Känner mig så ensam.

Vet inte hur jag ska göra med livet just nu allt känns så fel och jag känner mig utanför och inklämt bevakat av andra. Kan inte göra något utan att bli bevakat.ensam . Vad ska jag göra?

Så tråkigt, Annie. Du verkar vara en varm och omtänksam person. Jag hoppas att flera i din närhet upptäcker det så att du inte behöver känna dig ensam.

Är det personal eller kompisar du känner dig bevakad av?
 
Jo det är tufft plus jag hjälper gärna andra än mig själv så har nu insett att jag måste bli bättre på att ta bättre hand om mig själv.
 
Är det vården du är bevakad av? Eller är det en känsla du har?

Det är tunga känslor att bära på och jag vet faktiskt inte hur jag ska hjälpa dig i det mer än att säga att du faktiskt inte är ensam i att känna på det sättet. Kanske finns det någon du kan prata med? Det räcker om du har en enda person i ditt liv du litar på. Eller skriva dagbok eller om du vill prata mer så kan du skicka pm till mig.

Jag hjälper också oftast alla andra och ofta på bekostnad av mig själv, har börjat jobba med att sätta gränser och se vad som skadar mig själv i samspel med andra, vad som är mitt ansvar, våga säga nej och att man inte behöver förklara varför man inte ville eller kan något och fråga mig själv om vad JAG verkligen känner, vad jag vill, vad som är bäst för mig. Sen vill jag ju inte bli egoistisk och en dålig vän men det är man inte bara för att man sätter gränser. Jag har vissa vänner som har gått in långt över mina gränser,så till den grad att jag inte kunnat leva normalt. Där har jag fått sätta ner foten, senast förra veckan faktiskt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 261
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 569
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp