Kantarellträning med osjälvständig hund?

Lyraolissy

Trådstartare
Hej!
Jag lärde min andra hund att söka kantareller för några år sen, och nu skulle jag väldigt gärna vilja lära min andra hund detta också.
Hon är dock väldigt osjälvständig, så frågan är om det är värt att ens försöka?
Har någon lärt en sådan hund kantarellsök, eller självständigt arbete överhuvudtaget?

Hon är alltid slickad vid min sida, älskar att träna lydnad och agility, sånt som är nära mig.
Har provat att söka köttbullar/leksaker, samt apportera lite leksaker.

Dock är hon väldigt dålig på att göra saker långt ifrån mig som sagt, vad tror ni?

Tänkte träna in genom klicker isåfall, men frågan är om hon verkligen skulle ut och söka på större områden även om hon lärde sig:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 368
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 105
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 450
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar