att ta en massa kläder, som har din lukt. Lägg ett lager i sängen under täcket och sen lägger du ett lager på täcket och lägg över ditt gamla täcke ovanpå allt. Låt det sen ligga så hela dagen. Lägg dig gärna på allt och läs eller nåt så du "gnuggar" in lukten. Kanske ev sova på allt? Obekvämt kanske?

Jag fick göra så med min kisse för att hon skulle acceptera nya överkastet...... Det funkade faktiskt.

Lycka till, det finns inget mysigare än en skock katter i sängen!!! :love:

Kan berätta att mina kissar (som du såg på bilden) avskyr prasslande duntäcke. Så nya duntäcket blev förpassat till gästsängen och jag köpte mig ett i syntet istället. Hittade faktiskt ett jättemysigt täcke som är dubbelt, varmt och härligt och kattorna ääälskar att sjunka ner i det.

Ja jag säger då det - vad gör man väl inte för sina gosekissar ;)
men så blev hela kullen (vi behöll 3 av dem)
"tränade" ;) sängkattor sen de var små.
xsangkattor2.jpg

Som jag tidigare beklagat mig över har mina katter slutat sova hos mig i sängen om nätterna. Jag har nu upptäckt att mardrömmarna kommit tillbaka, och när jag kollade i min dagbok ser jag att de slutade i samma veva som jag fick första katten. Mao har jag varit fri från sömnproblem och mardrömmar i ett år!

Men nu börjar, som sagt, mardrömmarna komma tillbaka igen, ohc jag vaknar kallsvettig mitt i natten och vågar nästan inte somna om. :(

Nu ska duntäcket ut, och jag SKA ha tillbaka mina pälsbäbisar i sängen - om de vägrar så får jag väl lov att införskaffa ännu en liten ny kattunge och träna upp den till mardrömsbortjagare! :idea:

Min katt sover inte heller i min säng :( Fast han vill så gärna men det går inte för han är så busig och biter mig bara i fötterna, han kan inte låta bli :D Så han sover på en kudde utanför min dörr istället och är min personliga väckarklocka, har jag sovit för länge så krafsar han i dörren och ropar på mig :)

Det fungerade inte med luktbyte heller??

Tråkigt, men vad gör man inte för sina kissar. Jag drömmer oxå mer mardrömmar när min kisse inte ligger i sängen. Hon har lugnande effekt på mig tror jag.

GISSA VEM SOM HAFT SÄLLSKAP I SÄNGEN I NATT!?! :D :banana: :bump: :rofl: :bow:

Jag bytte tillbaka till det gamla täcket samtidigt som jag bytte påslakan igårkväll. Singoalla busade med täcket medan jag bytte, och sedan låg hon på sängen och riktigt gosade in sig i täcket. Hon sov hela natten tvärsöver mitt ena ben, och Spirit sov i fotändan ända till 2-3-tiden... :love:

Jag sov hela natten, utan minsta antydan till mardröm. Vaknade lycklig och utvilad!

Läkarna borde ordinera sängkatter till patienter med sömnbesvär! :idea:

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Otherside
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 918
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Importera från USA
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10