Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Idag skulle mitt hjärta ha fyllt 15 år ❤️ saknar honom varje dag. Ett tomrum.
074.webp

Jag är oerhört tacksam över att jag var nykter hans sista tid i livet och tog vara på den tiden vi hade kvar. Grämer mig dock fortfarande över hur mycket jag drack när jag hade honom... han for ju aldrig illa på så sätt, men han måste ju ha märkt hur personlighetsförändrad matte blev emellanåt :(

Träffade en gammal kollega idag på gymmet, städade på hans jobb i 5 år, vi har inte setts sen jag fick sluta där.

Han tyckte vi skulle dra ihop en fest (på våran tid festade vi en hel del) och då kändes det så starkt och skönt att säga att nej tack, jag dricker inte längre, jag är nykter alkoholist 🙏💫
(Ja man kan ju fortfarande festa nykter såklart, men jag är inte där än.)

Fick en liten aha-upplevelse i att hur många av mina tidigare umgängen är förknippade med fest och alkohol, att det är så folk ser mig.
Inte "vi borde ta en kaffe/te nån gång" utan "vi borde dra ihop en fest".

Lite allmänt svammel, nu måste jag sova!

Senast ändrad:
Idag skulle mitt hjärta ha fyllt 15 år ❤️ saknar honom varje dag. Ett tomrum.
Visa bifogad fil 107858
Jag är oerhört tacksam över att jag var nykter hans sista tid i livet och tog vara på den tiden vi hade kvar. Grämer mig dock fortfarande över hur mycket jag drack när jag hade honom... han for ju aldrig illa på så sätt, men han måste ju ha märkt hur personlighetsförändrad matte blev emellanåt :(
❤️

Träffade en gammal kollega idag på gymmet, städade på hans jobb i 5 år, vi har inte setts sen jag fick sluta där.

Han tyckte vi skulle dra ihop en fest (på våran tid festade vi en hel del) och då kändes det så starkt och skönt att säga att nej tack, jag dricker inte längre, jag är nykter alkoholist 🙏💫
(Ja man kan ju fortfarande festa nykter såklart, men jag är inte där än.)

Fick en liten aha-upplevelse i att hur många av mina tidigare umgängen är förknippade med fest och alkohol, att det är så folk ser mig.
Inte "vi borde ta en kaffe/te nån gång" utan "vi borde dra ihop en fest".

Lite allmänt svammel, nu måste jag sova!
Verkligen starkt och bra gjort att kunna säga der! Ge dig själv en klapp på axeln tycker jag :)

Igår var jag på middag med mitt extrajobb, trodde det bara skulle vara vi 3, men dom hade med sina sambos också.

Jättegod mat och jättetrevliga personer, men jag funkar inte i såna här sociala sammanhang, redan innan middagen satt jag och tänkte att jag vill hem, är så himla socialt akward :(

Har lätt ångest efter kvällen och kommer inte utsätta mig för det igen 🙃

Igår var jag på middag med mitt extrajobb, trodde det bara skulle vara vi 3, men dom hade med sina sambos också.

Jättegod mat och jättetrevliga personer, men jag funkar inte i såna här sociala sammanhang, redan innan middagen satt jag och tänkte att jag vill hem, är så himla socialt akward :(

Jag är också singel och tycker precis som du att det där är jobbigt. De borde verkligen stämt av med dig så du visste att deras respektive skulle vara med. Det är respektlöst att förutsätta att det är vad alla vill. Du är ju (precis som jag) i en annan situation och det blir väldigt uppenbart i sånna lägen.

Jag hade också tyckt att det var awkward. Dels hade jag känt mig mer ensam än jag i genomsnitt gör som singel, p.g.a. kontrasten. Dels blir ju hela sammanhanget "förstört" när man inte kan prata om sin gemensamma sysselsättning och alla interna grejer. Antingen får man förklara allt för alla partners eller så får man prata om helt andra saker istället. Hade varit jättebesviken!

Jag är också singel och tycker precis som du att det där är jobbigt. De borde verkligen stämt av med dig så du visste att deras respektive skulle vara med. Det är respektlöst att förutsätta att det är vad alla vill. Du är ju (precis som jag) i en annan situation och det blir väldigt uppenbart i sånna lägen.

Jag hade också tyckt att det var awkward. Dels hade jag känt mig mer ensam än jag i genomsnitt gör som singel, p.g.a. kontrasten. Dels blir ju hela sammanhanget "förstört" när man inte kan prata om sin gemensamma sysselsättning och alla interna grejer. Antingen får man förklara allt för alla partners eller så får man prata om helt andra saker istället. Hade varit jättebesviken!

Ja jag blev nog lite ställd.
Satt under hela kvällen och funderade vilka jäkla diagnoser jag egentligen har då jag inte kan fungera i såna sammanhang.

Men men, nu vet jag att jag inte ska tacka ja igen 😅

Ja jag blev nog lite ställd.
Satt under hela kvällen och funderade vilka jäkla diagnoser jag egentligen har då jag inte kan fungera i såna sammanhang.

Men men, nu vet jag att jag inte ska tacka ja igen 😅
Jag tycker att det är en fullt rimlig reaktion! Jag är väldigt social av mig och kan babbla loss i de flesta situationer, men även jag hade blivit väldigt obekväm i en sådan situation tror jag. Snacka om att känna sig som femte hjulet liksom! Dålig stil av jobbarkompisarna tycker jag, för mig hade det varit helt självklart att inte ta med min partner till en sådan tillställning.

Jag var ständig singel fram till jag var 36. Nöjd singel och självvald singel skulle jag beskriva det som. Men parmiddagar, bröllop och såna fester kändes alltid obekvämt. Tror att det har både att göra med firandet av tvåsamhetsnormen men även omgivningens reaktioner. Folk blir ju orimligt provocerade av folk som lever själva efter 22 och man vet aldrig när man ska börja bli pressad med invasiva och dryga frågor eller överrumplas av någon av parens andra "stackars" ensamma vänner som de vill tvinga en på dejt med. Nu lever jag i en stabil relation sedan några år och har insett att jag fortfarande inte gillar stora sociala sammanhang. Skillnaden är att nu kan jag gå hem tidigt utan stackars reaktioner från omgivningen, eftersom jag inte går hem själv, vilket gör att det blir känslomässigt enklare att hantera för mig. Med det här vill jag egentligen säga att i mina öron låter du fullt normal och att det inte var så snällt gjort av kollegorna och ibland är det subtila saker från omgivningen som får en att må dåligt snarare än inre fel på en själv

Jag får alltid den där känslan av att jag bara blir bjuden för att dom tycker synd om mej, när jag blir femte hjulet. Så fruktansvärt obekvämt.

Julen har varit okej, vi firar väl inte direkt som så. Ätit gott, varit uttråkad hos mina föräldrar, badat, promenerat med bästis. Inte haft något direkt sug heller :)

Fick en fantastisk julklapp av mina föräldrar, en swish med en bra slant, "vi vill stötta dig så du kan köpa på dig utrustning när du ska och vandra" så nu har jag köpt mig ett tält! 😄 väska ska jag gå och prova ut till våren tänker jag ❤️

Haft vilovecka från träningen då jag är inne på min 3:e övertidsvecka, kände att det blev lite för mycket för kroppen. Men idag ska jag starta upp igen!

Mitt största issue nu är sömnen, jag vaknar före fan, och är därmed extremt kvällstrött, igår ville jag gå och lägga mig vid 19 redan, ska försöka få ordning på den, testa ta powernap mitt på dagen och se hur det funkar.

Nyår närmar sig, jag har bjudit in mig själv till mina föräldrar igen, det blir ju inte lika många timmar där som julafton så det blir nog bra :D

En liten random uppdatering!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka