Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har nyligen kastrerat Otis och hoppas på att få en fin effekt av det
Det är inte av några egentliga hälsoskäl, mer än att han stirrar upp sig en hel del vid löp. Han ylar inte eller matvägrar eller så, men han blir stressad och flåsig och går och skallrar tänder efter att ha luktat på kiss.
Han är dessutom lättstressad överlag och har en (enligt min egen teori i alla fall) hög testosteronproduktion. Han är stöddig överlag och bygger/behåller muskler extremt lätt.
Han har väldigt bra päls nu, så jag hoppas inte att den kommer bli allt för trist av kastreringen.
Familjens första hund blev kastrerad som valp (för att senare visa att han skulle behövt kastrering vilket fall som helst.)
De hade beslutat att kastrera honom och när han genomgick sin operation så visade det sig att hans ena pungkula hade hamnat någon annanstans, typ i magen(?) och då sa veterinären att han hade behövt kastreras senare i livet i vilket fall som helst.Väldigt nyfiken och undrande över denna mening ?
Aha, den låg kvar i bukhålan med andra ord. brukar oftast inte vara någon fara, men det finns väl dom som kan få problem av detDe hade beslutat att kastrera honom och när han genomgick sin operation så visade det sig att hans ena pungkula hade hamnat någon annanstans, typ i magen(?) och då sa veterinären att han hade behövt kastreras senare i livet i vilket fall som helst.
Jag var tio år gammal så mitt minne kanske inte är fullständigt korrekt. Hoppas det förklarade min mening bättre
Åh okej, tack för förklaringen. Yes.Aha, den låg kvar i bukhålan med andra ord. brukar oftast inte vara någon fara, men det finns väl dom som kan få problem av det
Förr trodde man det gav förhöjd risk för testikelcancer.Aha, den låg kvar i bukhålan med andra ord. brukar oftast inte vara någon fara, men det finns väl dom som kan få problem av det