kantareller

Har plockat 1kg i Mälardalen, trots att jag ratat de icke giftasvuxna. Rätt bra för att bara ha varit ute och rekat.

Nu sitter jag på balkongen, rensar till en ale, bra musik och kvällssol.

Jag mår bra, kort sagt.

Önskar jag hade fötter som kunde bära mig i skog och mark. Promenader saknar jag och Kantareller älskar jag.
Inte avundsjuk ...................alls :angel:

Var bor du Oldie, jag åker en del i landet, och är inte främmande för 0/100 mot en kopp kaffe.

Var bor du Oldie, jag åker en del i landet, och är inte främmande för 0/100 mot en kopp kaffe.

I en liten by utanför Katrineholm. Marmorbyn. Du är välkommen (tja det är ju alla bukefalister såklart) några har jag ju träffat redan, en har jag ju varit tillsammans med i ett antal år. Är man, så det är uppklarat. :) Fika serveras till alla jämt. Är ju hemma 24/7.
McGyver är i närheten också.

Då planerar vi in kaffe när jag inte vill rensa, tycker jag. Kul om herr Gyver ville vara med för en Buke ManCave Kaffe.

Har plockat 1kg i Mälardalen, trots att jag ratat de icke giftasvuxna. Rätt bra för att bara ha varit ute och rekat.

Nu sitter jag på balkongen, rensar till en ale, bra musik och kvällssol.

Jag mår bra, kort sagt.

Helvete, jag måste verkligen ut i skogen och kolla om det finns något! Problemet är bara att jag HATAR att ta reda på dem.

Förresten, ni vet väl vilken typ av berg kantarellerna gillar? ;)

/geologen

Ingen aning om berg, däremot ek är ett bra träd.
Att hata att ta reda på finns en lösning på, som heter Oldie.

Ingen aning om berg, däremot ek är ett bra träd.
Att hata att ta reda på finns en lösning på, som heter Oldie.

Fast jag är ändå inte så intresserad av att dela med mig, trots allt gillar jag kantareller ;) Eller ja, när jag hade tre fulla banankartonger ringde jag faktiskt tillslut till väninnan och sa åt henne att hon fick hämta en del. Det beror helt och hållet på mängden man plockat!

Fast jag är ändå inte så intresserad av att dela med mig, trots allt gillar jag kantareller ;) Eller ja, när jag hade tre fulla banankartonger ringde jag faktiskt tillslut till väninnan och sa åt henne att hon fick hämta en del. Det beror helt och hållet på mängden man plockat!

Frys in.

Athena, jag är ju så lyckligt lottad att jag konkurerar inte med andra, så jag har obegränsade mängder de år det finns mycket.
Så det är inga bekymmer med att dela med sig för min del.

Athena, jag är ju så lyckligt lottad att jag konkurerar inte med andra, så jag har obegränsade mängder de år det finns mycket.
Så det är inga bekymmer med att dela med sig för min del.

Eftersom väninnan inte kan ta sig ut i skogen (av fysiska skäl) var jag glad att dela med mig och skulle glatt göra det igen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 582
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 407
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama