Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Vilken fail, haha. Det är musikevent i stan i helgen. Olika artister som spelar på olika restauranger och krogar.

Ett gäng vänner var ute så jag hakade på dom, vi kom inte in nånstans 😂 efter att ha köat och vandrat runt så gav jag upp efter 1.5 timma :Dgick på Coop, köpte en muffins och fick komplimang för mitt hår.

Glad att jag tog mig ut iallafall.

Ska erkänna en sak.

Hade ett meltdown igår, vet att jag ska träffa min gamla kollega imorgon, så när vi skrev om vilken tid hon skulle plocka upp mig så frågade jag om hon kunde köpa ut vin åt mig....

Vilket hon inte kunde
(tack och lov verkar hon veta om min historia)
Nu ringde min terapeut mig och detta har då framkommit till min chef. Har bett chefen ringa upp mig...

Jag har den där lilla alkoholjävulen på min axel nu ju närmare utskrivning jag kommer. Skulle aldrig aktivt gå själv och köpa dock.
Jag vill ju inte dricka, jag vill ju vara nykter för jag vet ju hur skit jag mår av alkoholen, kan inte jävulen bara försvinna?
Det är nog för att jag börjat slappna av, måste skärpa upp mig och bli mer medveten eller hur jag ska förklara det.

Ska erkänna en sak.

Hade ett meltdown igår, vet att jag ska träffa min gamla kollega imorgon, så när vi skrev om vilken tid hon skulle plocka upp mig så frågade jag om hon kunde köpa ut vin åt mig....

Vilket hon inte kunde
(tack och lov verkar hon veta om min historia)
Nu ringde min terapeut mig och detta har då framkommit till min chef. Har bett chefen ringa upp mig...

Jag har den där lilla alkoholjävulen på min axel nu ju närmare utskrivning jag kommer. Skulle aldrig aktivt gå själv och köpa dock.
Jag vill ju inte dricka, jag vill ju vara nykter för jag vet ju hur skit jag mår av alkoholen, kan inte jävulen bara försvinna?
Det är nog för att jag börjat slappna av, måste skärpa upp mig och bli mer medveten eller hur jag ska förklara det.
Vad bra att kollegan sa nej, och vad bra att du får så mycket stöttning på jobbet :up: !!

Tack alla ❤️❤️ hemma nu och helt slut.

Mötet gick bra, har sånt himla bra stöd, kommer fortsätta med blodprover, börja ta antabus igen samt ha enskilda samtal med terapeuten.
Känns bra, jag var nära stupet som läkaren sa, men jag trillade inte dit...

Har försökt rannsaka mig själv och försökt förstå vad som har utlöst det, men jag kan inte komma på något förutom ett sug, ett sug efter ruset.

Du är så JÄKLA bra! Och jag blir lika glad varje gång, du skriver... jag kommer nog radera det här inlägget... Men sen att du inte gör det, utan bloggar, skriver vidare och ser dina upp- och nedgångar och att vi som sitter här lika mycket som du och häckar, läser, andas in dina känslor och bryr oss.
Jag skriver ju inte rakt ut att jag ska ta bort mina inlägg när folk väljer att läsa saker som jag inte skriver... utan väntar på att jag ska skriva det jag inte skrivit, det jag egentligen bara har skyldighet att ta upp med kurator, arbetsförmedling, färdtjänst och försäkringskassa. Men de som följt mig under alla år på stallet.se och bukefalos... vet vem jag är och hur jag är. Så jag har inget att dölja, eller skämmas för. Jag kör som du med raka rör.

<3

Heja på Pepp,

*sittdansar och viftar med olikfärgade garnnystan i stället för pompoms och den som hjular och gör akrobatiska konster är Minnie the cat*

<3

Mötet gick bra, har sånt himla bra stöd, kommer fortsätta med blodprover, börja ta antabus igen samt ha enskilda samtal med terapeuten.

Har försökt rannsaka mig själv och försökt förstå vad som har utlöst det, men jag kan inte komma på något förutom ett sug, ett sug efter ruset.

Du är så himla konstruktiv och grym, så skönt att du får så bra stöd också 😍

Du tror inte att det kan ha att göra med både årsdag och att utskrivning närmat sig (det senare sa du väl själv)? ❤️

Du tror inte att det kan ha att göra med både årsdag och att utskrivning närmat sig (det senare sa du väl själv)? ❤️

Jo, men terapeuten menade på att det kanske finns nåt mer bakomliggande 🤔 jag tänker att det kanske är så enkelt som ett sug, liksom att jag har sug efter godis.
De nämnde att många faktiskt faller just på målsnöret, och det ligger ju nåt i det, man är "klar" liksom.

Jo, men terapeuten menade på att det kanske finns nåt mer bakomliggande 🤔 jag tänker att det kanske är så enkelt som ett sug, liksom att jag har sug efter godis.
De nämnde att många faktiskt faller just på målsnöret, och det ligger ju nåt i det, man är "klar" liksom.
Jag föreställer mig att jag själv skulle kunna reagera på liknande sätt pga. att jag säkert skulle känna viss oro över att klara sig själv etc. (på samma vis som det säkert skulle kännas skönt också). Men jag är uppenbarligen inte du, så ta det jag skriver med en nypa salt. :D

Tycker det var enormt starkt och sunt av dig att skriva om att du nästan föll dit, iaf.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka