KaninBråk... HJÄLP!

C

Cyaq

Jag har två innekaniner, två hanar.
Båda är kastrerade sedan 1år. (far och son)
de har funkat bra ihop, men för några månader
sedan började de bråka så förskräckligt så vi
har fått skilja dom åt. Och det är lustigt eftersom
de är kastrerade. Behöver tips för att helt enkelt
försöka få dom sams igen, för det går inte
att ha de inlåsta på varsitt rum hela tiden... vad ska jag göra?
:confused:
MYCKET tacksam för hjälp!

Sv: KaninBråk... HJÄLP!

Kommer de inte överens så är det inte så mycket att göra just, tyvärr.
Varför inlåsta i olika rum? Går de lösa hela tiden?

Min första kanin gjorde just det -gick lös på hela övervåningen med en öppen kortsida på sin bur att hoppa in i för att gå på toa, och han jagade både hundarna och andra smådjur när han var på det humöret.
Det skulle inte alls ha fungerat med en till kanin lös inne för hans revir var ju allting.

Är de vana att gå lösa får du endå sätta dem i varsin bur och låta dem turas om att just vara lösa.
Är de i buren och ute och skuttar lite sporadiskt blev det än enklare, två burar och motion på olika tider.

Ja de går lösa, men de har varsin låda att gå på och två burar.
men veterinären sa att det går bra med två kastrerade hanar ihop,
det var också det vi trodde, och de har funkat ihop förut.:(

Kastrerade hanar funkar ibland, honor funkar ibland, hona och kastrerad hane funkar ibland. Det beror på individerna.

Jag vet tyvärr inte vad du ska göra, om man kan göra något...

Kastrerade hanar funkar ibland, honor funkar ibland, hona och kastrerad hane funkar ibland. Det beror på individerna.

Som sagt :) och som jag skrev i en liknande tråd, man önskar att "kunnigt folk" slutade ge rekomendationer av det här slaget.
Säljer man två kaniner (exempelvis) till någon eller ytterligare en kanin till någon som redan har en eller flera, då borde man berätta på en gång att risken är stor att man blir stående med djur som måste ha dubbel uppsättning av burar, lekmaterial, tillbehör och tid/plats för motion.

Vad det beror på att de gått bra ihop förut och sedan plötsligt inte kan ingen svara på riktigt -det beror ju på så mycket.

Det enda jag kan råda dig till TS är att dela på dem och övervaka dem om de ska vara lösa ihop för att kunna bryta, kanske det går bra och kanske inte.. det märker man med tiden.

Men det var ju det jag menade, att det inte alltid funkar? :crazy:
Det är ju inte så att det inte någonsin fungerar direkt, vad tycker du att jag skulle ha skrivit istället? "ha aldrig kaniner ihop"? :crazy: För det är måånga som har kaniner ihop, och det fungerar utmärkt. Men såklart så fungerar det inte ibland, och så är det väl med typ alla djurarter?

Jag har satt ihop måånga kaniner och det är bara någon enstaka gång det inte har fungerat.

Senast ändrad:

Glömde skriva en rad ;)
Jag ville liksom understryka att du hade rätt, all text vad menad åt TS :)

Va konstigt att dom bråkar fast dom är kastrerade :confused: men jag tycker du ska dela på dem helt :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 700
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar