Sv: Kantra?

tror att det menas som att hästen börjat galoppera och kantra som i att gå ur fältet. Är ej säker men låter ganska troligt :confused:

Kantra = galoppera relativt långsamt.

OM jag fattar artikeln rätt så handlar det om en galopp-jockey men det är inte särskilt tydligt...

Den lovade lärlingen Maria Sandh var med om en otäck olycka under lunchgaloppen på Jägersro..Står jo her at det var under galoppløp da:p

Canter er den rolige galoppen hestene har når de kommer inn på banen føre løpet..

Er "jogge" galoppen:)

Kantra = galoppera relativt långsamt.

OM jag fattar artikeln rätt så handlar det om en galopp-jockey men det är inte särskilt tydligt...

Jodå, jag har koll på gångarten canter, men jag tycker det är lustigt att en journalist kör översättningen direkt, eftersom det inte är ett särskilt känt ord i svenskan. Gemene man som inte kollar på hästtävlingar vet ju inte skillnaden på trav och galopp en gång.

Kantra betyder ju dessutom välta, så risken finns ju att nån tror att hästrackaren gick ut och välte.

Den där artikeln var ännu roligare innan de redigerade den.
I ingressen står det ju galopperade okontrollerat nu, men det gjorde det inte från början.
Då hette det "Den lovade lärlingen Maria Sandh var med om en otäck olycka under lunchgaloppen på Jägersro.
Hästen hon red började galoppera och hon ramlade av.
" :angel:

Liknande trådar

Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 319
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 687
Senast: YlvaG
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 511
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar