Kastar med huvudet vad ska ja göra

J

Jesca

En jättetrevlig häst jag rider då och då kastar upp huvudet när hon ska gå i form , när hon var mindre hade hon hjälptyglar tror ja lr nått:S för att itne kasta med huvudet. Vad kan man göra för att hon ska sluta vet ni någt bra sätt utan amssa hjälptyflar och andra bett?

Sv: Kastar med huvudet vad ska ja göra

Är hästen kollad i munnen så att inte ev vargtänder sitter och stör hästen. Om man tidigare använt hjälptyglar tycker jag inte alls det är konstigt att hästen nu slår med huvudet. Kontrollera också utrustningen framförallt sadeln så att den sitter som den ska. Vill inte råda dig något innan tänder och sadel är kollat...

Sv: Kastar med huvudet vad ska ja göra

stadig och lugn hand brukar hjälpa mot sånt.
ja förutsätter att hästen är hel..

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 708
Senast: Freazer
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 414
Senast: Sesca
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 978
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 057
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama