Kanin på diet?

Sv: Kanin på diet?

Haha här är jag :P Den müslin vi använder är egentligen till hästar(det är alltså inte müsli för människor), men den har iprincip samma innehåll som pellets bara att det är lite mera goda saker som torkade morötter och örter i den också.
Men som många redan sagt, 1 dl pellets låter lite mycket, vill du att han ska gå ner i vikt så minska ner det lite varje dag, tills du är nere på ½ och se hur han blir i hullet då istället, blir han tunn så öka lite lite, är han fortfarande för rund så minska ner lite, är inte svårare än så.
Min största kanin(2,8 kg) går på runt ½ dl, och det är alldeles lagom, min minsta(1,9kg) går på 2 msk, får hon mer blir hon på tok för rund :P

Sv: Kanin på diet?

Okej, jag ger mer grönsaker nu, och mindre pellets, så vi får väl se hur det artar sej :p

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Scata
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 197
Senast: Ridinglady
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 689
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Parfym