Kär i exets bror..

Men kan du inte sätta dig in i TS situation alls? För mig framstår hennes reaktion som helt naturlig. Alla människor kan inte vara lika iskallt kontrollerade och hyperrationella som du kanske är. .

För dig, ja. Inte för mig. Man behöver inte vara hyperrationell för att tycka att hennes reaktion är överladdad.

Din slutsats är alltså att TS vill satsa på lillebror och försöker övertyga sig själv att våga ta steget med hjälp av denna tråd?.

Ja, ungefär så.

Den här åsikten har uttryckts flera gånger i tråden, men jag måste säga att i mitt liv, så har mina känslor för andra personer faktiskt aldrig förändrats det minsta då de har gått från förbjudna till tillåtna.

Så bra för dig. :) Jag har den motsatta upplevelsen - gånger flera.
 
Kör så det ryker tycker jag TS :) Men förklara situationen nu och inte sen för det kommer bara bli svårare ju längre det går. Vi lever bara en gång och då måste man prova på vinst och förlust :D
 
Wow.

Vet inte vart jag ska börja. Det känns rätt värdelöst att sitta och försöka förklara sig mot alla påhopp och egna slutsatser som har dragits här.

Så jag säger såhär. Jag startade denna tråd för att få tips och råd dels hur jag kan agera, hur lillebror kan agera och vad ni tycker om situationen helt enkelt. Sen är alla människor olika jag är en känslomänniska och för mig är det här en BIG DEAL, men för det behöver det inte vara lika för alla. Men det beror ju också på vad man har för människor runt sig, jag vet att min familj och mina vänner tillexempel skulle tycka att detta var mycket märkligt och högst olämpligt och därför kan jag inte låta bli att tycka att det känns moraliskt fel även om jag inte vill känna så.

Jag kan också förtydliga att det är mycket med lillebror som jag tycker om, inte bara attraktionen. Jag har ofta jämför de båda bröderna och önskat att mitt x var lite mer som sin bror. Ansvarstagande, händig, schyst, omtänksam, rolig och smart. Jag har alltid tyckt om att umgås med honom och känner honom väl som bror till mitt x.

Och för dig/de som trodde att jag skapade denna tråd för att höja känslan av det förbjudna så kan jag meddela att ni har helt fel. Jag skapade endast denna tråd för att få tips och råd för att detta som sagt är en big deal för mig och jag vet att det även kommer vara det för mina nära.
 
@sadgirl Men är det inte alldeles utmärkt med den här tråden då, så många som visar att det faktiskt inte ÄR en jätte big deal? :) Att det inte behöver vara ett problem, att ni inte behöver blanda in massa andra, att det inte behöver vara fel?
 
@sadgirl Men är det inte alldeles utmärkt med den här tråden då, så många som visar att det faktiskt inte ÄR en jätte big deal? :) Att det inte behöver vara ett problem, att ni inte behöver blanda in massa andra, att det inte behöver vara fel?

Absolut, jag tycker det är skitbra OM folk hade kunnat framföra sina åsikter under kontrollerade former utan påhopp och andra otrevligheter. Om man sakligt hade kunnat förklara ur ett annat perspektiv utan att det för den sakens skull behöver kännas otrevligt. DÅ hade det varit bra. Nu känns det bara som elakt hån att jag medvetet gör det till en big deal att jag är drama queen och allt vad som har sagts.
 
Gud så invaliderande! För TS ÄR det en big deal, vad är det som är så svårt att förstå med det?
Jag tror att alla är med på att det är en stor grej för TS. Vad vill du att folk ska göra, förstärka den känslan och därmed indirekt råda TS till att avstå något hon inte alls faktiskt behöver avstå?
Att ens omgivning anser något vara tabu och fel betyder inte på något vis att det är nåt form av facit för vad om är OK och inte i världen. Därför tänker jag att det snarast är positivt att andra på Buke kan visa att det TS känner inte är FEL, att om hennes omgivning har problem med detta så ligger det hos DEM.

Jag fattar inte vissa bukefalister, det är som att man förväntas bara sitta och vojna över hur svårt allt är jämt. Istället för att säga, som vissa gör i den här tråden, "det behöver inte vara så dramatiskt, det går att ordna".
 
Jag skulle prata med x:et, prata om det utan att gå in på detaljer eller otroheten. Sen känner jag väl personligen att om min partner hade varit otrogen med min syster hade jag velat slå ihjäl dem båda. Jag hade brutit kontakten, snackat skit om dem och blivit jävligt förstörd. Min systers och min relation skulle vara sumpat för all framtid. Men det är jag. En annan person hade kanske inte reagerat så starkt.

Så snacka med x:et, utan att göra det har du ju ingen aning. Får du reda på att han reagerar väldigt negativt, får ni väl avgöra om det är värt att de blir konstigt med släkt, föräldrar, kompisar osv. Eller så skiter han i vilket. Man vet aldrig.
 
Till TS: Ponera att jag skulle befinna mig i samma situation som dig. Då
hade det för mig varit lätt, trots att jag gärna vill säga att det förflutna just hör till det förflutna. Jag hade inte gått vidare, den relationen skulle alltid vara ansträngd med exet och övriga familjemedlemmar. Detta är jag övertygad om.

Annars, ärlighet varar längst. Dock tycker jag att det är exets lillebrors ansvar att prata med sin bror först.
 
Till TS: Om jag varit du hade jag väntat någon vecka/veckor och sett lite mer vart där här med lillebror verkligen ledde och att båda var på samma våglängd med allt och så. Sen berätta så fort det känns värt att göra det, d.v.s. när man vet att det är mer än bara en flirt eller tillfällig grej. Inte vänta för länge som någon sa eftersom det troligtvis gör det värre för storebror då.
Kan ju dock vara bra om storebror är över dig innan ni kläcker ur er något som sedan i värsta fall inte var mer än en flirt dig och lillebror emellan...
 
KL
Är det otrohet att man strular lite när man är på fyllan, som jag uppfattar det var det inte sex eller grovhångel? Jag uppfattar det som något TS gjorde som gav henne orsak/motivation att bryta upp från något hon uppfattat som ett osunt, knögligt förhållande.
Skall hon kravla sig tbx till sitt ex o erkänna sin "synd" o be om hans syndaförlåtelse o absolution?

Visserligen tycker jag att TS soppar till sina relationer, men hon kanske behöver landa innan hon kan gå vidare. Det är inte våran sak att döma.
 
Till TS: Om jag varit du hade jag väntat någon vecka/veckor och sett lite mer vart där här med lillebror verkligen ledde och att båda var på samma våglängd med allt och så. Sen berätta så fort det känns värt att göra det, d.v.s. när man vet att det är mer än bara en flirt eller tillfällig grej. Inte vänta för länge som någon sa eftersom det troligtvis gör det värre för storebror då.
Kan ju dock vara bra om storebror är över dig innan ni kläcker ur er något som sedan i värsta fall inte var mer än en flirt dig och lillebror emellan...

Men va?
Om storebror nu aldrig "kommer över" TS så kan de inte vara tillsammans?

Det är lillebror som får ta ansvar för hur han vill eller inte vill agera, det är ju hans bror som möjligen blir sårad.
 
Om det var jag skulle jag förmodligen ha backat på lillebror. Jag orkar verkligen inte med några familjedraman oavsett hur kär jag kände mig, utan skulle hoppas på att i framtiden hitta någon annan att vara lycklig med. Men som sagt, om det var jag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
15 979
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 823
Senast: Milosari
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp