Katt som gråter på ena ögat..

Lyrisk

Trådstartare
Har sedan ca en vecka tillbaka märkt att min katt "gråter" på ena ögat, det blir som en stor tårdroppe med klar vätska som sedan rinner ner lite in mot nosen.

Han ser inte irriterad ut på vitan (det ser likadant ut på båda ögonen, så det är bara det jag har att jämföra med), och det är inte kläggigt på något vis, och kommer bara ibland, men i och med att det bara är på ena ögat borde det ju nästan vara något?
Han är en kastrerad hankatt på snart 8 år, vi har inte bytt något foder eller liknande på väldigt länge, och jag kan inte komma på något särskilt som påverkar ena ögat?

Har en tid bokad hos veterinären, dock först på fredag, men eftersom han inte är allmänpåverkad kändes det inte mer akut än så.

Är det någon som känner igen detta?
 
Sv: Katt som gråter på ena ögat..

Det KAN vara så att han kan ha inflammation i en tand. Då kan dom bli skräpiga eller tåriga i ena ögat.
 
Sv: Katt som gråter på ena ögat..

Tack för din input!

Vi var hos veterinären i fredags och gjorde diverse tester på hans öga, han fick sin tårkanal spolad och en salva (fucithalmic) som ska "smörjas" på ögat morgon och kväll i en vecka.
Konstaterades bara medfött trånga tårkanaler, och antagligen en lättare infektion av okänt slag.

Han blev tydligt bättre redan dagen efter, men nu har ögat börjat rinna igen, så vi får se efter sju dagar gått om vi får åka tillbaka igen. Då ska jag föreslå en titt i munnen om hon inte ser något annat! :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 852
Senast: EmmaBovary
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 170
Senast: Mumfie
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 146
Senast: Lisa2014
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 068
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp