Kär i en Hund!

Sv: Kär i en Hund!

Ja vi bor helt perfekt för att ha hund.
För att gå och jaga sjöfågel behöver man bara komma utanför dörren.

Sambon kommenterade med att "vi har ju hingst och det är ju inga problem".
Så det blir nog den hunden.

Att då bara kunna spola av smutsiga tassar känns bra på något vis.
Så kan man gå direkt in till soffan i stället....

Ja, du kanske får en hund som är lätt att hålla ren.

Och du kanske slipper gruskorn inne.

Lyllos isåfall, både en långben och inget grus.:)

Inte ens om jag byter sängkläder samma dag får jag sova grusfritt.:(

kl

Det här är vår ena hund:

moccasin.jpg

Han är med i stallet, rastas på åker tillsammans med ett gäng retrivrar, spårar lite i skog. Han luktar häst, disktrasa och pälsglans just nu.

Dottern badar honom typ var 6:e vecka hos en kompis med retriverkennel och hundbadrum. Han har regnoverall när det regnar. Han kammas varannan dag.

Det är inga problem att ha ett normalt hundliv även om man är pälsmonster. :D

Det är inga problem att ha ett normalt hundliv även om man är pälsmonster. :D

:eek:

Var har du saxen?

Och normalt hundliv med allsköns aktiviteter har min men hur gör du för att slippa smågrus i sängen?? med andra ord, kan man själv ha ett liv som förut vad gäller kunna sova i säng utan grus?

Ta bort hunden är icke att tänka på, han blir djupt olycklig om han får sova på golvet, har provat.

Han ska inte klippas, han ska bli int.champion nästa år. ;)

Enda inskränkningen för honom är att han inte får leka på ridbanan. Då drar han in ett ton med grus.

När han är jätteblöt på mage och fötter får han torka en timme på sin filt i köket och sen skakar vi av den lösa skiten innan han får gå in i soffan. Det brukar faktiskt räcka.

Och han sover i sängen. Annars blir jag djupt olycklig :D

När det är utställningssäsong kommer han att bli lite hårdare hållen. Det funkar inte att busa på åkern mellan bad och utställning. Men det är ju bara några dagar han inte får springa runt.

Ang retrivrar så dök och rensade två av min kompis goldisar min trädgårdsdamm i somras. Precis innan de skulle på ringträning. Men deras päls torkar ju direkt och sen var det bara att borsta av skiten. Som de såg ut! Alger och växter överallt. :rofl:

Dammsug sängen innan du lägger dig ;)

Som tur är tycker inte min pälshund om att sova i sängen och på dagarna har jag sovrummet stängt så ingen skiten hund kan hoppa upp och bädda och skitna ner. Här hjälper ingen timme i hallen :p ennhalv dag möjligtvis, så det brukar bli duschen eller spolslangen i stallet. Och värre blir det, han är bara 8 månader än, och hotar att bli ett riktigt pälsmonster. Men det är värt det ;)

Senast ändrad:

Dammsug sängen innan du lägger dig ;)

:rofl:

Nu är jag inte värdens kompis med dammsugaren. Men det skulle ändå inte hjälpa något särskilt, vovve ligger i kanelbulleställning vid min fotända, då med sina gruskorn.
Han är alltså aldrig i resten av sängen.

Men när jag då lägger mig så är jag tyngre och jag bildar en avlång grop, efter min kropp, dit vovvens gruskorn rullar från hans mindre kanelbullegrop.

Jag borstar bort, ner på golvet:angel:, men gruskorn släpps i en jämn ström natten igenom så det kommer ändå nya.

Han agerade ofta huvudkudde åt min dotter när hon var liten och smög sig gärna in i hennes säng och sov utsträckt bredvid henne på natten när hon hade börjat sova i egen säng när hon var tre-fyra år. Det var som om han visste att hon var minst och att hon behövde lite extra trygghet:love:
Vilken hund! :love:

*kl*

Nemen I_U vad harligt, och det var da pa tiden att du fick en hundkarlek ;) Valkommen in i trasket ! Forlat mig att jag flinar lite, men jag tror du kommer uppskatta vovsen nagot enormt nar ni bada landar i ert nya liv...

Jag instämmer i grattiskören !

Vad roligt att just du blev kär i en hund, jag är också inbiten kattmänniska och har sedan 4 år en underbar liten livskamrat iom min lilla Dagmar (en australiensisk terrier, rasen tipsade Gnist om och hunden är sån att ....jag nästan måste titta i folks väska så de inte tar med henne hem för ALLA älskar henne - även såna som normalt inte gillar hundar).

Det är en underbar hund, inga juckproblem whatsoever:)
Och han föll nog för IU med för han skällde inte ens när hon kom ut ur rummet:)

Det är ju en del av det som gör att IU s man kan han honom. Han ska tala om när det kommer nån osv.
Vi kom ju mitt i natten så hunden visste inte att IU var där.
Men han bara oohh en kelkompis:)

Trodde aldrig att du någonsin skulle skaffa hund. Tänk dessutom att han får vara i soffan. Helt otroligt :D. Har fortfarande svårt att fatta det.

För er som inte vet historien så var det för ca 5 år sedan som det i en tråd tydligt framkom att Inte_Ung INTE tyckte om hundar. De var smutsiga, ohygieniska och allmänt obehagliga.

Men på den tiden så skulle jag INTE heller ha några barn. Nu har jag tre huliganer.

Så ibland kan tydligen grisar flyga och det verkar som om Helvetet fryser till is då och då :D

Så om både jag och Inte_Ung kan så totalt omvärdera våra åsikter så kanske det finns hopp för mänskligheten ändå. :rofl:

För att vara lite seriös:
Tror precis som dom andra, nämligen att individen är viktigare än könet. Speciellt om tanken är att den skall fungera som en servicehund.

Mvh

Tora

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 286
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Hej bukes samlade hundexpertis! Vill börja med en bedjan: Det här är något som är skitjobbigt för mig och jag känner mig som en usel...
Svar
3
· Visningar
2 153
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 662
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka