Kär i en Hund!

Sv: Kär i en Hund!

Inte vad vi vet.
Vi skall ta reda på det.
Jag slipper helst löpen för min del.
Och riskerna för livmoderinflammation och juvertumörer.

Eftersom du har den inställningen och ni har hittat en individ som fungerar, så kör på! :laugh: Det är trots allt ni som ska bo och trivas med hunden och inte er tränare! Jag kan som sagt inte se ett vettigt argument mot hanar av retrieversort så länge dom är väluppfostrade och inte alltför otypiska i humöret :)

Jo kärleken måste ju vara viktigast, faktiskt.
Men resten av familjen måste vara med på samma tåg.
Min sambo skall ha hunden som hörselhjälpmedel då han hör dåligt p.g.a. tilltagande tinnitus.
Viktigast är att larma om det kommer någon, min sambo hör inte det.
Och hans hörsel kommer att bli sämre och sämre med åren.
Så hunden kommer att vara mycket med honom och hjälpa honom att höra.
Minste sonen skall ha en vän som gör honom sällskap efter skolan.

Det är en retriever-korsning mellan Flat och Golden.
Och det skulle ju vara en retriever för sambon vill kunna jaga sjöfågel med sin hund.

Ja men till det går det utmärkt med en hanhund ;) Min hane är jätteduktig på att säga till mig när det kommer någon eller om han hör något konstigt. Jag är ju också hörselskadad och hör oftast inte dörrklockan utan det är hunden som varnar att någon är på väg hit. Som vän går en hane precis lika bra. Utan min lille kille så hade mina dagar varit fruktansvärt ensamma. Han är med mig nästan jämt och sover mellan mig och min sambo på natten.
Jag brukar säga att det är min gammelman som har fostrat mina barn till djurälskare. Bättre vän än honom kunde inget barn ha. Så försiktig men ändå lekfull och så otroligt snäll och timid. Han omvände många hundhatare och många som var rädda för hundar. Han agerade ofta huvudkudde åt min dotter när hon var liten och smög sig gärna in i hennes säng och sov utsträckt bredvid henne på natten när hon hade börjat sova i egen säng när hon var tre-fyra år. Det var som om han visste att hon var minst och att hon behövde lite extra trygghet :love:
Jag hoppas att övriga familjen också faller för din nya kärlek :love:

Senast ändrad:

Jag tycker nog att hanarna är mycket lättare , inga löpperioder på 3 veckor med blod o pass, inga skendräktigheter...inga humörssvängningar...så landa i hanen och njut I_U ....fantastiskt att just du skulle förälska dig i en hund :love:

:bow::bow::bow: Så sant. Det är därför jag inte går ihop med tikar, jag har nog med humörsvängningar själv :p

Min sambo skall ha hunden som hörselhjälpmedel då han hör dåligt p.g.a. tilltagande tinnitus.
Viktigast är att larma om det kommer någon, min sambo hör inte det.
Och hans hörsel kommer att bli sämre och sämre med åren.
Så hunden kommer att vara mycket med honom och hjälpa honom att höra.

Tittar man på Service- och signalhundsförbundets sida så är det jämna puckar mellan tikar och hanar. En hane fungerar precis lika bra som en tik till det ni ska ha hunden till.

Grattis, och välkommen in i (den positiva delen av) hundvärlden!

Inte vet jag.
Det är inte min idé.
Men en instruktör och tränare av hundar har väl någon orsak till att tycka så kan jag tro.

folk har så mycket Idéer för sig och är inte hunden översexuell bör det inte vara något problem med en retriverhane. Är hunden normalt funtad så skulle jag undvika att Kastrera den.

Välkommen in i hundvärlden;)

Jag hade annars funderat på att introducera dig för min tibbe, han brukar vara en sån där hund som folk som "inte tycker om" hundar gillar:-)

Att bli kär måste ju vara viktigare tror jag.
Sambon är positiv, det blir ju en hund i alla fall och han behöver inte oroa sig för att jag skall misstycka.
Och jag är ju "litet" svår när det gäller hundar.

Den här vill jag faktiskt ha på riktigt.

Go girl, GO!
Efter denna upplevelse så kommer ingen annan hund att duga!

Grattis!

Och en långbent också.

Ålder, har jag missat i tråden?

Min har idag gått älgdrev igen och precis blivit utskrattad av alla jägare och förklarad helt inkompetent.:(

Missade HELT en liggande kviga på 10 meter.:angel:

Äsch, jag vill ju bara ha tikar men föll handlöst pladask för en underbar hane. Älskar den hunden och vi är ett perfekt team.

Så kör på.

Normala hundar behöver bara duschas 1 - 2 ggr om året. Har man ett hus med groventré så kan man ha en bädd där som de får ligga o torka i, oftast trillar skiten av när de torkar, beroende på pälsslag.

Grattis! Håller med övriga om att det är individen som är viktigast och att när det gäller retriever så är det i princip ingen skillnad alls mellan könen om de inte råkar vara extremt utställningsavlade.

Vi skall ändå ha duschen till hästarna så det känns skönt att få det färdigt.
Med en sjö att bada i när man än vill och diken att gräva i och en plöjd leråker att springa på så blir det nog rätt så mycket smuts.
Att då bara kunna spola av smutsiga tassar känns bra på något vis.
Så kan man gå direkt in till soffan i stället....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 286
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Hej bukes samlade hundexpertis! Vill börja med en bedjan: Det här är något som är skitjobbigt för mig och jag känner mig som en usel...
Svar
3
· Visningar
2 153
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 662
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka