Kattbilder #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
0A7FA27B-B1AE-4FE5-A150-DE43AF1CC916.webp

Saknar att ha katt. Försöker övertala mig att fördelarna är fler än rädslan men så fort jag kommer nära ett beslut för så tjuter varningssignaler i huvudet.
Hittills har jag lyssnat på dom. Två år har gått och jag är lika delar jättesugen och jätterädd men så länge jag är rädd kommer det ett fruktansvärt ångestpåslag som gör att det känns omöjligt.
Det är en sorg.
Ibland tittar jag in och läser om era katter.

Saknar att ha katt. Försöker övertala mig att fördelarna är fler än rädslan men så fort jag kommer nära ett beslut för så tjuter varningssignaler i huvudet.
Hittills har jag lyssnat på dom. Två år har gått och jag är lika delar jättesugen och jätterädd men så länge jag är rädd kommer det ett fruktansvärt ångestpåslag som gör att det känns omöjligt.
Det är en sorg.
Ibland tittar jag in och läser om era katter.

Det tog mig hela nio år mellan att min gamla katt fick vandra vidare och att jag skaffade min nuvarande. Nu var det inte bara sorgen utan också en hel del andra omständigheter som gjorde att det blev så, men hade jag vetat då vad jag vet nu så hade jag inte väntat så länge.

Jag satt liksom kvar i en del av den där sörjandeprocessen, med ett stort svart hål i hjärtat, tills det flyttade in någon som påminde mig om att jag har plats för fler. Klart att det inte blir någon ersättare för den man har förlorat, men jag tror att det kan hjälpa en att läka. Det kändes jättekonstigt i början med nya katten men nu är det som att han alltid har funnits här. Det hade jag aldrig vågat tro i början då jag faktiskt hade ren panik över vad fan jag hade gjort.

Så det kan gå hur bra som helst, fast det är jätteläskigt att våga försöka. Jag hoppas att du vågar ta klivet och skaffa katt igen någon gång. :heart

Kantarell tycker om att vara på balkongen, Prada tycker den är okej och Paisley hatar det 😂
Var ute med tjejerna på innergården igår, lugnt och avskilt med stor gräsmatta. Prada kör trestegsmetoden, skrika, dra mot dörren och tillslut gå till oss och fjäska, snälla kan vi gå in nu!
Paisley låg platt på marken, stel av skräck 😅
Det var ganska väntat, hon är en riktig fegis, brukar sitta i fönstret och jama, det verkar så spännande där ute! Verkligheten var inte riktigt som hon tänkt sig 😂
IMG_20220320_153247.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 705
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Sassy
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat