Katten no 1

I

Isis

Ska köpa klösträd till min lilla rex kille som kommer hem i sommar. :)

Upptäckte att det finns en dyrare variant (no 1) som enligt säljaren ska vara så mycket hållbarare än de andra. Klösdelarna ska vara gjorda av sisal och cocosmatta istället för bara sisalrep och det ska tydligen vara bättre. Dessutom ska man kunna byta ut delarna när de blir slitna.

Undrar om det är någon som har erfarenhet av kattens no 1 klösträd och andra märken? Är kattens no 1 så mycket bättre?

Sv: Katten no 1

Låter ju som nått för min kisse, Hon har haft sönder 3 klösmöbler på 1 år. Vill gärna veta jag också :)

Jag fick veta att kissens uppfödare har kattens no 1 och hon säger att de har mycket bättre kvalitet än billigare klösträd.

Fast det är inte bara No1 som har utbytbara delar. Även Gibbon har det på sina.
Jag köper iofs inte svenska träd längre pga priserna, men har haft Gibbon som höll bra. Gillar inte no1's utbud, men det är jag det :D

Senast ändrad:

Aha, men va onödigt att byta hela pinnen, det är ju billigare (och miljövänligare) att bara byta repet..

Jag har Kattens No1 och är jättenöjd med det. Har haft mitt i 1½ år nu och det ser ut som nytt fortfarande. Helt klart värt pengarna.

Aha, men va onödigt att byta hela pinnen, det är ju billigare (och miljövänligare) att bara byta repet..

Kan vara lite svårt att fästa repet igen bara, dom pinnarna jag haft på ett av träden är i plast. Och är det billigare? Vad kostar rep till 70 cm pinne?

Kan vara lite svårt att fästa repet igen bara, dom pinnarna jag haft på ett av träden är i plast. Och är det billigare? Vad kostar rep till 70 cm pinne?
Ja är det i plast är det ju lite klurigare, bara lim fäster ju inte så bra. Mina pinnar är i trä så jag slår en spik i början och sen limmar jag ner.
Vet inte riktigt vad rep kostar men när jag bytte hela mitt ena träd för ett par år sen gick repen på 170 kr till 2m träd....

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 066
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 771
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 408
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?