Äh, på tidningspapper i torkskåp torkar dom på ingentingNej, jag brukar bara förhålla dem av bara farten. Går fortare att få undan, gentemot att torka dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, på tidningspapper i torkskåp torkar dom på ingentingNej, jag brukar bara förhålla dem av bara farten. Går fortare att få undan, gentemot att torka dem.
har inte ens torktumlare!Äh, på tidningspapper i torkskåp torkar dom på ingenting
- har inte ens torktumlare!
Här har det inte regnat på en typ tio da'r, så det som såg så bra ut för en vecka se'n, börjar nu se ut som de redan lånat ditt torkskåp utan extra kostnad. Hade hoppats på rejält regn under gårdagen, men nix. Man skulle kunna säga att växtperioden har stannat av.Ta med dom hit så får du låna mitt torkskåp utan extra kostnad
Nu har ju äntligen regnet nått hit, så jag står i startgroparna för att bege mig ut i skogen
Låter bra skicka ett pm så får du adressen. . Ska se med moroten, annars har jag ett hundbenHär har det inte regnat på en typ tio da'r, så det som såg så bra ut för en vecka se'n, börjar nu se ut som de redan lånat ditt torkskåp utan extra kostnad. Hade hoppats på rejält regn under gårdagen, men nix. Man skulle kunna säga att växtperioden har stannat av.
Jag har dock plockat lite svamp, och har en del till dig i kylen. Det är ännu inte så mycket som du sett på bilden, men jag tror inte jag behöver skämmas. Torsdag förmiddag-lunch nånstans, blir det bra för leverans?
Eftersom jag och hunden ska vidare söderut, skulle en liten macka till kaffet sitta fint. Hunden blir glad för en morot. Vill du fjäska, ska den vara nyskalad.
Gäller bara att ha plats för burkar (önskar mig en bra matkällare!).Jag vill bara påminna er om att om man har stora mängder svamp så är konservering på burk bästa sättet att spara, för lång hållbarhet. Frysen är måhända bra då den fördröjer svampens åldrande, men det finns ändå en begränsad livslängd.
I konservburk är hållbarheten många år. Och det är skitenkelt att konservera!
Jah skrev en tråd om det förra eller möjligen förrförra sommaren, den går nog att hitta via sökfunktionen - hinner inte söka själv just nu.
Nu väger påsen 1565 gram, så jag slipper skämmas.Låter bra skicka ett pm så får du adressen. . Ska se med moroten, annars har jag ett hundben
Annars kan du ju reposta det du skrev. Jeffery kommer hit med för mycket för att jag ska orka äta allt på en gång.Jag vill bara påminna er om att om man har stora mängder svamp så är konservering på burk bästa sättet att spara, för lång hållbarhet. Frysen är måhända bra då den fördröjer svampens åldrande, men det finns ändå en begränsad livslängd.
I konservburk är hållbarheten många år. Och det är skitenkelt att konservera!
Jah skrev en tråd om det förra eller möjligen förrförra sommaren, den går nog att hitta via sökfunktionen - hinner inte söka själv just nu.
Jag och min kära mor har idag plockat 4,5 kg på en timme och då resfärd på ca 15 minuter. Kanonställe!
Jag gillar mest att plocka. Ger bort ganska mkt svamp!
Strategiskt val av bostad, hälsar min hund. 100m till ett hundbad får fyra hundben av fem möjliga.
Tack för kaffet!