Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Nu ringde chefen.
Hon sa att jag ska försöka vända det till nåt bra, att jag inte smög iväg själv.
Kommer träffa hela mitt stöttande gäng idag, då det är utskrivning klockan 13.
Håller med chefen, så bra att du har spärren mot att gå iväg själv. (Tror det är ditt kloka jag som frågade kollegan, som ett rop på hjälp när suget var på väg att bli övermäktigt.) Och så modigt av dig att berätta! Både för teamet och här.
Åter igen visar du att du gör kloka val för dig själv, du vågar visa dig sårbar, du ber om hjälp. Du är så bra 💪🌟

Kvinnomötet ikväll gick bra, jag delade med mig om allt, vi var bara 4 stycken så kändes lugnt ❤️ tog antabus på plats och ska gå dit och ta varje fredag med.
Möte med terapeuten på måndag så jag hinner landa lite över helgen, känner mig helt kollrig.

Tack alla ❤️❤️ hemma nu och helt slut.

Mötet gick bra, har sånt himla bra stöd, kommer fortsätta med blodprover, börja ta antabus igen samt ha enskilda samtal med terapeuten.
Känns bra, jag var nära stupet som läkaren sa, men jag trillade inte dit...

Har försökt rannsaka mig själv och försökt förstå vad som har utlöst det, men jag kan inte komma på något förutom ett sug, ett sug efter ruset.
Du är sa fantastiskt bra! Har följt din resa här och är så imponerad❤️

Kvinnomötet ikväll gick bra, jag delade med mig om allt, vi var bara 4 stycken så kändes lugnt ❤️ tog antabus på plats och ska gå dit och ta varje fredag med.
Möte med terapeuten på måndag så jag hinner landa lite över helgen, känner mig helt kollrig.
Så himla bra att du tog upp det både med läkare och gruppen. Och att din chef verkar så bra att stötta med. Heja dig!

Du är då modig @pepp. Glöm inte det.

Tack ❤️ jag försöker att inte trycka ner mig så hårt. Som min terapeut sa, inget hemskt hände ju i slutändan.

Träffade min kollega idag, hon fick en kram och ett tack, och så berättade jag hur läget låg till. När vi tidigare jobbade ihop så hade jag sökt hjälp via vårdcentralen (vilket ju gick åt skogen) så nu fick hon veta resten 😊

Tack ❤️ jag försöker att inte trycka ner mig så hårt. Som min terapeut sa, inget hemskt hände ju i slutändan.

Träffade min kollega idag, hon fick en kram och ett tack, och så berättade jag hur läget låg till. När vi tidigare jobbade ihop så hade jag sökt hjälp via vårdcentralen (vilket ju gick åt skogen) så nu fick hon veta resten 😊

Du är alldeles fantastisk som är den du är och är hur du är.
Bit för bit tar du makten över din sjukdom och förpassar den dit den hör hemma.
Det är modigt och svårt att våga öppna upp. Vissa dagar kommer vara tuffare men du gjorde ändå de kloka valet.

Du är alldeles fantastisk som är den du är och är hur du är.
Bit för bit tar du makten över din sjukdom och förpassar den dit den hör hemma.
Det är modigt och svårt att våga öppna upp. Vissa dagar kommer vara tuffare men du gjorde ändå de kloka valet.

Rent krasst så var det ju min kollega som gjorde det kloka valet :D

Varit och tagit antibus nu efter jobbet och fick prata lite om alltet med en annan person, det var nyttigt!

Jag är okunnig, därför denna fråga, numera finns det ju många olika alkoholfria öl, cider och vin. Är det ok att bjuda t ex dej @pepp på sådan dryck, eller är det bättre att bjuda på säg äppeljos, Coca-Cola, bubbelvatten eller vanligt vatten?

Jag är okunnig, därför denna fråga, numera finns det ju många olika alkoholfria öl, cider och vin. Är det ok att bjuda t ex dej @pepp på sådan dryck, eller är det bättre att bjuda på säg äppeljos, Coca-Cola, bubbelvatten eller vanligt vatten?

Jag drack aldrig för att jag tyckte det var gott, så jag skulle säga nåt av dom andra alternativen 😊 äter jag ute så tar jag alltid läsk.

Fint möte hos terapeuten!
Svårt att få ner i text, men jag ska göra en hemläxa sen, fylla i små lådor och se sen vad det var som fick mig att nästan ta ett återfall.

Vi pratade lite om det nu och ensamheten kom på tals, igen, vilken den även gjorde i början när vi träffades... att den känslan kan trigga igång nåt.

Fint möte hos terapeuten!
Svårt att få ner i text, men jag ska göra en hemläxa sen, fylla i små lådor och se sen vad det var som fick mig att nästan ta ett återfall.

Vi pratade lite om det nu och ensamheten kom på tals, igen, vilken den även gjorde i början när vi träffades... att den känslan kan trigga igång nåt.
Så himla bra du är som tar en sån här händelse som ett sätt att lära dig mer om dig själv och vad som triggar din sjukdom. Heja dig!

Och det är enorm skillnad på ett nästan-återfall och ett återfall. Så himla glad för din skull att det fick stanna vid ett nästan-återfall. Säger det igen, heja dig pepp!

Så himla bra du är som tar en sån här händelse som ett sätt att lära dig mer om dig själv och vad som triggar din sjukdom. Heja dig!

Och det är enorm skillnad på ett nästan-återfall och ett återfall. Så himla glad för din skull att det fick stanna vid ett nästan-återfall. Säger det igen, heja dig pepp!

Ja gud jag är så glad att det stannade vid ett nästan-återfall.
Allt hade ju bara rasat om jag tagit ett första glas...
❤️

Ja gud jag är så glad att det stannade vid ett nästan-återfall.
Allt hade ju bara rasat om jag tagit ett första glas...
❤️
Jättebra att det stannade vid ett nästan-återfall.
Men om det skulle hända så vet du att du kan klara dig utan igen! Du har gjort det nu, du kan göra det igen. Såklart skulle det vara skittufft, jobbigt, ångestframkallande och allmänt bara ännu mer skit. Men det betyder inte att hela ditt liv rasat, det betyder att du behöver jobba ännu mer med att förebygga och stärka dig själv <3
Funderar på en av dina tidigare läxor - visst skulle du skriva ner varför du ville bli fri från alkoholen? Kan du gå tillbaka och titta på vad du skrev då och kanske utveckla det ännu mer, nu när du vet hur bra du mår utan?

Funderar på en av dina tidigare läxor - visst skulle du skriva ner varför du ville bli fri från alkoholen? Kan du gå tillbaka och titta på vad du skrev då och kanske utveckla det ännu mer, nu när du vet hur bra du mår utan?

Jo, vi fick ju göra ett "stoppkort" med anledningar till att vara nykter, ska absolut kolla igenom det igen och fula mer på det 😊
Bra idé!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka