Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, vet att det egentligen är alla rätt minus ansiktsdragen.Innekatt. Ska trivas som ensamkatt. Hyfsat lugn, men hemskt gärna pratig och social
Mäh. Britt såklart!
Skarpa ansiktsdrag, korthårig päls (och absolut inte orange)
Eh. Ah. Korthårig stämmer.
Hankatt, kastrerad såklart
Just kön och kastration är inte rasrelaterat vad jag vet...
Visa bifogad fil 16560
Beklagar sorgen
Skulle en korat kunna passa? De är social krävande, vill ha närhet och hjärngympa, men vuxna hanar är sällan härjiga eller stökiga på det sättet. Det är en Sveriges mest ovanliga raser men tyvärr vet jag en eller två hanar (6-7 år) som eventuellt måste omplaceras framöver för att de inte funkar ihop med sin kattflock. En avelshane (som ju därmed är regelbundet hjärtscannad och besiktigad på alla håll och kanter) och en annan som jag fött upp och som kommit på kant med sin kattkompis när deras matte blev sjuk och barnen inte alls förstod sig på katter.
Korater har snudd på löjligt lätt att knyta an till människor, men kan vara ganska tuffa mot andra katter om de inte blir bundisar. Ovanstående skulle säkert kunna bli goda vänner med en annan hankastrat, men bör inte bo med fertila honor.
Jag måste erkänna att jag inte varit medveten om rasens existens tills jag läste inlägg av dig här på buke för några år sedan. De är helt fantastiskt vackra! Jag funderar dock på om 6-7 år är lite väl gammalt, det får väl ses i relation med att det är ganska färskt att ha fått ta bort sin gamla vän, annars tycker jag överlag bättre om äldre individer. Sen är ju frågan om de tycker om trivs med att vara ensamkatter, även om de kommit på kant med sin flock/kompis, och om jag egentligen inser vad en socialt krävande katt innebär... ja, och sedan så märker jag ju själv att jag inte är riktigt redo än.Beklagar sorgen
Skulle en korat kunna passa? De är social krävande, vill ha närhet och hjärngympa, men vuxna hanar är sällan härjiga eller stökiga på det sättet. Det är en Sveriges mest ovanliga raser men tyvärr vet jag en eller två hanar (6-7 år) som eventuellt måste omplaceras framöver för att de inte funkar ihop med sin kattflock. En avelshane (som ju därmed är regelbundet hjärtscannad och besiktigad på alla håll och kanter) och en annan som jag fött upp och som kommit på kant med sin kattkompis när deras matte blev sjuk och barnen inte alls förstod sig på katter.
Korater har snudd på löjligt lätt att knyta an till människor, men kan vara ganska tuffa mot andra katter om de inte blir bundisar. Ovanstående skulle säkert kunna bli goda vänner med en annan hankastrat, men bör inte bo med fertila honor.
Lite osäker på om det är meningen att bilden ska fungera som säljande för rasen, eller bara put the fear of god i mig? Det ena utesluter inte nödvändigtvis det andra, förvisso.