Nej för fan. Inte orensat.
Näe. Först rensa sen frys in. Även jag som är svampälskare gillar inte skogen mellan tänderna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej för fan. Inte orensat.
Mitt i renset (3dje LPn) noterar jag hur otroligt stabbiga kantarellerna är. Det är mycket 'kött' på de här.
Jag kan komma förbi med färdigförvällda och frysta till dig.Ja, gnid in det bara!
Jag kan komma förbi med färdigförvällda och frysta till dig.
Har mer än 10kg från förr!
Du är ganska precis 2h bort. Allra senast åker jag förbi ett tag innan 19/7, då jag ska på en galen fest söderut. Men förmodligen blir det tidigare, då 2h är en lagom dagstur för sommarutflykt.I en liten by utanför Katrineholm. Marmorbyn. Du är välkommen (tja det är ju alla bukefalister såklart)
Du är ganska precis 2h bort. Allra senast åker jag förbi ett tag innan 19/7, då jag ska på en galen fest söderut. Men förmodligen blir det tidigare, då 2h är en lagom dagstur för sommarutflykt.
Jag hör av mig två dar innan, och checkar läget,
Själv tycker jag om att plocka, är inte så mycket för att äta mer än en macka typ per säsong med stekta kantareller.
Jag äter gärna men vägrar att plocka
Det är ju det som är ½ nöjet. Att hittta skogens guld ...
:0oSist jag plockade trattkantareller, stekte och la på smörgås skrämde hela buke upp mig och uppmande mig i kör att ringa giftcentralen
Sist jag plockade trattkantareller, stekte och la på smörgås skrämde hela buke upp mig och uppmande mig i kör att ringa giftcentralen
Lägg till de galet goda gul och svart trumpetsvamp!Trattisar går väl ändå inte att missa vad det är?!
Jag plockar kantareller, trattisar, Karl-Johan svamp och taggsvamp, alla de vet jag hur jag känner igen.
Lägg till de galet goda gul och svart trumpetsvamp!
Blek taggsvamp är världens mest underskattade svamp, är som vegetariska fläskkotletter när man steker dem tillsammans med riktiga sådana!