kattens vikt?

D

Djur92

Vad är normalt för en katt att väga vi har en hona på ca 3år som är mamma till våra andra katter hon väger ca 3 1/2- 4kg
hennes ungar som nu är ca 1 år och 3 månader väger så här:
Mozart ca 5kg
Ludde ca 4kg
benjamin ca 51/2 kg
Gustav ca 6 1/2kg
Väger dom som dom ska?:bump:

Sv: kattens vikt?

Helt omöjligt att säga rent generellt. Det beror på kroppstyp och storlek i övrigt. För en katt kan 8 kg vara idealvikt och för en annan kan den vara 3 kg.

Är det möjligtvis en Main Coon blandning? Har en Main Coon/Skogis hane hemma som väger 5 kg nu.. Han är 1 år och veterinären tyckte han var normal.. Kommer gå upp lite till då han bygger muskler..

Men svårt att säga det där.. Man brukar se om de är för tunna eller för tjocka! Om inte annat föreslår jag att du rådfrågar en veterinär..

nej de e bondkatter eller mamman kan ha någon annan ras i sig de ser nästan ut som hon har lite siames i sig men vi vet inte.;)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
791
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 936
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar