Katten är borta!

pajaztar

Trådstartare
Mina föräldrars femmånaders huskatt sprang bort igår kväll och har inte kommit hem. Han har aldrig varit utanför tomten förut. Tror ni att han har gått vilse? Blivit påkörd? Har gått en sväng men ser inga spår. Han har halsband med telefonnummer på så om någon har hittat honom borde de ju ringa. Om han har sprungit iväg, kan han hitta hem igen? Mina föräldrar bor i ett relativt otrafikerat villaområde.

Sv: Katten är borta!

Min katt 'försvann' när hon var runt 5 månader, hon lämnade heller aldrig trädgården. Det visade sig att hon blivit instängd i ett garage. Hon lyckades bli det en gång till inte så långt efter det, då sprang hon runt på en nylackad bil...

Okastrerade ungkatter (särskilt hanar) brukar ju vara benägna att ge sig av på friarstråt på jakt efter tjejer. Kan ju vara därför han sprungit iväg, och så vitt jag vet brukar de komma tillbaka efter ett tag.

En annan sak jag råkat ut för var min förra katt som irrade bort sig i en snöstorm, landskapet såg helt förändrat ut och det troliga var att han hade gått vilse. Historien fick emellertid ett mycket lyckligt slut, då han blev omhändertagen av ett par i grannskapet som sedan ringde till oss och talade om att katten fanns där.

Hälsningar E.

Min hankatt drog i väg kvällen innan han skulle kastreras typiskt nog, var borta i 4 ½ vecka innan dom ringde från grannbyn 6 km bort och frågade om vi saknade en helsvart okastrerad hankatt. Jag tog bilen och åkte dit, pratade lite med dom som ringt som berättade att han varit där i tre veckor ungefär och att han hade varit utsvulten när han kom. Dom har typ 20 katter själv så jag blev förvånad att dom såg att en inte var deras...Dom hade gett honom mat och kelat med honom så det hade inte gått någon nöd på honom. Dom var lite orolig att han skulle ha stuckit för dom hade inte sett honom sen på morgonen och nu var det mörkt. Jag ropade Bagheera! Ingen katt. Baggis! ropade jag...Vi väntade typ 20 minuter sen testade jag att ropa med mitt smeknamn på honom: Bäbis! Tog kanske två minuter så kommer det en katt och hoppar upp i famnen på mig, slickar mig på kinderna och spinner för fullt! När vi kom hem så mötte hans brorsa oss idörren och gissa om dom blev glada! Dom sov tillsammans i flera veckor efteråt. Nu är han kastrerad sen ett drygt år tillbaka och kommer förhoppningsvis inte att rymma igen.

Katten är återfunnen! Han hade varit på en altan ca 100 meter längre upp på gatan i två dygn. Känns som att han är lite korkad, så långt är det ju inte hem. Haha. Skönt att han är hemma igen i alla fall, de hade hittat telefonnumret i halsbandet så de ringde! :) Han var ganska hungrig men nu är han vääääldigt nöjd...

Katter hittar hem. Problemet är väl om han blivit instängd någonstans... Kolla med grannar om dom har lust att öppna garage och källare etc. för att kolla.

Vad skönt att han blev hittad!
Fast lite "lustigt" att han inte hittade hem på egen hand.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 223
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama