Mina bodde ute då vi hade hus på den tiden då jag hade många kaniner o flitig uppfödning,först en bur på 200*120 cm med hus,sen bur på ben 60*120 cm 2o2 i varje bur med daglig fritt springande i trädgården lösa flera timmar. + hoppträning el tävling varje till varannan helg. Ungdjur träning varje ,rutinerade varannan.
Nu bor jag i lägenhet
Och har bara Tintin (hermelin på 3 år) o så ett tag dv hanen Fantasi men nu bytt till dv honan Harmoni med ungar, av vilka jag planerar spara en, som så smidigt Tintin redan känner o slipper introduktionsbråket-då han är väldigt dominant!
Så de har hela balkongen som bur istället
De har en garderob utan dörrar, på 2 våningar som grundbur,den är 60*80 cm (litet) så det är ingen dörr på utan den funkar mest som vindskydd o mat-kiss-sovhörna.
De får daglig promenad i skogsbrynet precis utanför farstun typ, varje dag, med undantag från nu sen jag fått barn, men nu är det ordning o reda igen, o nu har jag dessutom kaninungar o snart när de börjar kuta runt ska de få springa i rasthage (2 sektioner kompostgaller)hela eftermiddagarna,vilket morsan o Tintin Kastrerad hane-burkompis o barnvakt) redan gör 1 timme varje kväll.
Tävla ska jag börja göra snart igen!