Kär i exets bror..

Skalar man bort lite ifs and buts om ev framtida "problem", så vari ligger problemet egentligen?

Han vill, hon vill så varför inte se vad det leder till?

Visst, exet lär väl kanske bli purken kanske, men who cares egentligen, han är ett ex liksom så varför ska hänsyn tas till honom?
 
@Mixoman @Petruska

Jag förstår inte vitsen med era syrliga kommentarer?
TS befinner sig i en, för henne, väldigt jobbig och svår sits som hon vill ha råd kring. Man behöver inte göra det värre än det redan är.
TS är vuxen och har själv, genom ett flertal beslut, satt sig i sin situation. Inte någon situation som är på liv och död direkt. Så vad är det som blir värre tycker du? Och vilket ansvar har TS själv?
 
Tänk om han är min stora kärlek, min livskamrat, pappan till mina framtida barn? Ska jag inte kämpa för det? Men tänk om det inte funkar så har jag kanske istället förstört en hel familj? Förstört deras broderrelation..? GAAAH HJÄLP MIG!

Tror du på Den Ende Rätte? Tror du att det finns någon ödesbestämd, perfekt partner, att folk föds för varandra?

Eller tror du att förhållanden är mer än bara personkemi, även omständigheter och timing spelar in?

Som jag ser det så om du tror det finns En Perfekt Man för dig, ja då bör du nog undersöka varje potentiell relation för att se om du nu lyckats hitta honom. Och annars kanske du borde ta ett steg tillbaka och fundera på varför allt i den här situationen tydligen är JÄTTESTORT, med förlorad framtida far till dina barn ställd emot sönderslitna familjerelationer.

Det låter som en dagsåpa, och det är nog rätt sällan i verkligheten det faktiskt ser ut så - om man inte gör det till just en dagsåpa själv...
 
TS är vuxen och har själv, genom ett flertal beslut, satt sig i sin situation. Inte någon situation som är på liv och död direkt. Så vad är det som blir värre tycker du? Och vilket ansvar har TS själv?


Jag utgår ifrån att du också är vuxen även om attityden är diskutabel...

Självklart har TS ansvar men det är ingen anledning att ge såna svar, vilket också är det enda jag ifrågasatte.

Har man en person som befinner sig i något jobbigt blir det knappast bättre av människor som ska trycka till lite extra. Det menar jag.
 
TS är vuxen och har själv, genom ett flertal beslut, satt sig i sin situation. Inte någon situation som är på liv och död direkt. Så vad är det som blir värre tycker du? Och vilket ansvar har TS själv?

Spydiga kommentarer och hån är så onödigt! Situationen blir varken sämre eller bättre för TS av det, men vad vinner ni på att vara syrliga? Känns det bättre för er om ni kan sparka på en som redan ligger?
Har ni alltid blykoll på allt som händer i era liv? Har ni alltid blykoll på tankar och känslor? Bara en stilla undran...
 
Har man en person som befinner sig i något jobbigt blir det knappast bättre av människor som ska trycka till lite extra. Det menar jag.

Och jag tror att Ts har allt att vinna på att sätta saken i ett mer rimligt perspektiv.

Bästa sättet att slippa att saker soppar till sig är ju genom att undvika att soppa till dem.
Det låter som en dagsåpa, och det är nog rätt sällan i verkligheten det faktiskt ser ut så - om man inte gör det till just en dagsåpa själv...

Lite åt det hållet, ja.
 
Och jag tror att Ts har allt att vinna på att sätta saken i ett mer rimligt perspektiv.

Bästa sättet att slippa att saker soppar till sig är ju genom att undvika att soppa till dem.

Och man får perspektiv genom dumma kommentarer?

Nå jag tillhör den skaran som upplevt att det här med känslor inte är så bara och inte lätta att undvika hur gärna man än vill ibland.
 
Det förbjudna har hänt.

Nu har jag blivit upp över öronen förälskad i denna lillebror.

Tänk om han är min stora kärlek, min livskamrat, pappan till mina framtida barn? Ska jag inte kämpa för det? Men tänk om det inte funkar så har jag kanske istället förstört en hel familj? Förstört deras broderrelation..? GAAAH HJÄLP MIG!

Kommer jag ångra mig resten av livet om jag inte försöker? Kommer jag sitta om 40 år och undra hur livet hade blivit om jag hade gått all in? Är det bättre att ångra det man inte gör än att ångra att man försökte?

Oj, här var det verkligen dramatiskt! Bästa sättet att haussa upp saker är att onämna det som just ovan. Liv och död, kärlek, smärta, hjärta.

Sorg, svek och elände.

Eller bara ömsesidig attraktion, en smula boostad av den förbjudna detaljen? Nu förstår jag inte varför det skulle vara så tabu. Lite jobbigt och osmidigt, men moraliskt fel? Nä, det tycker jag inte.

Sätt saker i sitt rätta perspektiv och se om de fortfarande känns lika spännande. Mindre drama-queen och mer vardag.
 
Men alltså. Okej. TS hade ett dåligt förhållande med Kille 1, blev förälskad i Kille 2 och var otrogen med honom. Gjorde slut med Kille 1 och undrar nu om hon ska satsa på Kille 2. Problemet är att Kille 1 och Kille 2 råkar vara bröder.

Så.

Nu kan ni diskutera detta, som är vad det hela faktiskt gäller, istället för att sitta i inlägg efter inlägg och bara håna hur TS formulerar sig.
 
Men alltså. Okej. TS hade ett dåligt förhållande med Kille 1, blev förälskad i Kille 2 och var otrogen med honom. Gjorde slut med Kille 1 och undrar nu om hon ska satsa på Kille 2. Problemet är att Kille 1 och Kille 2 råkar vara bröder.

Så.

Nu kan ni diskutera detta, som är vad det hela faktiskt gäller, istället för att sitta i inlägg efter inlägg och bara håna hur TS formulerar sig.
Jag tycker det är ett skralt diskussionsunderlag och mitt svar kan sammanfattas med "TS, skärp dig, ta ansvar". Slut på diskussionen. :)
 
Men alltså. Okej. TS hade ett dåligt förhållande med Kille 1, blev förälskad i Kille 2 och var otrogen med honom. Gjorde slut med Kille 1 och undrar nu om hon ska satsa på Kille 2. Problemet är att Kille 1 och Kille 2 råkar vara bröder.

Så.

Nu kan ni diskutera detta, som är vad det hela faktiskt gäller, istället för att sitta i inlägg efter inlägg och bara håna hur TS formulerar sig.
Det handlar inte om formuleringar. Det handlar om hur hon laddar något som inte alls behöver vara så laddat. Hennes ordval visar det. Hon vill tycka att det här är det konstigaste en människa råka ut för, hon vill göra det mer komplicerat än det är.

Edit/tillägg: TS är på inget vis unik med det där. De flesta trådar som börjar med HERRRREGUD jag får verkligen inte bli kär i den personen verkar innebära rena motsatsen - den som skriver vill inget hellre än att bli kär i just den personen och använder sin tråd för att boosta den "förbjudna" känslan.
 
Jag tycker det är ett skralt diskussionsunderlag och mitt svar kan sammanfattas med "TS, skärp dig, ta ansvar". Slut på diskussionen. :)

Varför alls kommentera trådar med skralt diskussionsunderlag? Är det inte lättast att hoppa över det då, kan jag tycka.
 
Jag tycker det är ett skralt diskussionsunderlag och mitt svar kan sammanfattas med "TS, skärp dig, ta ansvar". Slut på diskussionen. :)
Vilket konstruktivt svar. TS ber om hjälp. Det är ett sätt att ta ansvar.

Det handlar inte om formuleringar. Det handlar om hur hon laddar något som inte alls behöver vara så laddat. Hennes ordval visar det. Hon vill tycka att det här är det konstigaste en människa råka ut för, hon vill göra det mer komplicerat än det är.

Edit/tillägg: TS är på inget vis unik med det där. De flesta trådar som börjar med HERRRREGUD jag får verkligen inte bli kär i den personen verkar innebära rena motsatsen - den som skriver vill inget hellre än att bli kär i just den personen och använder sin tråd för att boosta den "förbjudna" känslan.
Men kan du inte sätta dig in i TS situation alls? För mig framstår hennes reaktion som helt naturlig. Alla människor kan inte vara lika iskallt kontrollerade och hyperrationella som du kanske är.

Din slutsats är alltså att TS vill satsa på lillebror och försöker övertyga sig själv att våga ta steget med hjälp av denna tråd? Visst, det är väl en helt rimlig teori. Presentera den gärna lite mer neutralt och låt det vara bra sen.

Finns inget som ökar på passionen mer än att den andre är förbjuden. IMHO. :D
Den här åsikten har uttryckts flera gånger i tråden, men jag måste säga att i mitt liv, så har mina känslor för andra personer faktiskt aldrig förändrats det minsta då de har gått från förbjudna till tillåtna.
 
"Gå bakom ryggen" vs. "Köra med öppna kort"

Jag tror att känslorna som triggas av att bli "bedragen/lurad/kränkt/orespekterad/sviken av lillebror" under veckor/månader är svårare att hantera än om lillebror (och du) är ärliga redan nu.

Jag tror det går åt skogen om ni väntar...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
15 979
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 823
Senast: Milosari
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp