Kastrera tik

Sv: Kastrera tik

Vet ej, men de blir gärna feta och slöa har jag hört. Har nästan bara haft hanhundar, okastrerade.

Slö kan jag inte riktigt hålla med om. Min tik har i sådana fall missuppfattat detta helt för hon är lika pigg och allert som vanligt ;):bump:

Matglad däremot....:eek:...... där får man hålla lite koll, men med tanke på hur hon springer så borde det inte bli nått större problem.

Kan dock inte svara på om dom blir mindre aggressiva mot andra hundar....... Skulle inte tro det, men :confused:
Min tik är inte aggressiv från början så jag har inget att jämföra med på den punkten som tur är..........

Jag läste någon tråd här om kastrering av tikar och då skrev vissa att dom blir mer valpiga... hmm... fast det är kanske olika från hund till hund. Hade gärna velat veta eftersom att jag funderar på att kastrera min tjej så småningom...

ursäkta om jag kapade tråden lite nu:angel:

Var inne en kund med en tik nu i veckan. Den hade börjat bli så "bossig" mot andra hundar. Min kollega tyckte att han skulle kastrera henne. Dels för att ta bort löpet som kan ge lite humörsvängningar och för att när en tik löper blir den "ett snäpp äldre" för varje gång den löper. Då ser tiken sig oftast mer och mer vuxen och vill "säga till" fler hundar.

Det var iaf det jag lyckades snappa upp.

Det låter intressant. Donnan är helt ointresserad av andra hundar utom i samband med löp.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
603
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning... 2
Svar
22
· Visningar
2 009
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 267
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III