Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oklart om min har nÄgon ryggrad, om hon har det Àr den nog trasigAlltsÄ, mÄste bara frÄga, efter att ha sett alla fantastiska kattbilder i diverse olika stÀllningar,
Har katter nÄgon ryggrad?
Hur klarar de rent anatomiskt av att ligga i helkonstiga stÀllningar?
(SnĂ€lla, ta frĂ„gan med en nypa saltâŠ)
Jag tvivlar inte pÄ att jag kan Àlska en annan individ. Millie var unik och högt Àlskad. Vi gjorde precis allt vi kunde för henne och jag kommer inte varken att jÀmföra eller ha dÄligt samvete om jag skulle ta steget med en ny. Men det vi gick igenom var ett trauma. Det var sjÀlvklart att kÀmpa sÄ lÀnge det var försvarsbart men jag Àr livrÀdd för att ha ansvar för ett djur igen.Det tog mig hela nio Är mellan att min gamla katt fick vandra vidare och att jag skaffade min nuvarande. Nu var det inte bara sorgen utan ocksÄ en hel del andra omstÀndigheter som gjorde att det blev sÄ, men hade jag vetat dÄ vad jag vet nu sÄ hade jag inte vÀntat sÄ lÀnge.
Jag satt liksom kvar i en del av den dÀr sörjandeprocessen, med ett stort svart hÄl i hjÀrtat, tills det flyttade in nÄgon som pÄminde mig om att jag har plats för fler. Klart att det inte blir nÄgon ersÀttare för den man har förlorat, men jag tror att det kan hjÀlpa en att lÀka. Det kÀndes jÀttekonstigt i början med nya katten men nu Àr det som att han alltid har funnits hÀr. Det hade jag aldrig vÄgat tro i början dÄ jag faktiskt hade ren panik över vad fan jag hade gjort.
SÄ det kan gÄ hur bra som helst, fast det Àr jÀttelÀskigt att vÄga försöka. Jag hoppas att du vÄgar ta klivet och skaffa katt igen nÄgon gÄng.
Jag tvivlar inte pÄ att jag kan Àlska en annan individ. Millie var unik och högt Àlskad. Vi gjorde precis allt vi kunde för henne och jag kommer inte varken att jÀmföra eller ha dÄligt samvete om jag skulle ta steget med en ny. Men det vi gick igenom var ett trauma. Det var sjÀlvklart att kÀmpa sÄ lÀnge det var försvarsbart men jag Àr livrÀdd för att ha ansvar för ett djur igen.
Jag menar inte att du har sagt det.Det har jag inte heller sagt. Jag tÀnkte att det kanske kunde hjÀlpa att fÄ ett perspektiv frÄn nÄgon annan som ocksÄ blivit vÀldigt illa pÄverkad av att mista sin katt. Han var min livlina genom Äratal av traumatiserande upplevelser och utan honom hade jag troligen inte suttit hÀr och skrivit det hÀr. SÄ tro inte att jag pÄ nÄgot vis försöker förminska din upplevelse.
Det hÀr sÀger jag i all vÀlmening - det kanske vore lÀmpligt att söka vÄrd för din sorg? SÄ att du kan fÄ bukt med alla jobbiga kÀnslor, om inget annat. Det Àr sÄ tydligt i det du skriver att det fortfarande Àr ett öppet sÄr, och jag tycker att det Àr synd att bara leva med det om det finns hjÀlp att tillgÄ.
Haha, ryggrad har de ju, men katter Àr ju smÄtt fantastiska anatomiskt, eftersom de har sÄ mycket specialanpassade förmÄgor. En av dem Àr i alla fall att de kan, för att nÄ nÀr de hoppar lÄngt, förlÀnga (strÀcka ut) ryggraden upp till 10cm. Det Àr ganska mycket pÄ en liten katt och hjÀlper sÀkert till om man vill sova som ett S.AlltsÄ, mÄste bara frÄga, efter att ha sett alla fantastiska kattbilder i diverse olika stÀllningar,
Har katter nÄgon ryggrad?
Hur klarar de rent anatomiskt av att ligga i helkonstiga stÀllningar?
(SnĂ€lla, ta frĂ„gan med en nypa saltâŠ)
Ja, men hÀr har vi ju svaret pÄ frÄgan alla kattÀgare nÄgon gÄng stÀllt sig,Haha, ryggrad har de ju, men katter Àr ju smÄtt fantastiska anatomiskt, eftersom de har sÄ mycket specialanpassade förmÄgor. En av dem Àr i alla fall att de kan, för att nÄ nÀr de hoppar lÄngt, förlÀnga (strÀcka ut) ryggraden upp till 10cm. Det Àr ganska mycket pÄ en liten katt och hjÀlper sÀkert till om man vill sova som ett S.
Fast ibland Undrar man ju om de överhuvudtaget har ett skelett och om de har det, Àr det möjligtvis gjort av gummi?
Skönt att vi löste det!Ja, men hÀr har vi ju svaret pÄ frÄgan alla kattÀgare nÄgon gÄng stÀllt sig,
Katters skelettet Àr gjord i gummi
AlltsÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄh sÄ söt
Jag Àr hopplöst förÀlskad.AlltsÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄh sÄ söt